کد مطلب: ۵۱۲۵۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

توزیع کارت اعتباری سهام عدالت شروع شد؟

توزیع کارت اعتباری سهام عدالت شروع شد؟

پس از گذشت ۹ ماه از وعده‌های مسئولان برای اعطای کارت اعتباری سهام عدالت، رئیس سازمان بورس گفته که این هفته در هفته جاری آغاز می‌شود. آیا بالاخره کارت اعتباری به سهامداران داده می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که عضو شورای عالی بورس از ابتدای خرداد ماه وعده اعطای کارت اعتباری سهام عدالت را داده پس از گذشت ۹ ماه بلاتکلیفی، به تازگی رئیس جدید سازمان بورس گفته که از هفته آینده این طرح اجرایی می‌شود.

محمدعلی دهقان دهنوی در دومین جلسه با عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده است: با تصویب هیات مدیره سازمان بورس، مقرر شد؛ اعطای کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت توسط بانک‌ها طی هفته پیش رو عملیاتی شود. همچنین مذاکره لازم برای تعمیم این خدمات به سایر سهامداران به ویژه سهامداران خرد نیز در دستور کار قرار گیرد.

از خرداد ماه که خبر پرداخت وام به پشتوانه سهام عدالت مطرح شد تا پایان آذر ماه مسئولان بهانه‌های مختلفی را تعلل در اعطای کارت اعتباری سهام عدالت عنوان می‌کردند تا این که بلاخره در پایان آذر ماه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد که آماده ارائه سرویس‌های لازم به بانک‌ها برای اعطای کارت‌های اعتباری به دارندگان سهام عدالت است و بانک‌ها می‌توانند بر مبنای ارزش روز دارایی افراد، برای اعطای اعتبار بر اساس مکانیزم‌های اعتباری خود اقدام کنند.

اما ماجرا به همین جا ختم نشد، الان بیش از یک ماه و نیم است که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی می‌گوید زیرساخت‌ها آماده است، اما در طرف مقابل بانک‌ها می‌گویند که پیش تفاهم‌نامه را دریافت کرده‌اند.

در پایان دی درباره علت تعلل در اعضای کارت اعتباری سهام عدالت روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به تجارت‌نیوز گفت که کارها نهایی شده و برای شروع این طرح دنبال وقت از وزیر اقتصاد هستیم تا مراسم افتتاح را برگزار شود.

با توجه به این که سهامداران ۹ ماه است فقط وعده اعطای کارت اعتباری سهام عدالت را می‌شوند باید دید رئیس جدید سازمان بورس به وعده خود عمل می‌کند یا این نیز همانند دفعات قبلی بهانه جدیدی برای اجرایی نکردن عنوان می‌کنند.

قرار بود در این هفته مصادف با روز ۲۲ بهمن، ۳۰ درصد سوم سهام عدالت آزاد شود اما وزیر اقتصاد گفت که برنامه‌ای برای آزادسازی مابقی سهام عدالت نداریم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام کدام یک ازشما مسولان شب گرسنگی کشیدد باباجمش کنید

  • ناشه

    سلام کدام یک ازشما مسولان شب گرسنگی کشیدد باباجمش کنید

  • صنم

    سلام، چقدر دلم گرفته، الان که دارم مینویسم اشک تو چشمانم جمع شده، چقدر زندگی سخت شده، چقدر مشکلات زیاد. شده،خیلی خستم، احساس پوچی میکنی، خیلی. آرزوها داشتم اما برام اهمیتی ندارندحالا… همه ی امیدم خداست امیدوارم خودش حال دلمووخوب کنه

    • ناشناس

      آفرین گلم انشالله ،امید همه ی ما هم به خداست عزیزم منم تازه ازدواج کردم و بچه دار دارم میشم فقط پناه بر خودش همین

    • ناشناس

      خداکمکت کنه

  • ابوالفضل

    چگونه میتوانم برایه وام سهام عدالت ثبتنام کنم؟؟؟؟

  • ناشناس

    بانک ملت چرا نمیده کجا باید ثبت نام کنم

  • ناشناس

    بله نظد اینکه مردم رو خر فرض مبکنن کدوم کادت کدوم سهام عدالت فقط جای تاسفه برای این ممملکت

  • Yasin

    سهام دارم ولی چجوری میتونم وام بگیرم

  • مری

    خیلی خسته ام من یک دختر مجرد بدون شغل بدون پول آینده ازدواج مندم چطور تا حالا زندم خسته ام نوبت ما جوانا که شد همچی خراب شد

    • ناشناس

      ما بدبختیم ک به حرف مسئولین توجه میکنیم

  • Abolfazl

    سلام.کارت سهام‌عدالت چندم داده میشود ؟آیا میشود بااین کارت موتور و….خرید ؟تاچندم مهلت داره کارت سهام‌عدالت ؟تموم نمیشه کارت سهام عدالت؟

  • سعید

    من به پول سهام عدالت نیازدارم برای درمان نیازدارم برای ادارم چون درآمدی ندارم دارای همسر و چند فرزند هستم خوراک پوشاک نیازدارم لوازم خانگی نیاز نیست
    چراغی که به خانه روا……..
    کسی نان نداشت پیاز میخرید
    مسلمان کسی رامجبور نمی کند
    هرکسی می داند چه مشکلی دارد

    • ناشناس

      سلام منم بد نیاز دارم ماشینم خرابه چطوری کارتو بگیریم خدا کمکمون کن