کد مطلب: ۲۴۶۸۱۴

توزیع گسترده کالاهای اساسی در شبکه توزیع منتخب

توزیع گسترده کالاهای اساسی در شبکه توزیع منتخب

کالاهای حمایتی تنظیم بازار ماه مبارک رمضان در فروشگاهای زنجیره‌ای، تعاونی‌ها و میادین میوه‌وتره‌بار عرضه خواهد شد.

شهرام میرآخورلو معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دربرنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: سیاست‌های تنظیم بازار بر اساس تجربه سال گذشته اقلام اساسی مانند گوشت قرمز، برنج، روغن، مرغ، قند و شکر ذخیره‌سازی و قیمت آنها مشخص شده است و هیچ نگرانی بابت تامین اقلام اساسی وجود ندارد. ­

به گزارش تجارت‌نیوز ، میرآخورلو گفت: برای تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان اقلام حمایتی از ۵ تا ۱۵ درصد ارزان‌تر توزیع خواهد شد.

وی گفت: اگر در شبکه‌های توزیع کالا اتفاقی صورت گیرد بلافاصله آن مشکل را رفع خواهیم کرد و محصولات با اطمینان کامل در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

هیچ افزایش قیمتی نداریم

همچنین ابراهیم درستی نایب رئیس اتاق اصناف هم در این برنامه گفت: اتحادیه‌ها شبکه‌های توزیع هستند و با توجه به جلساتی که برگزار شد افزایش قیمت کالاهای اساسی نخواهیم داشت.

نایب رئیس اتاق تهران گفت: سوپر مارکت‌ها و خرده‌فروش‌های مواد غذایی در اجرای طرح تنظیم بازار با ستاد همکاری خواهند کرد.

مردم گزارش تخلف بدهند، برخورد می‌کنیم

محمدعلی اسفنانی معاون سازمان تعزیرات حکومتی نیز در این برنامه گفت: در شانزده منطقه از تهران گشت نظارت و بازرسی قیمت‌ها صورت گرفت و تمهیدات لازم برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان دیده شد.

اسفنانی گفت: سازمان تعزیرات آمادگی دارد تا در صورت ارائه گزارشات مردمی درباره تخلفات احتمالی، به سرعت به این موارد رسیدگی کند.

او گفت: امروزه کمتر شاهد احتکار محصولات در بازار هستیم و عمده تخلفات در گرانفروشی است.

عرضه گسترده اقلام تنظیم بازاری در شبکه های توزیع منتخب

مهدی کاظم‌نژاد قائم‌مقام بازرگانی وزارت جهادکشاورزی هم در ارتباط تلفنی با استودیو تیتر امشب گفت: چند سالی است که ستاد تنظیم بازار برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، طرحی را با عنوان ضیافت رمضان اجرا می کند.

او گفت: هدف اصلی ستاد تنظیم بازار حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان است.

قائم‌مقام بازرگانی وزارت جهادکشاورزی درباره قیمت برخی از اقلام تنظیم بازاری گفت:در ماه مبارک رمضان هر کیلوگرم گوشت مرغ ۶ هزار و ۲۰۰ تومان، گوشت قرمز منجمد ۲۳ هزار تومان، برنج ۱۱۲۱ هندی ۵ هزار و ۶۰۰ تومان، برنج تایلندی ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، تخم مرغ شانه‌ای ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

کاظم‌نژاد گفت: در صورت اعلام نیاز از سوی کارگروه تنظیم بازار استان ها ، آمادگی داریم اقلام مورد نیاز آنها را به سرعت تامین کنیم.

قائم‌مقام بازرگانی وزارت جهادکشاورزی گفت: اقلام اساسی وقتی ارزانتر از بازار توزیع می شوند نیازمند نظارت است.

او گفت: اولویت عرضه کالاهای اساسی تنظیم بازاری در فروشگاهای زنجیره‌ای، تعاونی‌ها و میادین میوه و تره‌بار است ولی کارگروه های تنظیم بازار در استان‌ها بنا به تشخیص و نیاز بازار استان، می‌تواند شبکه‌های توزیع دیگری هم به آن اضافه کنند.

منبع:صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.