خبر مهم:

کد مطلب: ۲۵۰۶۵۱

توسعه گردشگری علمی و ژئوتوریسم نیاز به آموزش دارد

توسعه گردشگری علمی و ژئوتوریسم نیاز به آموزش دارد

یک کارشناس میراث فرهنگی گفت: توسعه گردشگری علمی و ژئوتوریسم نیاز به آموزش دارد.

مهدی بهاروند درباره اهمیت آموزش‌های دانشگاهی در توسعه صنعت گردشگری اظهار کرد: تربیت علمی نیروی انسانی متخصص در رشته‌های مختلف گردشگری و جهانگردی از سوی دانشگاه‌ها می‌تواند در رسیدن کشور به اهداف و چشم‌اندازهای تدوین شده برای این صنعت، بسیار تاثیرگذار باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهاروند خاطرنشان کرد: به منظور دستیابی به توسعه پایدار گردشگری، آموزش در بدنه و نیروی انسانی شاغل در حوزه گردشگری و تربیت نیروی آماده به کار از اهمیت بسزایی بهره‌مند است.

وی تصریح کرد: علاوه بر بحث آموزش، گونه‌هایی از گردشگری وجود دارد که کاملا مرتبط با آموزش هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به گردشگری علمی و ژئوتوریسم اشاره کرد که وابسته به امور علمی و آموزش در حوزه گردشگری است.

این دانشجوی دکترای رشته جغرافیای طبیعی ادامه داد: با توجه به ماهیت خدماتی بودن گردشگری، افرادی که در این صنعت مشغول به کار می‌شوند، باید آموزش دیده باشند. آموزش منابع انسانی در حوزه گردشگری و هتل‌داری به افزایش کیفیت خدمات و درنتیجه رضایت‌مندی گردشگران کمک خواهد کرد و باید از استمرار کافی برخوردار باشد.

وی اضافه کرد: دارا بودن مراکز آموزشی دانشگاهی، مراکز وابسته به دانشگاه‌ها، شرکت‌های آموزشی گردشگری، تجهیزات کمک آموزشی، استفاده از اساتید مجرب و صاحب‌نظر، برگزاری دوره‌های تجربه‌اندوزی و… از لازمه‌های دستیابی به آموزش موفق در این حوزه هستند.

بهاروند یادآور شد: بدین منظور مراکز آموزشی و دانشگاهی مختلفی در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند که رشته‌هایی مانند مدیریت جهانگردی، برنامه‌ریزی جهانگردی، اکوتوریسم، هتل‌داری و… در این مراکز تدریس می‌شوند و نیاز است فعالیت این مراکز بیشتر شود تا فارغ‎التحصیلان دانشگاهی بتوانند نیاز بازار گردشگری را جوابگو باشند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.