کد مطلب: ۵۴۷۱۹۵

اطلاعیه دادسرای تهران درباره اظهارات دادستان:توصیه بود،نه تهدید

اطلاعیه دادسرای تهران درباره اظهارات دادستان:توصیه بود،نه تهدید

دادسرای عمومی و انقلاب تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تذکرات اخیر دادستان تهران مطابق با رویه همه دوره‌های انتخابات و برای پیشگیری از تخلفات احتمالی انتخاباتی بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دادسرای عمومی و انقلاب تهران در این اطلاعیه‌ و در پی اظهار نظر برخی نامزدها درباره هشدار علی القاصی مهر دادستان تهران تصریح کرده است: دادستان‌های مختلف مراکز استان و شهرستان‌ها در اجرای تکلیف قانونی خود مبنی بر رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، در دوره‌های مختلف اقدام به ارائه‌ تذکر و هشدار قانونی برای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی کرده‌ اند.

در این اطلاعیه آمده است: رئیس قوه قضاییه در ابتدای ورود به عرصه انتخابات، در جمع مسئولان عالی قضایی تاکید کرد که مبادا حضور وی در انتخابات مانع از اجرای وظایف قانونی بخش‌های مختلف دستگاه قضایی شود و بر همین اساس تاکید کرد با هرگونه تخلف احتمالی حتی از جانب طرفداران یا ستادهای او، همچون سایر نامزدها طبق ضوابط قانونی برخورد شود.

در این اطلاعیه تصریح شده است: با توجه به در جریان بودن چهار انتخابات همزمان از جمله انتخابات شوراهای شهر و روستا، مجلس خبرگان، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، تذکرات صادره از جانب دادستانی شامل همه نامزدها و ستادهای آنها در انتخابات‌های مختلف است.

در این اطلاعیه آمده است: نباید توصیه و تاکید بر اجرای قانون را به عنوان تهدید تلقی کرد بلکه انتظار می‌رود نامزدهای انتخابات با پرهیز از سوء برداشت سیاسی درباره انجام تکالیف قانونی دستگاه قضایی، خود مروج اجرای قانون باشند.

به گزارش ایرنا، نهم خرداد ماه علی القاصی مهر دادستان تهران در جلسه هماهنگی ارتقای سطح عملکرد دستگاه‌های قضایی و امنیتی در انتخابات پیش رو، دادسراهای استان تهران را مکلف کرد با افزایش هماهنگی با دستگاه‌های ضابط قضایی و رعایت موازین قانونی ضمن تأمین نظم و امنیت فضای انتخاباتی، با جرایم و تخلفات احتمالی برخورد کنند.

القاصی مهر خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: نامزدها در تبلیغات و سخنرانی‌ها از خطوط قرمز نظام عبور نکنند و منافع ملی را به مصالح و منافع شخصی، حزبی، جناحی و گروهی ترجیح ندهند و در صورت عبور از خطوط قرمز نظام، وفق موازین قانونی قاطعانه و بدون در نظر گرفتن موقعیت و جایگاه با آنها برخورد می‌شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه انتخابات ۱۴۰۰ دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.