خبر مهم:

کد مطلب: ۳۸۵۷۵۸

اخبار کمتر دیده شده بورسی امروز

توضیحات مالی دو شرکت بورسی و اعلام سود ۴ نماد

توضیحات مالی دو شرکت بورسی و اعلام سود 4 نماد

از مهمترین خبرهای امروز بازار سهام، یکشنبه 9 تیر ماه سال 98، توضیحات مالی دو شرکت بورسی، فروش دلچسب «سخوز» در بهار و اعلام سود چهار نماد است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اولین روز هفته شاخص بورس برخلاف انتظار با افت 0.02 درصدی مواجه شد و در سطح 532 هزار واحدی قرار گرفت و متوقف شد.

توضیحات مالی دو شرکت بورسی

دو شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان و سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در خصوص خرید زمین و صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت زیرمجموعه، دست به شفاف‌سازی زدند و آماده بازگشایی نماد شدند.

بر این اساس، «زگلدشت» یک تیر ماه در مزایده فروش زمین واحد دلفان واقع در استان لرستان به مساحت ۵۵ هکتار با کاربری صنعتی، دارای سند تک برگی به همراه دو حلقه چاه آب و برق مورد نیاز و مجوزهای مربوطه جهت احداث یک باب گاوداری صنعتی شرکت کرد که با مبلغ پیشنهادی ۶.۵ میلیارد تومان به عنوان برنده اعلام شد.

به این ترتیب، مقرر شده ۵۰ درصد مبلغ هنگام عقد قرار داد و ۵۰ درصد باقیمانده طی ۱۲ ماه با اقساط مساوی ماهانه و انتقال قطعی دارایی به برنده منوط به اجرای مفاد صورتجلسه و فرم پیشنهاد قیمت شرکت در مزایده تسویه شود.

سپرده حضور در مزایده به مبلغ ۳۳۰ میلیون تومان به حساب شرکت واریز شده و خالص ارزش دفتری دارایی‌های انتقالی ۳.۷ میلیارد تومان است.

همچنین امیر رحیمی مدیر عامل «شیران» از انتشار صورت‌های مالی حسابرسی نشده میان دوره و یادداشت‌های توضیحی همراه مربوط به شش ماه منتهی به خرداد ماه سال ۹۸ شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران خبر داد که اینجا قابل مشاهده است.

توقف و الزام چهار نماد

چهار شرکت فرابورسی و مثبت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس، سیمان باقران، ساروج بوشهر و سرمایه‌گذاری صنایع ایران که نماد معاملاتی آنها به علت نوسان بیش از 50 درصدی قیمت سهام طی روزهای اخیر متوقف شده به منظور رعایت دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات، ملزم به افشای اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی حداکثر ظرف مدت دو روز کاری در سامانه تدان شدند.

در خبر دیگر، شرکت پتروشیمی ممسنی اعلام کرد واگذاری این شرکت و سهام تحت تملک شرکت در پتروشیمی گچساران با جهت تسویه بدهی پتروشیمی گچساران به صنایع پتروشیمی خلیج فارس از دستور کار خارج شده است.

در خبر دیگر، بانک سینا در سه ماه منتهی به خرداد ماه سال 98، حدود 636 میلیارد تومان درآمد از تسهیلات اعطایی خود کسب کرد. همچنین جمع سود اعطا شده به سپرده‌های سرمایه‌گذاری شده در این بانک به 507 میلیارد تومان رسید.

همچنین در خبر دیگر، شرکت ملی مس ایران در بهار در حالی فروش حدود 4800 میلیارد تومانی را به ثبت رساند که کل فروش سال 97 این شرکت کمتر از 10 هزار و 400 میلیارد تومان بود. سود خالص 97 «فملی» با مبلغ فروش مزبور بر اساس عملکرد حسابرسی‌ نشده حدود 5537 میلیارد تومان بوده است. این موضوع باعث شده که توجه ویژه‌ای به سهام ملی مس جلب شود. نکته جالب توجه از عملکرد بهار ملی مس اینکه فروش قابل توجه در حالی رقم خورده است که این شرکت حتی تمامی تولیدات خود در سه ماه نخست سال را به فروش نرسانده است و بر میزان موجودی انبار خود در فصل نخست سال 98 افزوده است.

اعلام سود چهار نماد بورسی

«ذوب»: شرکت ذوب‌آهن اصفهان در اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ سود خود را ۱۳۶ ریال اعلام کرد و سود شرکت اصلی نیز ۱۲۱ ریال اعلام کرده بود.

این شرکت در صورت‌های مالی تلفیقی سود عملیاتی را ۱۴ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال، سود خالص را هشت هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال و زیان انباشته قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی را ۱۳ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال اعلام کرده است.

«حریل»: شرکت ریل پرداز سیر در صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷، سود هر سهم را ۱۱۳ ریال اعلام کرد و در صورت‌های مالی شرکت اصلی سود هر سهم را ۱۱۴ ریال اعلام کرده است.

این شرکت سود عملیاتی را ۲۳۰ میلیارد و ۵۹۵ میلیون ریال، سود خالص را ۲۲۲ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال و سود انباشته قابل انتساب یه صاحبان شرکت اصلی را ۳۵۷ میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریال منتشر کرده است.

«حبندر»: شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ سود هر سهم را شش ریال اعلام کرد.

این در حالی است که این شرکت در سال مالی ۹۶ سود ۴۳۵ ریالی را برای سهامداران محقق ساخته بود که در سال مالی ۹۷ با افت ۹۹درصدی مواجه شده است.

سود عملیاتی این شرکت با افت ۴۷ درصدی به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۵۸۳ میلیون ریال، سود خالص نیز با افت ۹۶ درصدی به مبلغ ۹۸۴ میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره با افت ۳۴ درصدی به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال رسیده است.

«ثفارس»: شرکت عمران و توسعه فارس با سرمایه هزار میلیارد ریال، صورت‌های مالی شش ماهه دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه سال ۹۸ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.

شرکت عمران و توسعه فارس در دوره یاد شده، مبلغ ۳۵ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۳۹ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۶۷ درصد کاهش داشته است.

در گزارش حسابرسی شده شرکت عمران و توسعه فارس نسبت به گزارش حسابرسی نشده، کاهش ۳۶ درصدی در سود هر سهم مشاهده می‌شود.

خبر دیگر حاکی از آن است که در اطلاعیه شفاف‌سازی بیمه دانا آمده است که بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده ۲۹ بهمن ماه سال ۹۶ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۱.۰۲۰.۳۷۳ میلیون ریال به‌ مبلغ ۱.۵۰۰.۰۰۰ میلیون ریال «از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۴۷۹.۶۲۷ میلیون ریال» در پنج تیر ماه سال ۹۸ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

در خبر دیگر، شرکت ملی سرب و روی سال 98 را یک نفس تاکنون بیش از 150 درصد بازدهی به سهامداران خود داده است. این شرکت در گزارش عملکرد سه ماهه خود نیز رشد تولید و ارزش فروش را به ثبت رسانده است.

فروش دلچسب «سخوز» در بهار

نمادهای سیمانی در معاملات امروز به دنبال اعلام رسمی خبر افزایش نرخ فروش داخلی سیمان مسیر صعودی را در پیش گرفته‌اند و عمدتا با صف خرید همراه هستند.

در این میان سهام سیمان خوزستان نیز به دنبال این موضوع مسیر صعودی را در پیش گرفته و تا لحظه تنظیم این گزارش در سقف قیمتی روزانه معامله می‌شد.

سیمان خوزستان عملکرد خرداد خود را منتشر کرد که مبلغ فروش این شرکت احتمال تحقق سودآوری مناسبی را برای این شرکت سیمانی می‌دهد گرچه رشد هزینه‌ها به واسطه تورم سنگین سال گذشته می‌تواند مانعی سخت در برابر رشد محسوس سودآوری این شرکت باشد.

عملکرد خرداد سیمان خوزستان می‌تواند در آینده‌ نزدیک، مطابق با انتشار اصلاحیه برای عملکرد فروردین و اردیبهشت ماه، بار دیگر با اصلاحات قیمتی منتشر شود.

باید اشاره کرد که نرخ فروش کلینکر داخلی این شرکت در اردیبهشت ماه در ابتدا عددی کمتر از 64 هزار تومان به ثبت رسیده بود که این عدد در اصلاحیه گزارش اردیبهشت ماه به 150 هزار تومان به ازای هر کیلو رسید.

بر این اساس نرخ‌های کنونی کلینکر می‌تواند بار دیگر تغییر کند.

منبع: بورس پرس ، سنا ، دنیای بورس ، بورس 24 ، ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.