کد مطلب: ۶۵۶۶۹۷

توضیح دولت درباره قیمت جدید مواد شوینده

توضیح دولت درباره قیمت جدید مواد شوینده

پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: برخلاف برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی، قیمت مواد شوینده افزایش نیافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ساعاتی پیش در شبکه های اجتماعی برگه ای با عنوان صورتجلسه انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران مبنی بر افزایش قیمت ۵۰ تا ۸۰ درصدی انواع مواد شوینده منتشر شد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برخلاف برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی، قیمت مواد شوینده افزایش نیافته و هیچ مجوزی در این زمینه برای کارخانجات تولیدکننده صادر نشده است.

در این اطلاعیه آمده است که جداول قیمتی انواع مواد شوینده از جمله پودرهای شوینده دستی و ماشینی، مایعات دستشویی و ظرفشویی، شامپو، صابون و خمیر دندان در فضای مجازی، غیرمستند و غیر واقعی است و هرگونه تغییر قیمت همه محصولات و کالاها به دستور معاون اول رئیس‌جمهوری، با هماهنگی ستاد تنظیم بازار و پس از اعلام این ستاد خواهد بود.

اطلاعیه پایگاه‌ اطلاع‌رسانی دولت تاکید کرده که در این زمینه، تاکنون هیچ بحث و تبادل نظری در خصوص قیمت‌های جدید محصولات صنایع شوینده انجام نشده است و هر گونه افزایش قیمت‌ها در این حوزه فاقد مجوز است.

همچنین در این رابطه بختیار علم بیگی در گفت‌وگو با ایسنا ، با بیان اینکه نامه منتشر شده تاریخ و شماره ندارد، اظهار کرد: صحبت‌هایی درباره افزایش قیمت مطرح شده، اما هنوز اجرایی نشده است. هیچ کدام از شرکت‌ها تا این لحظه قیمت‌های خود را افزایش نداده‌اند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان در حال تعامل با سازمان حمایت و وزارت صمت برای افزایش قیمت هستند، تصریح کرد: ارقام اعلام شده مبنی بر افزایش ۵۰ تا ۸۰ درصدی لوازم بهداشتی و شوینده صحت ندارد و قیمتهای جدید در صورت موافقت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مگه قبلا که گرون کردن مجوز داشتن یا از شما اجازه گرفتن؟

  • کوروش

    دقیقا منظورش این که افزایش می یابد گام به گام مرحله اول : قیمت بالاتر را شایعه کنید مرحله دوم : کالا در بازار کم بشود مرحله سوم : یک چیزی را مقصر جلوه بدهید مثلا قاچاق محصولات شوینده و قیمت بسیار بسیار پایین این محصول نسبت به کشورهای همسایه و اروپایی و یا جنگ اوکراین یا بالا رفتن نفت و مرحله چهارم : مردم که دست و پا و تقلا افتادند و حاضر شدند بهای 100 درصدی را هم بپردازند حالا با 70 درصد قیمت قبل محصول روانه بازار بشود مرحله آخر:مصاحبه کنید شو بدهید که ببینید چقدر کنترل کردیم مدیریت کردیم

  • ناشناس

    هروقت دولت بگه گرون نمیشه مطمئن باشیداون کالا صددرصدگرون شده اینوثابت کردین همه هم دیدن پس نمک روزخم مردم نپاشین بااین دروغاتون

  • مرده متحرک

    سلام عامل تمام گرانی ها خود دولته الحمدالله چیزی که ارزش ندارد جون آدم های جامعه است
    بابا تا کی ظلم به مردم

  • مرده متحرک

    سلام انشالله همه چی به زودی درست میشه ایشالله ماشاله

  • ناشناس

    مطمعن باشید بعد پانزده خرداد گران میشه شصت درصد

  • ناشناس

    قیمت مواد شوینده که خود بخود توای دوسال داشت بالا می‌رفت مایع ظرفشویی از ۱۵تومن شد۸۶حالا بازم میخواد بالا بره یا خدا

  • ناشناس

    سلام هر وقت دولت اسم چیزی رو میاره مطمئنا گرون میشه و قبل از اون هم مطمئنا بهانه هایی رو برای آن دارند تهیه گزارش از قیمت پایین نسبت به بقیه کشورهای همسایه ولی ایا ارزش پولی که شما برای ایران باقی گذاشتید اندازه مابقی کشورها هست و یا میزان حقوق ها