کد مطلب: ۷۵۹۲۱۳

خط تولید کدام خودروها متوقف می‌شود؟

خط تولید کدام خودروها متوقف می‌شود؟

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد قرار است از سال آینده تمام خودروهایی که از اصول استانداردهای 85 گانه تبعیت نمی‌کنند، از چرخه تولید خودرو حذف شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان ملی استاندارد درباره شرایط تولید خودرو در سال آینده اظهار نظر کرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ملاک تایید شماره گذاری خودرو را رعایت استانداردهای ۸۵ گانه عنوان کرد و گفت: سال آینده، خودروهایی که نتوانند این استانداردها را بگذرانند از چرخه تولید حذف می‌شوند.

مهدی اسلام پناه در مراسم افتتاح دو آزمایشگاه کاتالیست کانورتور و خودرو سنگین دیزلی؛ ایجاد مرکز آزمون تصادف را برای کشور ضروری دانست و گفت: این عزم در بخش خصوصی دیده می‌شود و سازمان ملی استاندارد ایران با هدف بالابردن ایمنی در بخش خودرو از این طرح استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: الزام استانداردها نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه در آینده نزدیک در راستای روزآمد شدن استانداردهای ۸۵ گانه ارتقا خواهد یافت.

اسلام پناه از انجام نظارت دقیق و جدی بر عملکرد نهادهای بازرسی خبر داد و گفت: کارآفرینان، فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع نیز باید با تولید ایمن، کیفی و رقابتی پاسخگوی انتظار جامعه باشند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: مردم حق دارند از کیفیت خودروها راضی نباشند، زیرا هزینه زیادی پرداخت می‌کنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از ایجاد مرکزی برای نظارت بر نهادهای همکار خبرداد تا علاوه بر نظارت‌های فعلی، بر عملکرد آن نظارت دقیق تری صورت گیرد.

ایجاد مرکز تست تصادف برای افزایش کیفیت خودرو

حجت السلام و المسلمین حسینی کیا، ایجاد مرکز تست تصادف را آغاز راهی برای رفتن به سمت ارتقای کیفیت در تولید خودرو دانست و گفت: تولید صادرات محور باید سه مولفه کیفیت، قیمت و رقابت را رعایت کند تا به بازارهای بین المللی راه یابد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد با همراهی سازمان ملی استاندارد ایران به صنعت کشور کمک کند تا محصولی باکیفیت در شان مردم ایران و صادرات محور تولید و عرضه شود.

همزمان با دهه فجر، دو آزمایشگاه آزمون‌های کیفی و عملکردی کاتالیست کانورتور و آزمون اندازه گیری ذرات معلق خروجی خودروهای سنگین دیزلی افتتاح شد.

منبع: تحلیل بازار

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    افرین

  • من

    خو رو بی کیفت رو دارن به قیمت خون پدرشون میدن اگه استاندارد بشه معلوم نیست چند میخوان بفروشن خدا لعنت کنه هر چی مسئول کثیف هست که البته ۹۰ درصدی میشن

  • شادمهر

    به نظر من ایران خودرو و سایپا باید هر دو تعطیل شوند تا جلوی این همه غارت جیب مردم گرفته بشه چون این دو اشغال فروش نه تنها اشغال تولید میکنند نه خودرو و اینکه بابت این اشغال از مردم پول آنهم چندین برابر قیمت یک خودرو خوب را از مردم میگیرن و معلوم نیست تا کی این سر کیسه کردن مردم ادامه خواهد داشت .