کد مطلب: ۴۳۷۸۵۶

توقف عملیات‌هاي ساختمانی در تهران تا ۱۵ فروردین

توقف عملیات‌هاي ساختمانی در تهران تا ۱۵ فروردین

تمامی فعالیت‌ها و عملیات ساختمانی شهر تهران در پروژه‌های دولتی و خصوصی از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۹ متوقف شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به‌منظور کاهش صدمات ناشی از بیماری کرونا و تأمین آسایش و سلامت شهروندان با ابلاغ معاون شهرسازی و معماری به مناطق ۲۲گانه تمامی فعالیت‌ها و عملیات ساختمانی شهر تهران در پروژه‌های دولتی و خصوصی از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۹ متوقف شد.

عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران بابیان این که امسال هم تمهیدات استقبال از بهار را اجرا می‌کنیم، گفت: همچنان که استقبال از نوروز بر اساس سنت ایرانی با تمهیداتی در منازل همراه است، شهر هم به‌مثابه خانه بزرگتر‌ مردم به یک سری بازپیرایی‌ها و تمهیداتی نیاز دارد.

وی افزود: با توجه به خطر شیوع بیماری کرونا در کشور و تأکیدات انجام‌شده برای حضور شهروندان در منزل و همچنین کاهش تردد در سطح شهر، برنامه‌های استقبال از بهار امسال با تغییراتی همراه بوده است؛ به‌طوری‌که سعی شده است تأمین آسایش شهروندان به‌طور ویژه‌ای مدنظر قرارگیرد و با توقف تمامی فعالیت‌ها و عملیات ساختمانی، سلامت کارگران، کارفرمایان و همکاران ما در دستگاه نظارت موضوع محوری معاونت شهرسازی و معماری در طرح استقبال از بهار باشد.

معاون شهرسازی بابیان این که در این عرصه شهرداری تهران مأموریت‌های مختلفی را در حوزه نگه داشت شهر تعریف کرده است، گفت: به‌منظور ساماندهی این عرصه بخشنامه‌ای با عنوان «طرح استقبال از نوروز ۹۹» در دستور کار قرارگرفته است که شامل موارد متعددی ازجمله بازپیرایی و اصلاح منظر عمومی کارگاه‌های ساختمانی است.

وی افزود: در این بخشنامه تدابیر و محدودیت‌هایی هم برای ساخت‌وسازها در تمامی پروژه‌ها اعم از دولتی و خصوصی به ‌منظور آمادگی شهر برای استقبال از نوروز اندیشیده شده است، با این تفاوت که با توجه به خطر شیوع کرونا برخلاف سال‌های گذشته که محدودیت فعالیت‌های ساختمانی تا ۵ فروردین اعمال می‌شد، امسال این محدودیت‌ها تا ۱۵ فروردین اعمال خواهد شد.

گلپایگانی درباره مفاد این بخشنامه گفت: در موضوع بازپیرایی عمومی دستورالعملی صادرشده است که بر مبنای آن حصارهای کارگاهی باید حتماً مرتب‌سازی شود.

وی افزود: این حصارها به خاطر باد و بارندگی در زمستان نیاز به بازپیرایی، مرتب‌سازی و رنگ‌آمیزی دارند و اگر حصاری از کارکرد خود خارج‌شده است، باید اصلاح شود.

گلپایگانی افزود: برخی تمهیدات از جنس محدودیت عملیات ساختمانی است که بر این اساس درباره تمامی عملیات ساختمانی به‌ویژه گودبرداری، مقرر شد از ۲۴ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ هیچ‌گونه عملیاتی انجام نشود و هدف از این موضوع حذف هرگونه مزاحمت ناشی از فعالیت ساختمانی برای شهروندانی است که مجبورند امسال را در منزل سپری کنند.

وی همچنین گفت: تأکید کردیم شناسنامه‌ها، گواهی‌های ایمنی سلامت دستگاه‌ها و اپراتورها درباره تمامی تاور کرین‌ها یک دور مجدد بازبینی شود.

معاون شهرسازی اظهار داشت: برای رسیدگی به پیام‌های دریافتی از جانب شهروندان هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا هم پیام‌های باقی‌مانده از قبل تعیین تکلیف شود و هم به پیام‌های جدید به‌سرعت رسیدگی شود.

گلپایگانی بابیان این که در نظر داریم زیباسازی محیط‌های کارگاهی را به‌صورت کلی اصلاح کنیم، گفت: ما به دنبال این هستیم آنچه اکنون به‌عنوان حصار کارگاهی و لفاف و پوشش موقت نماهای ساختمانی وجود دارد و تاکنون بیشتر از جنبه ایمنی به آن توجه شده است به‌عنوان بخشی از نمای شهر دیده شود و روی زیباسازی آن کارکنیم چون برخی از این نماها حدود سه تا چهار سال مهمان شهر هستند، بنابراین به‌عنوان نمای موقت شهر باید موردتوجه قرار گیرد.

معاون شهردار تأکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سه‌ماهه اول سال آینده دستورالعمل اصلاحی در این عرصه صادر شود تا با دقت بیشتری اصلاح نمای شهری را داشته باشیم.

منبع: روزنامه اطلاعات

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.