کد مطلب: ۶۱۸۵۱۹

فروش و تحویل خودروی تیگو ۸ پرو متوقف شد

فروش و تحویل خودروی تیگو ۸ پرو متوقف شد

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان،فروش خودرو تیگو ۸ پرو که معادل یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد، را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چرا فروش و تحویل خودروی تیگو ۸ پرو متوقف شد؟

آنطور که ایسنا گزارش داده، شرکت خودروساز مدیران‌خودرو، شنبه هفته جاری (۲۵ دی ماه) در مراسمی مجلل از محصول جدید خود با نام تیگو ۸ پرو (فونیکس Tiggo ۸ Pro) رونمایی کرد؛ اما آنچه که در این مراسم همه را شوکه کرد، قیمت تعیین شده برای این محصول چینی بود.

از یک روز پس از مراسم رونمایی، فروش این کراس‌اوور مونتاژی هفت نفره با قیمت نامعقول و باورنکردنی یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان (به همراه ۷ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر گارانتی و ۵ سال یا ۱۰ نوبت سرویس دوره‌ای رایگان) از طریق نمایندگی‌های مجاز مدیران‌خودرو آغاز شد؛ هرچند که قیمت این محصول بسیار نامعقول تعیین شد اما گویی بوده‌اند افرادی جدا از سطح جامعه که فرصت را از دست ندادند؛ آنطور که شنیده می‌شود در روز اول فروش، ۸۰ دستگاه از این خودرو یک میلیارد و ۷۵۰ میلیونی فروخته شده است.

پس از آنکه قیمت این محصول مونتاژی جدید امدین‌خودرو بازار خودرو کشور و فعالان و مردم را شوکه کرد، عباس تابش- رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان- فروش تیگو ۸ را تا زمان بررسی و اعلام نظر پیرامون قیمت تعیین شده ممنوع اعلام کرد.

این معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه خود خطاب به مدیرعامل شرکت مدیران‌خودرو اعلام کرده است که پیرو نامه شماره ۳۷۰/۴۰۰/۴۶۹۶۷ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ در ارتباط با ارائه اسناد و مدارک مرتبط با نحوه تعیین قیمت خودروی تیگو ۸ پرو و نظر به اینکه حسب بررسی‌های اولیه انجام شده، تعیین قیمت انجام شده فاقد توجیه‌های محاسباتی است.

ضمن تسریع در ارسال مدارک خواسته شده، طی نامه مذکور و حذف تمامی اطلاعیه‌های فروش صادره از سوی شرکت اصلی و نمایندگی‌های فروش، از هرگونه فروش و ایجاد تعهد و تحویل خودروی تیگو ۸ پرو با قیمت اعلامی آن شرکت تا زمان بررسی و اعلام نظر پیرامون این موضوع خودداری شود.

رونوشت این ابلاغیه برای وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی منابع ایران به جهت استحضار، عضو هیئت مدیره و معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای، مدیرکل دفتر صنایع خودرو برای آگاهی و اقدام لازم، مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی و حوزه ریاست نیز ارسال شده است.

آخرین اخبار حوزه خودرو را در صفحه خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیلی قیمت بالای داره واقعا ارزش نداره در مقابل خودرو های دیگه بازار این خودرو چینی خریداری بشه

  • ناشناس

    تحریم تیگو 8

  • ناشناس

    قیمت این خودرو در عربستان حدود ۷۰ هزار ریال سعودی هست. حدود ۵۵۰ میلیون تومان. برادران کلاهبردار چطور قیمت ۶۵ هزار دلاری برای این سطل زباله تعیین کردن؟؟؟؟؟

  • سعید

    واقعا 80 نفر ثبت نام کردند برای خرید این خودرو؟!! اونی که می ره جک s5 را 800 میلیون می خره برای این که با این قیمت ماشین مناسب صفر کیلومتر اروپایی، ژاپنی یا حتی کره ای هم پیدا نمی کنه اما با 1.75 که می شه صفر کره ای و ژاپنی خرید چرا تیگو؟؟!!

  • ناشناس

    مدیران خودرو در واقع مدیران سر گردنه هستند.

  • ناشناس

    چه احترامی برادران چینی برای مردم ایران می گذارند همه را از دو خر فرض کرده اند.

  • ناشناس

    باید در نظر داشته باشیم نصف قیمت این ماشین ، جز عوارض و گمرکیه که برای این ماشین در نظر گرفتن

    • ناشناس

      اصلا اینطور نیست قطعات خودرو بصورت سی کی دی وارد می شه که مشمول عوارض بسیار کمه

  • اصلان

    سلام
    دقیقا کدوم ماشین صفر کره ای یا ژاپنی؟؟؟

  • اصلان

    دوستان گرامی
    با یه بررسی ساده،، قیمت ماشینهای دست دوم کره ای و ژاپنی و آلمانی و مقایسه قیمتشون با قیمت دست دوم همون برندها و مدلها با خارج از کشور متوجه میشید که اختلاف از ۴ برابر میگذره..و بایه حساب سرانگشتی به این نتیجه میرسید که خرید ماشین صفر با ۷ سال گارانتی تماما به صلاحتونه،،،
    در ضمن بخش عمده قطعات ،و موتور ،گیربکس ماشینهای چینی از کارخانجات برند و معتبره …پس لطفا بدون داشتن اطلاعات و آگاهی نظرات الکی ندید