خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۲۱۲۳

کامیون‌های ایرانی در مرز دوغارون متوقف شدند

کامیون‌های ایرانی در مرز دوغارون متوقف شدند

کامیون‌های ایرانی حامل بارهای فاسد شدنی و اشتغال زا که به افغانستان ارسال شده بودند، با توجه به ناآرامی‌های اخیر افغانستان در مرز دروغان متوقف شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فاطمه مقیمی، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: در میان محموله‌هایی که به مقصد افغانستان ارسال شده، اقلام فاسد شدنی، مواد غذایی، مواد اشتعال زا و سوخت نیز وجود دارد که با توقف کامیون ها نه تنها امکان فاسد شدن این کالاها وجود دارد که امنیت ناوگان و رانندگان نیز در مخاطره قرار می گیرد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه وجود محدودیت‌هایی که در حوزه حمل‌ونقل از نظر تعداد ناوگان وجود دارد، بیان کرد: بروز این مشکلات و توقف کامیون‌ها در مرزها به منزله خروج این ناوگان از گردونه حمل‌ونقل و لجستیک است. نکته حائز اهمیت اینکه، حفظ جایگاه ایران در حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت در گرو دسترسی به ناوگان کافی و حرکت به موقع این ناوگان است.

فاطمه مقیمی اضافه کرد: وقوع مشکلاتی از قبیل توقف و معطلی ناوگان، علاوه بر افزایش هزینه تمام شده، موجب تاخیر در رساندن کالا به مقاصد صادراتی می‌شود. در میان محموله‌ایی که به مقصد افغانستان ارسال شده، اقلام فاسدشدنی، مواد غذایی، مواد اشتعال‌زا و سوخت نیز وجود دارد که با توقف کامیون‌ها نه‌تنها امکان فاسد شدن کالاها وجود دارد که امنیت ناوگان و رانندگان نیز در مخاطره قرار می گیرد؛ هنوز حادثه آتش‌سوزی در گمرک «ابو نصر فراهی» افغانستان واقع در مرز ایران که در ۱۶ اسفندماه رخ داد و خسارات مالی و جانی در پی داشت، فراموش نشده است.

مقیمی با بیان اینکه انتظار این است که با مداخله دولت ایران، زمان توقف کامیون‌ها در مرز به حداقل برسد. افزود: گفته می‌شود که مذاکراتی از سوی دولت ایران با طرف‌های افغانستانی در جریان است و این مساله ظرف هفته آینده حل خواهد شد.

منبع : اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.