کد مطلب: ۲۲۷۱۷۴

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تولیدکنندگان، نظام اقتصادی و مردم مخاطبان شعار سال هستند

تولیدکنندگان، نظام اقتصادی و مردم مخاطبان شعار سال هستند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مردم، مسئولان و نظام اقتصادی را مخاطبان شعار سال دانست و گفت: یکی از ‏ضرورت‌های تحقق این مهم افزایش کیفیت محصولات و تقویت فرهنگ مصرف کالای داخلی است‎.‎

سید حسن حسینی‌شاهرودی درباره شعار سال۹۷ مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کرد: در ۱۰ سال اخیر تاکید معظم‌له همواره بر مقوله اقتصاد بوده به این دلیل که آسیب در حوزه اقتصاد، می‌تواند سایر حوزه‌ها مانند فرهنگ و … را نیز تحت تأثیر قرار دهد لیکن باید رویکرد زیرساخت‌های کشور به‌خصوص در حوزه اقتصادی به سمت تقویت پیش برود.

به گزارش تجارت‌نیوز ؛ سید حسن حسینی‌شاهرودی، نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه اقتصادی اگر دقت لازم در حوزه اداره کشور وجود نداشته باشد، می‌تواند بر حوزه‌های مختلفی مانند فرهنگ نیز تاثیر منفی داشته باشد و اصلاح این امر یکی از مواردی است که همواره در تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد.

فرهنگ نقطه مشترک شعار سال‌های اخیر

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی شعارهای سال در سنوات اخیر توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با مقوله فرهنگ مشترک بوده و این نشان می‌دهد که در تبیین و تحقق شعار سال می‌بایست نگاه فرهنگی را در اولویت قرارداد.

حسینی شاهرودی درباره مخاطبان شعار سال۹۷ مبنی بر حمایت از تولید داخلی، گفت: شرایط امروز آن‌گونه نیست که بتوانیم فقط مردم را متقاعد کنیم تا در میدان حضور داشته باشند و هر نوع کالای ایرانی را با هر کیفیت و هر قیمتی خریداری کنند چراکه شرایط معیشتی مردم نیز خوب نیست پس باید دانست که مخاطب شعار سال۹۷ نه‌فقط مردم بلکه مسئولان و تولیدکنندگان نیز هستند.

وی با تاکید بر اینکه شعار سال باید مدنظر همه آحاد جامعه باشد لذا ما معتقد هستیم همه باید در تحقق آن فعالانه عمل کنند، افزود: از سوی دیگر به‌جز مردم، مسئولان و نظام اقتصادی نیز مخاطبان شعار سال هستند.

نظام حکومتی تعیین‌کننده زیرساخت‌های حوزه اقتصادی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره روش‌های حمایت از تولید نیز گفت: برخی اوقات مطرح می‌شود که تولید نیازمند به حمایت نیست یعنی موارد مرتبط با بازار و تولید می‌بایست به مردم واگذار شود اما باید تاکید کرد که ما در حوزه اقتصاد نیازمند برخی زیرساخت‌ها هستیم که تبیین این زیرساخت‌ها نمود بارز همان حمایت است.

حسینی شاهرودی تاکید کرد: زیرساخت‌ها در حوزه اقتصادی، توسط مردم تعیین نمی‌شوند و این مقوله بر عهده نظام حکومتی از طریق قوانین، روابط بین‌المللی، صادرات، انتقال ارز، تجارت جهانی و … است که فراهم کردن آن در زمره بخش‌های سیاست‌های حمایتی از کالای داخلی محسوب می‌شود.

وی افزود: امروز باید برای تحقق شعار سال مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی برنامه‌ای منسجم با استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور تشکیل شود که تمام آحاد جامعه در آن وظایف خود را دانسته و به سمت تحقق این امر گام‌های درستی برداشته شود.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.