کد مطلب: ۶۹۹۲۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش تولید خودرو به معنای رونق خودروسازی است؟/ وعده تولید ۲ میلیون خودرو در سال محقق می‌شود؟

افزایش تولید خودرو به معنای رونق خودروسازی است؟/ وعده تولید ۲ میلیون خودرو در سال محقق می‌شود؟

اطلاعات منتشرشده در کدال نشان می‌دهد سه شرکت ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو در پنج ماه ابتدایی سال جاری به ترتیب رشد ۲۴، سه و ۱۴ درصدی را تجربه کرده‌اند. اما آیا با ادامه این روند وعده تولید ۱٫۶ میلیون تا دو میلیون دستگاهی خودرو محقق می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اطلاعاتی که امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در صفحه توئیتر خود منتشر کرد گویای رشد تولید خودرو در کشور است. طبق گزارش کدال در پنج ماه ابتدای سال ایران خودرو ۲۴ درصد و سایپا سه درصد تولید خود را افزایش دادند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد که پارس خودرو ۱۴ درصد تولیدات خود را بالا برد.

طبق گزارش این سه شرکت خودروسازی به کدال، تا پایان پنج ماه سال جاری ایران‌خودرو، سایپا و پارس خودرو توانستند ۳۸۸ هزار و ۳۳۲ دستگاه از انواع خودروهای سواری و وانت تولید کنند. این آمار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱۲٫۵ درصد افزایش دارد. اما سوال اینجاست که با ۱۲٫۵ درصد افزایش می‌توان به وعده ابراهیم رئیسی در انتخابات، یعنی یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه در گام اول و دو میلیون دستگاه خودرو در گام دوم رسید؟

محاسبات نشان می‌دهد که اگر همین شتاب را در افزایش تولید خودرو داشته باشیم، در بهترین حالت تا پایان سال می‌توانیم ۹۳۲ هزار دستگاه خودرو تولید کنیم که در خداقل ۷۰۰ هزار خودرو از وعده رئیس جمهوری کمتر است.

یکی از کاربران توئیتر در انتقاد به توئیت قالیباف نوشت: تقریبا ۶۰ هزار دستگاه خودرو برای طرح‌های پیش‌فروش شهریور ماه درنظر گرفته شده است. از این تعداد ۳۰ هزار دستگاه خودرو برای طرح جوانی و معادل ۵۰ درصد است. ۱۲ هزار دستگاه خودرو یعنی معادل ۲۰ درصد نیز برای طرح خودروهای فرسوده درنظر گرفته شده است. باقی مانده آن‌ها یعنی تنها ۱۸ هزار دستگاه خودرو برای چند میلیون نفر در نظر گرفته شده که می‌توانند به قید قرعه خریداری کنند.

برای مطالعه بیشتر مطلب قیمت خودروهای وارداتی اعلام شد را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.