کد مطلب: ۱۷۱۴۸۶

ایران و روسیه برای تولید داروهای مشترک توافق کردند

ایران و روسیه برای تولید داروهای مشترک توافق کردند

در حاشیه اجلاس جهانی مبارزه با بیماری سل در مسکو، ایران و روسیه برای ارتقای همکاری‌های حوزه سلامت و تولید داروهای مشترک توافق کردند.

نخستین اجلاس جهانی مبارزه با بیماری سل، با حضور رئیس‌جمهور روسیه، وزرای بهداشت و مقامات بهداشتی و درمانی ۱۰۰ کشور دنیا در مسکو برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این اجلاس دکتر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت به جای وزیر بهداشت که در مناطق زلزله‌زده غرب کشور حاضر شده بود، حضور یافت.

در حاشیه این اجلاس، مقامات بهداشتی و درمانی ایران و روسیه دیدار کردند و در این نشست بر گسترش همکاری‌های حوزه سلامت و تولید داروهای مشترک تاکید شد.

رئیسی در حاشیه نشست مشترک با مقامات بهداشتی و درمانی روسیه، ضمن مثبت ارزیابی کردن توافقات انجام‌شده دو کشور، گفت: هدف ایران و روسیه، کمک به یکدیگر، انجام تحقیقات مشترک، بازدید از مراکز علمی دو کشور و همکاری برای تولید داروهای مشترک است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت از سل به عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های عفونی واگیردار یاد کرد و گفت: میزان بروز بیماری سل در دنیا به طور میانگین ۱۴۲ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر و در ایران ۱۶ مورد در هر هزار نفر جمعیت است.

در این اجلاس، موضوعاتی مانند تعهد کشورها برای مبارزه با بیماری سل و ریشه کنی سل تا سال ۲۰۳۵ و همکاری جهانی برای تشخیص و درمان زودرس سل مطرح شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.