خبر مهم:

کد مطلب: ۱۴۵۶۷۷

تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن کنسانتره در معدن مهدی‌آباد

تولید سالانه 800 هزار تن کنسانتره در معدن مهدی‌آباد

مدیر مجتمع معدنی مهدی‌آباد با اشاره به ظرفیت معدن سرب و روی مهدی‌آباد، گفت: سالانه 800 هزار تن کنسانتره روی با عیار حداقل 35 درصد به عنوان محصول اصلی در معدن مهدی‌آباد تولید می‌شود.

امین صفری با اشاره به ظرفیت معدنی استان یزد، اظهار کرد: مشارکت سرمایه‌گذار معدن سرب و روی مهدی‌آباد بعد از ابلاغ قرارداد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: از فرودین ماه سال جاری نسبت به تجهیز کارگاه معدن اقدام شده که طی آن ماشین‌آلات مورد نیاز جهت معدنکاری سالیانه به میزان 30 میلیون را در معدن مستقر نموده و فعالیت‌های آماده‌سازی معدن را برای مهیا نمودن زمینه آغاز عملیات اجرایی معدن و احداث کارخانه‌های فرآوری فراهم نموده است.

مدیر مجتمع معدنی مهدی‌آباد گفت: امروز به صورت رسمی و با حضور وزیر محترم معدن، صنعت و تجارت، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، استاندار و دیگر مدیران و صاحب‌نظران به صورت رسمی آغاز شد.

مهدی‌آباد خاطرنشان کرد: یک سال اول قرارداد با نام دوره پیشبرد به منظور انجام مطالعات مهندسی کارخانه‌ها، اخذ مجوز برای انتقال زیرساخت‌ها در نظر گرفته شده و همزمان عملیات پیش‌باطله‌برداری انجام خواهد شد و نیز در مدت سه سال با نام دوره احداث، کارخانه‌های فرآوری ساخته خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مطابق قرارداد سرمایه‌گذار می‌بایست در چهار سال نسبت به احداث کارخانه‌ها اقدام نماید اما با توجه به برنامه‌های ارائه‌شده از سوی سرمایه‌گذار و در صورت تحقق و مهیا شدن زیرساخت‌ها، اولین فاز کارخانه‌ها در ابتدای سال 98 به بهره‌برداری خواهد رسید و انشاالله پس از 2 سال شاهد تولید 200 هزار تن کنسانتره روی در این مجتمع خواهیم بود.

وی افزود: بهره‌برداری از کارخانه‌ها فرآوری سرب و روی مهدی‌آباد علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و تامین خوراک کارخانه‌های سرب و روی داخلی، فرصت حضور کشور در بازار فلزهای سرب و روی جهان را به عنوان یکی از تولیدکنندگان مهم فراهم می‌کند.

مدیر این مجتمع معدنی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید کارخانجات با راه‌اندازی کامل فازهای این طرح، سالانه 800 هزار تن کنسانتره روی با عیار حداقل 35 درصد به عنوان محصول اصلی و نیز تولید کنسانتره سرب-نقره به‌ عنوان محصول جانبی و مدت قرارداد 24 ساله و قابل تمدید است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.