کد مطلب: ۴۰۲۷۸۲

رشد ۰.۷ درصدی طلای سیاه / تولید نفت اوپک به کمترین سطح ۸ سال اخیر رسید

رشد 0.7 درصدی طلای سیاه / تولید نفت اوپک به کمترین سطح 8 سال اخیر رسید

به‌دنبال کاهش تولید روسیه، ایالات متحده آمریکا و اوپک قیمت نفت در معاملات امروز اندکی افزایش یافت و به 59.69 دلار رسید.

به‌دنبال کاهش تولید ایالات متحده، روسیه و اوپک قیمت نفت در معاملات امروز اندکی افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، قیمت نفت برنت در معاملات روز سه‌شنبه با 0.7 درصد افزایش به 59.69 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم با همین میزان افزایش با قیمت 54.46 دلار معامله شد.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی رویترز، متوسط قیمت نفت برنت و نفت آمریکا در سال 2019 به‌ترتیب 65.19 و 57.96 دلار خواهد بود.

در عین حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد تولید نفت عربستان سعودی به سطح عادی بازگشته است. در چهاردهم سپتامبر پس از حمله حوثی‌های یمن به تاسیسات نفتی در آرامکو، 5.7 میلیون بشکه از تولید نفت این کشور دچار اختلال شد. تا جایی که قیمت نفت تنها در یک روز 15 درصد رشد کرد.

بر اساس گزارش‌ها، عربستان سعودی در ماه آگوست 9.87 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است. همچنین تولید نفت اوپک در ماه سپتامبر به کمترین میزان هشت سال گذشته رسیده است.

علی‌رغم کاهش تولید بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت در جهان اما نگرانی‌ها از وقوع رکود اقتصادی بازار نفت را تحت تاثیر قرار داده است.

در عین حال، تولید نفت دو تولیدکننده بزرگ دیگر، یعنی ایالات متحده آمریکا و روسیه هم به‌ترتیب در ماه‌های جولای و سپتامبر کاهش یافته است.

در حالی که تولید روسیه در ماه آگوست 11.29 میلیون بشکه نفت تولید کرده بود، تولید آن در ماه سپتامبر به 11.24 میلیون بشکه در روز رسید. تولید نفت ایالات متحده نیز در ماه جولای 11.81 میلیون بشکه در روز گزارش شده که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن حدود 276 هزار بشکه کاهش یافته است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.