کد مطلب: ۱۳۷۹۲۲

تولید ۹۰۰۰ تن چای خشک سالم

تولید ۹۰۰۰ تن چای خشک سالم

رئیس سازمان چای گفت: حدود ۹۰۰۰ تن چای خشک سالم و بهداشتی تولید شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدولی روزبهان اظهار کرد: حدود ۴۴‌ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران استان گیلان و مازندران خریداری که از این مقدار، حدود ۹۰۰۰ تن چای خشک سالم و بهداشتی تولید شده است.

وی افزود: ارزش ریالی چای تولیدی خریداری‌شده از چایکاران حدودا ۱۰۳‌ میلیارد تومان است که با وجهی که تا به امروز واریز شده ۴۸‌ میلیارد تومان پرداخت شده که بالغ بر ۴۷‌ درصد از مبلغ برگ سبز چای پرداخت شده است.

روزبهان با بیان این‌که در ‌سال گذشته در مقایسه با ‌سال ۱۳۹۲ معادل ۷۳‌ درصد افزایش تولید داشتیم، ادامه داد: سطح زیر کشت باغات چای با احیای مجدد باغات رهاشده ۲۲‌ درصد افزایش پیدا کرده است و تمام این آمارها نشان از بهبود شرایط تولید داخلی و حمایت از آن دارد.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه میانگین سطح باغات به ازای هر هکتار در ایران حدود ٦٠٠ متر است، خاطر نشان کرد: برداشت برگ چای در چین نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه‌ سال گذشته ٩‌درصد افزایش یافت.

برآورد می‌شود که سالیانه ١٠٠‌هزار تن نیز به صورت قاچاق چای به ایران می‌آید چای ایرانی تنها چای تولیدی جهان است که در پروسه تولید آن از سم استفاده نمی‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.