کد مطلب: ۲۱۹۷۰۰

تویوتا بابت تاخیر در احیای مجدد «سوپرا» عذرخواهی کرد

تویوتا بابت تاخیر در احیای مجدد «سوپرا» عذرخواهی کرد

البته راستش را بخواهید، هنوز هم این انتظار به پایان نرسیده و ادامه دارد، اما حداقل توانستیم مدل مسابقه‌ای مفهومی این خودرو را ببینیم.

تویوتا سوپرا همیشه یک خودروی اسپرت جذاب و دوست داشتنی بوده است، اما حضور این خودروی ژاپنی در اولین فیلم سریع و خشمگین (Fast and Furious) که نقش ستاره را در این فیلم آمریکایی بازی می‌کرد و غیبت 16 ساله این خودرو، سبب شد تا سوپرا تبدیل به خودرویی افسانه ای شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرانجام موفق شدیم نگاهی اجمالی به مدل مسابقه‌ای مفهومی این خودرو به نام تویوتا جی آر سوپرا (GR Supra) داشته باشیم که آینده سوپرا را به نمایش می گذارد، اما هنوز هم جزئیات مدلی که قرار است به تولید برسد اعلام نشده و هنوز هم مشخص نیست چه زمانی می‌توان سوپرای جدید را خریداری کرد، با این حساب هنوز هم انتظار ادامه دارد! شایعه شده است که سوپرا ماه ژانویه سال 2019 در نمایشگاه خودروی دیترویت در ایالت میشیگان رونمایی خواهد شد، اما این موضوع فقط در حد یک شایعه بوده و هنوز صحت آن تایید نشده است.

با این حال، مهندس ارشد سوپرا یعنی تتسویا تادا (Tetsuya Tada) به مردم جهان و خصوصا طرفداران تویوتا سوپرا گفت کمپانی تویوتا بابت تاخیر پیش آمده برای احیای مجدد این خودروی اسپرت ژاپنی متاسف بوده و از این بابت عذرخواهی می‌کند.

طبق گزارشی که توسط وب سایت استرالیایی درایو (www.drive.com.au) منتشر شده و صحبتی که تتسویا تادا با رسانه استرالیایی داشته، او اینطور بیان کرده است: «تویوتا آرزو می‌کند که ای‌کاش خیلی زودتر نسخه جدید سوپرا را معرفی کرده بود.»

در این مصاحبه، تادا درباره همکاری مشترک تویوتا و بی‌ام‌و سخن گفت: 6 سال پیش یعنی سال 2012 آغاز شد. درحالیکه تویوتا شدیدا درگیر معرفی خودرویی اسپرت یعنی مدل 86 بود، تادا به صورت کاملا محرمانه از طرف تویوتا به آلمان رفت تا درباره همکاری مشترک درخصوص تولید یک خودروی اسپرت با آلمانی ها گفتگو کند.

درست است که قرار شده بود دو خودروی مورد نظر در برخی قسمت‌های اساسی مانند پلتفرم و سیستم انتقال قدرت مشترک باشند، اما از همان ابتدا واضح بود که تویوتا و «بی‌ام‌و» می‌خواستند این دو خودرو متمایز باشند و هر کدام خصوصیات خاص خود را داشته باشند.

مسلما «بی‌ام‌و» علاقه زیادی به استفاده از موتورهای 6 سیلندر خطی برای خودروهای دیفرانسیل عقب داشت که این موضوع نقطه مشترکی میان تویوتا و «بی‌ام‌و» محسوب می‌شد.

گفته می‌شود نسخه جدید سوپرا از یک موتور 6 سیلندر خطی که توسط بی‌ام‌و ساخته شده بهره می‌برد، بنابراین در این زمینه میراث سوپرا حفظ شده است.

در مدل جدید سوپرا بسیاری از قطعات توسط «بی‌ام‌و» ساخته شده که ممکن است افرادی که طرفدار تویوتا سوپرا بوده و انتظار یک خودروی ژاپنی واقعی را دارند، از این موضوع چندان راضی نباشند.

در هر حال، با وجود اینکه تویوتا بابت تاخیر طولانی که در معرفی سوپرای جدید داشته عذرخواهی کرده است، اما ظاهرا چیزی در حدود یک سال دیگر نیز باید منتظر بمانیم تا تفاوت‌های سوپرای جدید و همتای آلمانی‎اش یعنی «بی‌ام‌و Z4» جدید را در عمل ببینیم.

منبع: دنده

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.