کد مطلب: ۱۷۹۹۳۵

تکذیب ادعای اخذ رشوه ۳ هزار میلیارد ریالی توسط گمرک

تکذیب ادعای اخذ رشوه 3 هزار میلیارد ریالی توسط گمرک

گمرک ایران ادعاهای نماینده همدان مبنی بر اخذ رشوه 300 میلیارد تومانی توسط رئیس گمرک دلوار را نادرست خواند و اعلام کرد: طرح این‌گونه ادعاها سبب تخریب دستگاه‌های نظارتی در افکار عمومی و افزایش فضای بی‌اعتمادی بوده و قابل پیگرد قانونی است.

گمرک ایران ادعاهای نماینده همدان مبنی بر اخذ رشوه 300 میلیارد تومانی توسط رئیس گمرک دلوار را نادرست خواند و اعلام کرد: طرح این‌گونه ادعاها از سوی نماینده همدان در صداوسیما سبب تخریب دستگاه‌های نظارتی در افکار عمومی و افزایش فضای بی‌اعتمادی بوده و قابل پیگرد قانونی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در توضیحات گمرک ایران آمده است: «این نماینده مجلس در روزهای اخیر با ادعاهایی برخاسته از القائات توسط افراد شناخته‌شده و نخ‌نما که پرونده کیفری آن‌ها در مراجع قضایی مطرح و در حال رسیدگی است که در صورت لزوم شماره پرونده و اتهامات آنان ارائه خواهد شد، اقدام به تخریب چهره گمرک و کارکنان خدوم و زحمتکش گمرک کرده که در زمان خود قابل پیگرد قانونی است».

بر اساس این گزارش، «هرزمانی که گمرک پرونده قضایی این افراد را پیگیری کرده و در آستانه صدور رای یا قرار قضایی قرار می‌گیرد، این‌گونه تهمت‌ها و تشویش اذهان عمومی از طرق مختلف شدت بیشتری می‌گیرد که مستندات آن نیز موجود و قابل ارائه است».

گمرک ایران تاکید کرده است: « چنانچه نماینده همدان از مراجع قضایی استعلام می‌کردند، به سادگی پی می‌بردند که هیچ‌یک از مدیران گمرک شهید رجایی در سال 95 به جرم قاچاق بازداشت نشده‌اند».

بر این اساس، « شناخت جغرافیایی منطقه و وضعیت گمرکات و اسکله‌های مناطق مختلف و نیز ظرفیت آن‌ها به سادگی نشان می‌دهد که ورود 10 هزار کامیون کالای قاچاق از طریق گمرک دلوار تنها ادعایی غیر ممکن است و همان‌گونه که نماینده همدان مطرح کردند وجود 2300 اظهارنامه در سجافی به معنی اظهار کالا در گمرک بوده و این اجرای عین قانون است».

گمرک ایران تاکید کرده است: «روشن و واضح است که ورود کالاهای ملوانی و ته لنجی مشمول معافیت است و تحت نظارت سایر دستگاه‌ها صورت می‌گیرد که البته گمرک با همکاری سایر سازمانه‌ا و وزارت‌خانه‌ها در تلاش است نسبت به سامان‌دهی این کالاها اقدام کند و جای این پرسش است که چگونه امکان دارد 10 هزار کامیون کالای قاچاق از گلوگاه‌های متعدد نظارتی با حضور مقتدرانه نیروی انتظامی عبور نماید و کسی متوجه نشود؟! و اگر نماینده همدان از آن مطلع بوده چرا تاکنون در مراجع قضایی طرح شکایت نشده است و چرامرتکبین قاچاق تحت پیگرد قضایی قرار نگرفته‌اند و این کالاها به کجا حمل شده و هیچ سازمانی از حمل و توزیع آن‌ها ممانعتی به عمل نیاورده است».

گمرک ایران تاکید کرد: «طرح چنین مواردی از سوی این نماینده مجلس شورای اسلامی علیه گمرک نادرست و پرونده‌های مورد اشاره وی توسط دفاتر نظارتی گمرک کشف و پیگیری شده است و همان طور که قبلا نیز اعلام شد، موضوع پرونده یک پیرزن روستایی درخصوص واردات 600 دستگاه بنز و پورشه تنها بدهی مالیاتی بوده که پرونده این شخص با شکایت گمرک و سازمان امور مالیاتی در دادسرای ویژه امور اقتصادی مطرح رسیدگی بوده و تاکنون منجر به صدور قرار و و رای نشده است و استنباط شخصی نماینده همدان مبنی بر قاچاق بودن این خودروها نادرست است».

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی شامگاه سه‌شنبه در یک برنامه تلویزیونی مدعی رشوه‌خواری 300 میلیارد تومانی یک مدیر گمرکی شد و اعلام کرد که قاچاق از سوزن تا هواپیما به کشور انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.