کد مطلب: ۱۷۰۴۴۵

توزیع مرغ مرده در کارخانجات فرآوری تکذیب شد

توزیع مرغ مرده در کارخانجات فرآوری تکذیب شد

رئیس سازمان دامپزشکی توزیع مرغ مرده در کارخانجات فرآوری را تکذیب کرد.

علیرضا رفیعی‌پور در دومین نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی و فرآوردههای وابسته (حلال) در جمع خبرنگاران درباره مباحث مطرح‌شده مبنی بر توزیع مرغ مرده در کارخانجات فرآوری اظهار داشت: این موضوع را به شدت رد می کنم. چرا که مرغ از زمان تولید تا زمانی که وارد چرخه کشتار می‌شود، توسط ناظران و دامپزشکان مورد نظارت قرار می‌گیرد و چنین مسئله‌ای به هیچ عنوان صحت ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی دربخش دیگری از سخنان خود درباره سلامت استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس تصریح کرد: ما یک سری ضایعات در تولید گوشت سفید و قرمز داریم که این ضایعات خوراکی و غیرخوراکی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه ۱۲ درصد در حوزه گوشت قرمز و ۸۸ درصد در حوزه گوشت سفید به عنوان ضایعات هدر می‌رود و یا به پودر گوشت تبدیل می‌شود که ارزش افزوده زیادی ندارد، خاطرنشان کرد: در حالی که اگر بتوانیم با توجه به استانداردهای روز دنیا این ضایعات را به ضایعات خوراکی مانند خمیر مرغ تبدیل کنیم، ارزش افزوده بیشتری دارد.

رفیعی پور تاکید کرد: استانداردهای ملی ما مطابق با پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی است و حتی FDA آمریکا را داریم و وظیفه سازمان دامپزشکی تعیین سلامت این‌گونه محصولات است.

وی همچنین درباره صادرات غذای حلال از کشور نیز گفت: طبق جلساتی که با سازمان استاندارد داشته‌ایم قرار است از این پس وزارت جهاد کشاورزی (حوزه نمایندگی ولی فقیه و سازمان استاندارد) به این قضیه ورود کنند. پیش از این شرکت‌های ایرانی که برند حلال را دریافت می‌کردند مجبور بودند که آن را از کشورهای ترکیه و یا مالزی بگیرند اما اکنون می‌توانند از داخل آن را دریافت کنند که این امر سبب افزایش صادرات می‌شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.