کد مطلب: ۱۳۰۸۳۶

تک‌رقمی شدن نرخ سود تسهیلات بانکی برای بنگاه‌های کوچک تولیدی

تک‌رقمی شدن نرخ سود تسهیلات بانکی برای بنگاه‌های کوچک تولیدی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: برای داشتن رونق اقتصادی در کشور لازم است نرخ سود تسهیلات بانکی برای بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط کاهش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، جلال محمودزاده افزود: تا زمانی که سود تسهیلات بانکی برای بخش تولید تک‌رقمی نشود، وضعیت اقتصاد بنگاه‌های تولیدی کوچک سامان نخواهد گرفت؛ چون که پرداخت تسهیلات با سود بالای ۲۷ درصد، تولید شکل نخواهد گرفت.

وی خواستار اصلاح نظام بانکی شد و تصریح کرد: بسیاری از کشورهای جهان با حمایت بانکی و سایر حمایت‌های مورد نیاز از بنگاه‌های کوچک و متوسط تولیدی موفق شدند راه پیشرفت و توسعه را طی کنند که لازم است در ایران نیز به این شکل عمل شود.

محمودزاده با اشاره به آمارهای مطرح‌شده در مورد نرخ بیکاری گفت: اشتغال‌های یکی دو روزه یا نیمه‌رسمی جزو اشتغال محسوب نمی‌شود و باید زمینه ایجاد اشتغال پایدار در کشور فراهم شود.

وی افزود: مسئولان باید موضوع اشتغال را جدی بگیرند و زیرساخت‌های لازم را برای توسعه اقتصادی در روستاها و شهرها فراهم کنند.

محمودزاده تصریح کرد: ۳۵ درصد جوانان کشور در روستاها ساکن و مشغول انجام امور کشاورزی در کنار خانواده خود هستند؛ برای اینکه جوانان انگیزه فعالیت داشته باشند، باید کشاورزی را تقویت کرد و رونق را به روستاها باز گرداند تا زمینه اشتغال و همچنین آبادانی فراهم شود.

وی با بیان اینکه دولت باید جوابگوی نیاز مردم جامعه باشد، افزود: اگر زیرساخت‌های بخش صنعت و بخش کشاورزی تقویت شود، دیگر جوانان از روستاها مهاجرت نمی‌کنند و مشکل اشتغال نیز حل خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.