کد مطلب: ۳۱۸۵۲۲

تیلاپیا وارد لیست کالاهای ممنوعه می‌شود

تیلاپیا وارد لیست کالاهای ممنوعه می‌شود

یک مقام مسئول گفت: براساس پیگیری‌های صورت گرفته، قرار است واردات تیلاپیا وارد لیست ممنوعه شود.

ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر درباره آخرین وضعیت واردات تیلاپیا اظهار کرد: اگرچه مسئولان سازمان شیلات از ممنوعیت واردات تیلاپیا خبر می دهند، اما نام تیلاپیا جز فهرست ۱۳۹۹ قلم کالایی که دولت اعلام کرده، نبوده است که این امر نشان می دهد تحت شرایطی می توان آن را وارد کرد.

وی افزود: با وجود آنکه سازمان شیلات می گوید که مجوزی برای واردات تیلاپیا نداده است، اما جای این سوال مطرح است که این همه تیلاپیا از کجا آمده است؟

قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا امکان قاچاق این میزان تیلاپیا وجود دارد، بیان کرد: با توجه به آنکه حجم تیلاپیا موجود در بازار کم نیست، از این رو این امکان وجود ندارد که تیلاپیا موجود از طریق قاچاق وارد شود چرا که قاچاق شرایط خاص خودش را دارد و باید از طریق کانتینرهای یخچالی وارد شود.

این مقام مسئول ادامه داد: براساس پیگیری های صورت گرفته، قرار است واردات تیلاپیا و فیله تیلاپیا وارد لیست ممنوعه شود.

وی با اشاره به ضرورت ممنوعیت واردات تیلاپیا بیان کرد: وقتی مسئولان سازمان شیلات از تولید تیلاپیا در داخل سخن به میان می آورد،از این رو انتظار می رود که در جهت حمایت از تولید داخل واردات آن ممنوع اعلام شود.

مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان تولید تیلاپیا را توجیهی برای واردات دانست و افزود: با توجه به آنکه تیلاپیا یکی از ارزانترین ماهی در بازارهای جهانی به شمار می رود، از این رو واردات آن سود خوبی دارد چرا که با قیمت های بالایی در بازار داخل عرضه می شود.

وی در پایان تصریح کرد: با وجود آنکه تیلاپیا فاقد کیفیت و ارزش غذایی لازم است، از این رو مصرف آن به افراد مسن و کودکان توصیه نمی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.