کد مطلب: ۴۲۰۴۵۹

ثبات قیمت گوشت در بازار ادامه دارد

ثبات قیمت گوشت در بازار ادامه دارد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به ثبات قیمت گوشت گفت: هرکیلو شقه گوسفندی با نرخ ۹۰ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از ثبات قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هرکیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ خرید بین ۷۹ تا ۸۲ هزارتومان به مغازه‌دار و با احتساب ۱۰ درصد سود معادل ۸۹ تا ۹۰ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازار گوشت رونق چندانی ندارد، افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش‌بینی ما این است که روند فعلی قیمت در بازار ادامه یابد، اما اگر قاچاق انجام شود یا بنا به هر دلیلی دولت با صادرات موافقت کند، به سبب کمبود قیمت دچار نوساناتی می‌شود.

ملکی درباره آخرین وضعیت قاچاق دام بیان کرد: بنا بر آخرین آمار اتفاق خاصی در حوزه قاچاق نیفتاده و هم اکنون دام به میزان کافی در کشور موجود است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام زنده وجود ندارد، گفت: هم‌اکنون قیمت هر کیلو دام زنده در شهرستان ۳۶ تا ۳۸ هزار تومان و تهران ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان است که علت بالای قیمت دام در تهران به هزینه‌های جانبی همچون حمل‌ونقل برمی‌گردد.

صادرات دام زنده بر التهاب قیمت گوشت در بازار داخل دامن می‌زند

وی در واکنش به مباحث مطرح شده پیرامون صادرات دام زنده اظهار کرد: با آزادسازی صادرات دام، دامداران تمایلی به عرضه دام در داخل کشور ندارند و بیشتر به فروش دام خارج از مرز‌ها با نرخ دلار تمایل دارند که این امر به سبب کمبود در داخل منجر به التهاب بازار گوشت در داخل می‌شود.

ملکی در پایان با اشاره به اینکه قیمت گوشت در ماه‌های اخیر ۱۵ هزار تومان کاهش داشته است، تصریح کرد: این در حالی است که تقاضای چندانی برای خرید وجود ندارد و همین امر موجب شده تا بازار رونق چندانی نداشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.