خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۳۳۹۷

ثبت دومین هفته نزولی برای نفت / قیمت طلای سیاه اندکی افزایش یافت

ثبت دومین هفته نزولی برای نفت / قیمت طلای سیاه اندکی افزایش یافت

با انتشار آمار مربوط به اشتغال در ایالات متحده، قیمت نفت در معاملات روز گذشته اندکی افزایش یافت و به 58.23 دلار رسید.

به‌دنبال انتشار آمارها از اشتغال آمریکا، قمت نفت در معاملات روز جمعه اندکی افزایش یافت. با این حال نگرانی‌ها از آهسته شدن رشد اقتصادی جهان و وقوع رکود، موجب شد بازار نفت دومین هفته نزولی خود را به ثبت برساند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز گذشته با 52 سنت افزایش به 58.23 دلار رسید. هر بشکه نفت خام آمریکا هم با 0.7 درصد رشد با قیمت 52.81 دلار معامله شد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده از سوی وزارت کار ایالات متحده آمریکا، رشد مشاغل در ماه سپتامبر به میزان متوسط افزایش یافته و نرخ بیکاری به 3.5 درصد، یعنی پایین‌ترین سطح 50 سال گذشته رسیده است.

این گزارش در عین حال نشان می‌دهد که فعالیت در بخش تولید ایالات متحده در ماه سپتامبر به کمترین سطح 10 سال گذشته و همچنین رشد بخش خدمات هم به کمترین سطح از سال 2016 تاکنون رسیده است.

به‌گفته یک تحلیلگر از کامرتس‌بنک، آمار مربوط به بخش تولید به‌هیچ‌وجه خبر خوبی برای بازار نفت نیست. این روند بر روی تقاضا برای حمل‌ونقل و به‌دنبال آن تقاضا برای نفت تاثیرگذار خواهد بود.
روز پنج‌شنبه وزیر انرژی عربستان سعودی نیز اعلام کرد که تولید نفت بزرگ‌ترین صادرکننده نفت در جهان به سطح عادی بازگشته است.

احیای نفت عربستان سعودی زودتر از موعد انتظار صورت گرفته و به این‌ترتیب اختلالی در روند عرضه و به‌دنبال آن افزایش قیمت‌ها وجود ندارد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.