کد مطلب: ۱۸۰۵۳۴

ثبت رکورد خیره‌کننده شاخص کل بورس

ثبت رکورد خیره‌کننده شاخص کل بورس

در دادوستدهای امروز شاخص کل بورس با رشد خیره‌کننده یک هزار و ۳۰۷ واحدی، به رقم ۹۶ هزار و ۸۱۶ واحد رسید.

در دادوستدهای روز جاری، شاخص کل بورس رشد خیره‌کننده یک هزار و ۳۰۷ واحدی را ثبت کرد و توانست رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، در دادوستدهای امروز شاخص کل یک هزار و ۳۰۷ واحد رشد کرد و به رقم ۹۶ هزار و ۸۱۶ واحد رسید.

همچنین امروز سرمایه‌گذاران بورسی بیش از یک میلیارد و ۱۷۶ میلیون برگه سهم، حق تقدم وسایر دارایی‌های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از ۳ هزار و ۶۶ میلیارد ریال بود و در ۷۰ هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

در بازار امروز همه شاخص‌های بورسی صعودی شدند. شاخص کل یک هزار و ۳۰۷ واحد بالا رفت و به رقم ۹۶ هزار و ۸۱۶ واحد رسید. شاخص بازار اول و دوم هم به ترتیب یک هزار و ۱۳۸ واحد و یک هزار و ۶۷۹ واحد رشد کردند.

نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، پتروشیمی خارک، گل گهر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس و چادرملو امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

امروز گروه‌های فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی و کانه فلزی در صدر برترین گروه‌های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای پتروشیمی خارک، ملی مس، صنعتی آما، بانک خاورمیانه، سیمان تهران، موتوژن و توسعه معادن و فلزات بود.

در مقابل نمادهای سیمان کردستان، سیمان خوزستان، کارتن ایران، آبادگران، دوده صنعتی پارس، موتورسازان تراکتورسازی ایران و کارخانه‌جات تولیدی شیشه رازی با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه‌گذاران بورسی امروز برای خرید سهام سرمایه‌گذاری امید، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام پالایش نفت تهران، ملی صنایع مس، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات، اوراق مشارکت شهرداری تهران و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا و طولانی‌ترین صف های خرید را داشتند.

در مقابل نمادهای اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام سیمان اصفهان و اوراق صکوک سایپا با بیشترین عرضه‌ها و طولانی‌ترین صف های فروش مواجه شدند.

در پایان معاملات امروز سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با معامله بلوکی ۳۰۵ میلیون سهمی به ارزش ۵۵۸ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.