کد مطلب: ۴۶۱۸۷۸

عضو هیات رئیسه انجمن واردکنندگان موبایل:

ثبت سفارش گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو تایید نمی‌شود

ثبت سفارش گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو تایید نمی‌شود

عضو هیات رئیسه انجمن واردکنندگان موبایل می‌گوید: هنوز وزارت صمت دستور جدیدی صادر نکرده است و فعلا ثبت سفارش گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو تایید نمی‌شود.

عضو هیات رئیسه انجمن واردکنندگان موبایل در پاسخ به این پرسش که آیا با لغو ممنوعیت واردات گوشی موبایل بالاتر از ۳۰۰ یورو قیمت گوشی‌های تلفن همراه ارزان شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت موبایل‌های بالاتر از ۳۰۰ یورو ارزان نشده و نسبت به روز پنج‌شنبه تغییری نکرده است. بیش از ۴۰ روز است که ارزی به واردکنندگان تخصیص داده نشده است. همچنین به اجناس دپو شده در گمرک نیز ارزی تعلق نگرفته است. از این‌رو بازار با کمبود کالا مواجه است.

رضا دیهیمی اضافه کرد: ۵۰۰ هزار موبایل در انبار گمرکات دپو شده و فعلا حجم گوشی‎‌های دپو شده در انبار کاهش نیافته است.

او به روند بازار موبایل تا پایان هفته اشاره و اظهار کرد: چنانچه نرخ دلار کاهش پیدا کند و اجناس دپو شده در انبار گمرکات ترخیص شود، خواه ناخواه قیمت موبایل ارزان می‌شود. این در حالی است که چنانچه این رویه ادامه پیدا کند قیمت موبایل ارزان نخواهد شد.

دیهیمی به ممنوعیت ثبت سفارش گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو اشاره کرد و گفت: هنوز وزارت صمت دستور جدیدی صادر نکرده است اما فعلا ثبت سفارش گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو تائید نمی‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عارف

    چرا عدم تاییدش توسط صمت رو منتشر نکردید؟
    همین اخبار ناموثق و انتشار زودهنگامش باعث شد قیمت گوشی موبایل 100% افزایش قیمت پیدا کنه و حالا با کنسل شدن این تصمیم غیر کارشناسی قیمتش دیگه برنگشته و توی بازار به همون قیمت ها داره معامله میشه
    این اگر رانت نیست پس چیه و هیچکس هم پیگیری نمیکنه این مسئله رو