کد مطلب: ۵۳۳۵۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا از فردا/ جزییات نحوه ثبت نام

آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا از فردا/ جزییات نحوه ثبت نام

واکسیناسیون عمومی شهروندان ایرانی از فردا آغاز شده د اولین گروهی که واکسن دریافت می‌کنند، سالمندان بالای ۸۰ سال هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا امروز چیزی حدود ۲ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور وارد شده است و فعالان اتاق بازرگانی از قرارداد واردات ۶ میلیون دوز واکسن برای کارگران خبر دادند.

آنها همچنین از قرارداد ۴۰-۳۰ شرکت خصوصی برای واردات واکسن کرونا خبر می‌دهند.

گرچه واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی با حواشی فراوان مواجه بوده است اما اعضای اتاق بازرگانی اعتقاد دارند که هر اتفاقی که بتواند سرعت واکسیناسیون در ایران را بالا ببرد اتفاق مثبتی است.

حالا بر اساس آخرین آمار فقط حدود ۵۰۰ هزار نفر واکسیناسیون شدند و البته متولیان ستاد کرونا و وزارت بهداشت می‌گویند که واکسیناسیون عمومی از خرداد ۱۴۰۰ شروع می‌شود.

بر همین اساس ثبت نام برای واکسیناسیون بیماران خاص پس از نوروز امسال آغاز شد و حالا فرآیند ثبت نام از افراد بالای ۶۰ سال شروع شده است.

ضمن اینکه خبرها حاکی از آن است که از فردا واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال و فاز دوم واکسیناسیون افراد واکسینه شده، شروع می‌شود.

در همین زمینه ستاد کرونا برای ثبت نام حضوری سالمندان مراکز درمانی خاصی را معرفی کرده است که البته این موضوع با انتقادات فراوانی مواجه شد و حالا ستاد کرونا اعلام کرده است که افراد برای ثبت نام غیرحضوری از طریق نشانی http://Salamat.gov.ir اقدام کنند.

این در حالی است که برای برخی مشاغل مانند رفتگران، شاغلان گورستانها، خبرنگاران و … اولویت واکسیناسیون در نظر گرفته شده است که با ثبت نام در این سامانه و بعد از در نظر گرفتن اولویت افراد برای انجام واکسیناسیون فراخوان می‌شوند.

حالا باید دید که پروسه تولید واکسن داخلی و واردات واکسن تا چه حد تسریع خواهد شد و واکسیناسیون در ایران سرعت می‌گیرد؟

جزییات بیشتر را از خبر سامانه واکسیناسیون کرونا رونمایی می‌شود بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علي

    ما کارگران خودروسازی تا کنون در هیچ تعطیلی تعطیل نبودیم و ده ها کشته کرونا دادیم و هیچ کس به فکر کارگران خطوط تولید نیست

  • ناشناس

    خودروسازان با بیش از چند میلیون کارگر خیلی تلفات دادن

  • ناشناس

    سلام به فکر کارکنان ناجا هم باشید که در طول کرونا اصلا تعطیلی ندارند…

  • مژگان محمدی

    بازنشستگان تامین اجتماعی ک درفقر مطلق بسر میبرند و بعلت عدم تغذیه درست سیستم ایمنی ضعیفی دارند باید خود و خانواده هابشان در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند

  • ناشناس

    من رزمنده دوران دفاع مقدس عارضه ریوی دارم تازگی سکته قلبی در بیمارستان کیشبستری و جهت مداوا در بیمارستان تهران آنژیوگرافی دفتر گذاشتم دیابتی هم هستم ۵۵سال سن راهنمایی کنید