کد مطلب: ۵۳۵۴۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت کی شروع می‌شود؟

ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت کی شروع می‌شود؟

بیش از ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور سهام عدالت ندارند و از یک سال قبل به جاماندگان وعده سهام عدالت داده شده، حالا مردم می‌پرسند که سهامشان چه شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، از جمعیت بیش از ۸۵ میلیون نفری ایران حدود ۵۰ میلیون نفر سهام عدالت دارند و مابقی از داشتن این سهام محروم‌اند اما مستحق دریافت آن هستند.

جاماندگان سهام عدالت طی این سال‌ها و به خصوص از سال گذشته که آزادسازی این سهام آغاز شد صدای خود را به گوش مسئولان رساندند که شرایط دریافت سهام عدالت را دارند. اگر چه ارزش این سهام با افت بورس از سال گذشته نصف شده اما اکنون برگه سهام ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۱۰ میلیون تومان ارزش دارد، بنابراین درخواست سهام عدالت از سوی جاماندگان به حق است.

قرار بود در سال گذشته سهامی برای جاماندگان در نظر گرفته شود اما محقق نشد و نهایتا در بودجه امسال مصوب شد که به تعدادی از مردم سهام عدالت داده شود.

در خصوص آخرین جزئیات این موضوع، یک نماینده مجلس به تازگی گفته که در بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی برای ثبت نام از جاماندگان در نظر گرفته شده است.

اما آنطور که مجلسی‌ها پیش از این نیز گفته بودند احتمالا جامعه هدف سهام عدالت جدید مددجویان کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بازنشستگان و… است که حدود هفت میلیون نفر را شامل می‌شود.

در حال حاضر فضای انتخاباتی بر کشور حاکم شده و از سوی دیگر نیز فرایند واگذاری و شناسایی مشمولان زمان‌بر است. بنابراین احتمال این که واگذاری سهام عدالت در نیمه اول سال انجام کمی بعید به نظر می‌رسد.

در ادامه اظهارات برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانید:

«من خانم سرپرست خانوارهستم با۲فرزند ومستاجر کارگر سهام عدالت نداریم چطورثبت نام کنم؟»

«ما که سهام عدالت نداریم چی کار کنیم من یه کارگرم با حقوق ۲میلیونی مستاجر هم هستم با سه تا بچه تکلیف ما چیه»

«خانواده ما سه نفر سهام عدالت نداریم و معلوم نیست کی دولت میخواد جامانده های سهام عدالت رو بحساب بیاره!»

«اسمش گذاشتن عدالت ولی کدوم عدالت خدا میدونه من شوهرم کارگره خودم و شوهرم با کارگری زندگیمون می گذرانیم ولی جز اقشار پر درآمد حساب شدیم و سهام عدالت نداریم.»

«ما که اصلا سهام عدالت نداریم نداریم به کجا باید مراجعه کنیم مگه ما جزو این مملکت نیستیم که هیچ سهمی نداریم شوهرم راننده تاکسی وخودم خانه دار ومستاجر»

«تورو خدا فکری برای ما جاماندگان سهام عدالت بکنید.. چرا برای همه اعضای خانواده سهام عدالت آمد برای من نیامد؟ من و بچه هام خودم زن خود سرپرست هستم و سه تا بچه زیر ده سال دارم و تحت پوشش کمیته امداد هستیم مستاجر هم هستیم ولی سهام عدالت نداریم پس چرا اسمشو گزاشتن سهام عدالت این واقعا عدالت نیست.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام ما که سهام عدالت نداریم چیکار کنیم باید به کجا مراجعه کنیم شوهرم بیکار و مستاجر هم هستیم توروخدا یه کاری بکنید

  • اسم عدالت نیارین کدام عدالت ماکه به زور خرج خانواده می‌توانیم بدهیم چطور به ما سهام نمیدین

    سلام ماکه سهام عدالت نداریم باید به کجا مراجعه کنیم تروخدا این اسمش گذاشتین عدالت کدام عدالت اگر عدالت بود الان به همه ی مردم کم درآمد سهام میدادین

  • ناشناس

    سلام تو رو خدا ماهم سلام عدالت نداریم ثبتنام دوباره شروع کنید تا اسم بنویسیم

  • ناشناس

    بااین گرونی مردمودارین فلج میکنین همش هم میگین مردم ما در اولویت مردم شما به زور دارن خرج شکمشون در میارن واقعا نمیدونیم از این برج تا برج دیگرو چه جوری سرکنیم از اجاره خونه گرفته از گرانی‌های شما در رفته ما که سهام عدالت نداریم باید چیکار کنیم بچه‌ای ما چی میشن این درسته اونی که داره زندگی کنه بقیه که ندارن باید برن بمیرن اینقدر حرف نزنین عمل کنین گوش ما از حرفای شما پرشده چن ساله میخواین برای جا مانده ثبت نام کنین همش بهونه یه فکری به حال ماکه سهام عدالت نداریم بر دارین

  • ناشناس

    من یک کارگر بیکار هستم نه حقوق بگیرم نه کار دیگر دارم من یک خانواده ۴ نفره هستم ۵۱ سال سن دارم اگر کا باشه حاضرم برم کارگ ی به من نه سهام عدالت میدن نه یارانه میعشتی شمارا بخدا بیاید زندگی منو بازدید کنید این چه عدالتی است

  • ناشناس

    من یه زن بی سرپرستم بادوتا دختر که خودم کارمیکنم وبه سختی خرج خونه رومیدم سهام عدالت ندارم تورو خدا به ما هم کمک کنید مگه ما اهل این مملکت نیستیم؟

  • ناشناس

    باسلام من بیکارم ومستاجروخانمم خانه دارو۲بچه مریض دارم ومنم دیسک کمردارم وسهام عدالت نداریم توراخداما به فکرماهم باشیدمسکن ملی ثبت نامم نکردن آخه این چه عدالتی

  • سامان

    سلام من سهام عدالت ندارم نمیدونم دولت کی میخواد سهام‌عدالت بهم بده یا شروع کنه برا ثبت نام

  • ابوالفضل

    کی سهام عدالت برای ثبت نام‌ در گروه باز است ما هم سهام نداریم من پسر بزرگ خانواده هستم ۱۴ سال دارم دو تا بچه دیگه هم هستیم سهام کی باز می شود بابام هم می خواهد بدوند کی باز می شود این عدالت هست بالای ۳۰‌میلیون سهام نداشته باشند شما ها بگویید

  • بیچاره

    سهام عدالت؟؟؟کدوم عدالت آخه؟ تو افراد درجه ۱ خانواده خودم من وضع مالی بدتر از همه دارم.همه سهام عدالت دارن غیر از من.با اینکه دهک ۳ هستم نه سال ۸۵ مشمول ثبت نام بودم نه الان .کجای این اسمش عدالته که با درآمد کمتر از ۳ میلیون در ماه سهام ندارم اما همه بستگانم که کارمندن و ماشاالله بالای ۹-۱۰ میلیون درآمد هم خودشون هم فرزندانشون سهام دارند.