کد مطلب: ۶۳۳۸۳۸

ثبت‌ پلاک خودرو قبل از سفر نوروز، الزامی است؟

ثبت‌ پلاک خودرو قبل از سفر نوروز، الزامی است؟

قرار است از بیستم اسفند ماه تردد خودروها در سفرهای بین شهری رصد و مشمول جریمه شود. اما هنوز مشخص نیست برای سفر نوروزی باید پلاک خودرو را در سامانه ثبت کرد یا نه!

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران تاکید کرده که مردم قبل از سفر نوروزی باید پلاک خودروی خود را در سامانه ایران من ثبت کنند. این در حالی است که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته نیازی به ثبت خودرو در هیچ سامانه‌ای نیست!

پیش از این هم گفته شده بود که اگر خودرویی در سامانه ایران من ثبت نشود یا مالک خودرو واکسن کرونا نزده باشد، مشمول جریمه یک میلیون تومانی روزانه می‌شود. حالا همچنان مشخص نیست برای سفر نوروزی نیازی به ثبت‌نام پلاک خودرو هست یا نه!

ثبت پلاک خودرو در سامانه ایران من!

تناقض در گفته‌های اعضای ستاد مقابله با کرونا درباره ثبت‌نام پلاک خودروها از هفته قبل آغاز شد. اما امروز بعد از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا هم ادامه داشت.

ابتدا علیرضا زالی، فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران اعلام کرد همه مسافران نوروزی باید پلاک خودروی خود را در سامانه ایران من ثبت کنند. زالی گفته بود همه خودروها باید پلاک خود را در این سامانه ثبت کنند. اما برای تهران به عنوان مبدأ سفرهای نوروزی و مرکز اختلاط سویه‌های مختلف کرونا لازم است محدودیت‌های بیشتری در شروع و پایان سفر در نظر گرفته شود.

نیازی به ثبت پلاک نیست!

یک ساعت بعد از این گفته‌های زالی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفتگو با ایسنا اعلام کرد نیازی به ثبت‌نام در سامانه ایران من نیست. شیراوژن گفت: قرار نیست مردم برای سفر نوروزی، در سامانه یا سایتی ثبت‌نام کنند.

شیراوژن گفت: به طور سیستمی کد ملی که به پلاک خودرو متصل است، از طریق دوربین‌ها استعلام می‌شود. اگر افراد دوز دوم و سوم واکسن را زده باشند، هیچ مشکلی برای تردد ندارند. او گفته حتی ممکن است نیازی به تزریق دز دوم و سوم واکسن هم نباشد. اگر افراد تست منفیPCR هم داشته باشند، برای سفر و تردد مشکلی ندارند.

یعنی افراد باید ۷۲ ساعت قبل از سفر تست کرونا بدهند و اگر جواب آن منفی باشد، منعی برای تردد و رفت و آمد وجود ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خودرو بنام دخترم که زیر ۱۸ سال است تکلیف چیه ؟واجد شرایط نوبت سوم نیست

  • ناشناس

    خواهش میکنم اونی که میخونه اگه تو این دولت پستی داره بگه به مسئولی دوساله رعایت کردیم شدید از ترس کوروناحال اینکه وضعیت کمی بهتر شده میخوایم مسافرت بریم به خاطر استرس شدیدی که از واکسن کورونا دارم دکترم منع کرده حال اگه امسال هم مسافرت نریم توخونه افسردگی سکته میکنیم خواهش میکنم اینقد عذابمون ندین بسه دیگه بسه مردیم از کجا بیاریم ۱میلیون جریمه

  • ناشناس

    تکلیف ملت رو روشن کنن ملت برن مسافرت بعدش ببینن یه تومن جریمه اونم تو هر روز خیلی وضع مردم خوبه اینم شده قوز بالا قوز

  • بنده خدا

    فقژ موضوع جریمه وسرکیسه کردن مردم هست وگرنه دوربین ها همه رو جریمه میکنند تا پول دولت در بیاد
    دولت ومجاس هیچ رحمی نسبت به ملت ایران نداره

  • لشگری

    سلام خودروهای که بنام شرکت هستش یعنی پلاک بنام شرکت هستش را چطور باید ثبت بکنیم.

  • ناشناس

    سلام اشخاصی که ازطریق نهاد ها خودرو در اختیارشون است
    چه باید بکنند ؟

  • ناشناس

    سلام خودروی من بنام فرزندم است و۹سال دارد وواکسن تزریق نکرده آیا باید پلاک خودرو را ثبت کنم یا نه وتردد من در نوروز به مشکل بر میخوره یانه چون قصد سفر دارم

    • محبد

      آقا لطفا جواب ما رو بدین
      منم مشکل ابن بنده خدا رو دارم

  • زهراقاسمی

    عالیه

  • آرشام

    چرا وقتی هنوز نتونستید یه سامانه رو مدیریت کنید مردم رو جریمه کنید به این کارتون چی میگن ؟وارد سامانه که میشی میزنه بزودی خیلیا سالی یک بار میخوان زن وبچه شون رو ببرن تفریح که شما زهر مارشون میکنید خدا لعنتتون کنه که یه سامانه رو هم نمیتونید مدیریت کنید .

  • آرشام

    پلاکتون رو ببندید برید