خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۸۵۵۷

برنج جاسمین و هومالی جانشین طارم می‌شوند؟

برنج جاسمین و هومالی جانشین طارم می‌شوند؟

دبیر انجمن واردکنندگان برنج، برنج‌های وارداتی از پاکستان و تایلند به کشور وارد می‌شوند. کیفیت این نوع برنج‌ها درجه یک و باکیفیت است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ واردکنندگان برنج از ابتدای امسال به‌دلیل تأخیر در ابلاغ قوانین جدید به گمرک با مشکلاتی مواجه بودند که حجم واردات را به‌طور چشمگیری کاهش داد. با رفع این مشکل در یک‌ماه اخیر واردات به روال عادی بازگشته اما حجم واردات به‌گفته انجمن واردکنندگان با میزان هدف‌گذاری شده فاصله دارد.

آمارها نشان می‌دهد از مجموع ۳۹۰ هزار تن برنج وارد شده از ابتدای امسال ۳۵۵ هزار تن را بخش خصوصی وارد کرده درحالی‌که با توجه به نیاز بازار باید ماهانه ۱۶۰ هزار تن برنج وارد شود.

همشهری نوشت، درحالی‌که لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج هنوز در هاله‌ای از ابهام است، معاون وزیر جهادکشاورزی از واردات برنج کیفی برای تامین کسری بازار خبر می‌دهد.

مسیح کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: برنج‌های وارداتی ما از پاکستان و تایلند، برنج‌های سفید، درجه یک و باکیفیتی است که بعضی از ارقام آن مثل جاسمین و هومالی از لحاظ عطر و طعم و کیفیت پخت، قابلیت رقابت با برنج‌های ایرانی ازجمله طارم را دارند.

هزینه واردات هر کیلو از این نوع برنج برای واردکننده یک ‌دلار یعنی همان ۳۵ هزار تومانی است که برای مصرف‌کننده همان حدود ۴۰ هزار تومان تمام می‌شود.

قاسم‌علی حسنی، دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران افزود: با اتمام توزیع برنج‌های ۱۲ هزار تومانی شرکت بازرگانی دولتی هم‌اکنون کمترین قیمت برنج وارداتی در بنکداری‌ها ۲۴ هزار تومان و بالاترین قیمت ۳۷ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اره دیگه برنج شپش زده تایلندی قابل ما ایرانیانه که همه چیز دار یم بجز فهم که مرگ بر آمریکا میگیم

  • ناشناس

    اگه برنج کیلو دوهزار تومن هم بشه ما که توان خرید هم نداریم وفقط نون خال گران نشه

  • ناشناس

    برنجهای موجود مطابق تحقیقات مقدار ارسنیک سم و سربشون بیش از ایرانیها است و مضرند وبیش از حد مجاز .برنج سالم و کیفی و چرب وارد کنید

  • ناشناس

    شما وخانواده ات این برنج راکه این همه تعریفش را می کنی خواهی خورد ، یا کماکان طارم درجه یک می خوری

  • ناشناس

    شما و خانواده از این برنج ها که این همه تعریفش را می کنی خواهی خورد ضمنا کیلو ۴۰ هزار تومان کجاش ارزانه

  • ناشناس

    اینجا میگین برنج خارجی بخورید بعد لوازم برقیو خانگیو میگین ایرانی خوبه

  • ناشناس

    دولت اگر طرفدار مردم باشه اجازه نمیده یکعده فرصت طلب به هربهانه ای اجناس وتولیدات گرون کرده وموجبات نا رضایتی عمومی گردند باید تعرفه گمرکی کالاهای اساسی برداشته وبدون معطلی به دست مصرف کننده با نظارت کامل از نظر بهداشتی وتقلب دراصل بودن کالا انجام گردد

  • ناشناس

    بابا اینجا برنج خارجی خوبه؟؟؟؟ بعد لوازم خانگی وبرقی ایرانیش هرچی به نفعتونه خودتون بخورید برنج هندی هضم نمیشه اینقد بد بختیم که برنج کشور خودمون صادر بشه

  • ناشناس

    فردا نیای بگی مسموم بود پای ملخ داشت ارسنیک داشت یه بار بخور تا بعداً نگی شکر خوردم ببخشید،

  • ناشناس

    بجای دنبال برجام دویدن و همه چی رو به تحریم ربط دادن، با سرمایه گزاری در بخش کشاورزی و حمایت از کشاورز باعث افزایش تولید و تامین نیاز داخلی و صادرات کنن نیازی به به برجام و فروش نفت نیست.