کد مطلب: ۷۰۶۳۳۹

جام جهانی ۲۰۲۲ رکورد زد/ قطر میزبان پرهزینه

جام جهانی ۲۰۲۲ رکورد زد/ قطر میزبان پرهزینه

قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است که کمتر از دو ماه دیگر برگزار می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲، فیفا روز گذشته قیمت بلیت این مسابقات را اعلام کرد و امروز نیز میزان هزینه میزبان این دور از رقابت‌ها اعلام شده است.

به نقل از روزنامه رسالت، قطر به‌عنوان نخستین کشور در خاورمیانه میزبان جام جهانی خواهد بود. تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ کمتر از دو ماه دیگر باقی‌مانده است. کشور قطر با وجود حرف و حدیث‌های زیاد میزبانی این رقابت بزرگ را برعهده خواهد گرفت.

قطر برای میزبانی جام جهانی هزینه سرسام آوری کرده است. به‌طوری که طبق گزارش الجزیره این کشور ۲۲۰میلیارد دلار برای ساخت ورزشگاه‌ها و زیرساخت‌ها خرچ کرده است. در حالی که ۷ میزبان اخیر جام جهانی تنها ۴۴میلیارد دلار برای میزبانی این رقابت بزرگ هزینه کرده‌اند.

به این ترتیب کشور قطر به تنهایی ۴ برابر ۷ میزبان اخیر جام جهانی هزینه کرده و این نشان می‌دهد که به‌خوبی آماده میزبانی از بزرگ‌ترین رقابت فوتبالی در جهان است.

در ادامه گزارش الجزیره آمده است: آمریکا برای میزبانی جام جهانی ۱۹۹۴ نیم میلیارد دلار هزینه کرد. درحالی که فرانسه برای میزبانی جام جهانی ۲.۳میلیارد، ژاپن ۷میلیارد، آلمان ۴.۳میلیارد، آفریقای جنوبی ۳.۶میلیارد، برزیل ۱۵میلیارد و روسیه هم در جام جهانی اخیر ۱۱.۶میلیارد هزینه کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.