کد مطلب: ۵۷۱۲۹۷

واکنش کاربران برای جایزه واکسیناسیون در کشورهای دیگر:

از ایرپاد تا جایزه یک میلیون دلاری برای واکسیناسیون / «ما هم قبر رایگان داریم!»

از ایرپاد تا جایزه یک میلیون دلاری برای واکسیناسیون / «ما هم قبر رایگان داریم!»

واکسن نیست و مردم مطالبه واکسن دارند. اما واکسیناسیون عمومی در کشور با هزار اما و اگر روبه‌روست. در همین حال دولت برخی کشورها برای کسانی که واکسن بزنند جایزه تعیین کردند؛ از ایرپاد تا جایزه یک میلیون دلاری!

به گزارش تجارت‌نیوز ، واکسن نیست. در کشور روزانه بیش از ۵۰۰ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند. واردات واکسن هزار اما و اگر و حاشیه دارد. یکی می‌گفت توان تولید واکسن داخلی را داریم و آن یکی می‌گفت طولی نمی‌کشد واکسن صادر می‌کنیم!

در همین حال اما در کشورهای دیگر به جای سخنرانی‌های متعدد درباره واکسن و وعده‌های بی‌حاصل، روی واکسینه مردم تمرکز کردند. کشورهایی که مردم را برای تزریق واکسن تشویق می‌کردند.

از ایرپاد تا جایزه یک میلیون دلاری!

از صربستان که جایزه ۵ یورویی در نظر گرفته بود تا امریکا که تخفیف خرید در فروشگاه‌ها را داد. البته در امریکا جایزه‌ها بیشتر هم شد. به طور مثال اخیرا بایدن از مقام‌های محلی، منطقه‌ای و ایالتی خواست تا به هر کسی که جدیدا واکسن کرونا بزند، ۱۰۰ دلار پرداخت کنند.

همچنین فرماندار ایالت اوهایو اعلام کرده بود که از میان اسامی افرادی که حداقل یک دز واکسن دریافت کرده باشند پنج نفر به قید قرعه‌ انتخاب می‌شوند و به هر کدام از آنها یک میلیون دلار تعلق می‌گیرند. حالا هم شهردار واشنگتن برای تشویق نوجوانان به واکسن زدن، به آنها ایرپاد هدیه می‌دهد.

ما هم قبر رایگان داریم!

در ادامه نظر برخی از کابران را در واکنش به جایزه برای واکسن زدن در کشورهای دیگر می‌خوانید:

«ما هم قبر مجانی داریم.»

«جوانان؟ مگر ما در کشور جوان داریم؟ از کودکی یکسره به کهنسالی می‌رویم.»

«ما هم التماس می‌کنیم. اما نه تنها واکسن نیست که سرم و دارو هم پیدا نمی‌شود.»

«ما یه چیزی هم به مسئولان می‌دهیم فقط واکسن برایمان تهیه کنند.»

«در شهر ما مردم برای واکسن صف دارند.»

«ما جز گروه‌های سنی اعلام شده بودیم، التماس کردیم تا واکسن تزریق کردند!»

«اینجا ما راضی هستیم به دولت ایرپاد هم هدیه بدهیم اما واکسن تهیه کند.»

این در حالی است که در کشور همچنان با کمبود واکسن مواجهیم. روز چهارشنبه هم زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا گفت: «ما فقط برای ۵ روز ذخیره واکسن داریم و نمی‌توانیم سرعت را زیاد کنیم، اگر واکسن زیاد بود ما مراکز را ۲ برابر می‌کردیم.» کمبود واکسن و شرایط بحرانی کرونا تا آنجا پیش رفت که ژاپن هم حدود سه میلیون واکسن استرازنکا به ایران اهدا کرد. اما بیش از اینها برای واکسیناسیون عمومی لازم است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چون تمام مردم دنیا متوجه شدن که تمام واکسنها برای. بعدها ضرر داره وکل بیماری کرونا یک بازی سیاسیه ولی علی رقم اینکه تو ایران هر چی که کم باشه مردم چشم و گوش بسته تو صف میرن

    • ناشناس

      از امار مرگ میر ها مشخصه کشورهایی که واکسیناسیون وسیع داشتند مرگ ومیر خیلی کمتره متاسفانه تو ایران تنها چیزی که بی ارزشه جان مردمه

    • ناشناس

      برا همینه که همه مسئولین کشورمون بهمن 99 واکسن فایزر برای خودشون وخانواده هاشون زدند

  • ناشناس

    ????????