خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۳۶۳۵

تمهیداتی برای جبران خسارت سهامداران پالایش یکم

تمهیداتی برای جبران خسارت سهامداران پالایش یکم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای جبران خسارت صاحبان سهام صندوق پالایشی یکم که دچار زیان شده‌اند، پیشنهاد‌هایی ارائه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا پورابراهیمی پس از پایان نشست فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی که امروز به منظور بررسی مشکلات و مسائل بازار سرمایه و بورس تشکیل شده بود، افزود: در نشست امروز پیشنهادات مربوط به ساماندهی بازار بورس که قرار است در جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی با وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و همچنین نشست سران قوا مطرح شود، مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: در این جلسه محور‌هایی که باید در سه سطح تصمیم‌گیری سازمان بورس و اوراق بهادار، شورای عالی بورس و سران سه قوه مانند قیمت‌گذاری دستوری، اصلاح و تعدیل نرخ تسعیر ارز، تامین منابع مالی صندوق تثبیت بازار از محل یک درصد منابع صندوق توسعه ملی که متاسفانه تاکنون بخش کمی از آن اختصاص یافته، تصمیم‌گیری درباره نحوه استفاده از مالیات‌های بازار سرمایه جهت حمایت از این بازار، تغییر در دامنه مجاز نوسان، حجم مبنا و شفاف‌سازی صورت‌های مالی مدنظر قرار گیرد، به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی اضافه کرد: براساس گزارشات ارائه شده سودآوری شرکت‌های بورس و فرابورس نسبت به سال مالی گذشته حدود ۱۳۵ درصد رشد داشته است.

این نماینده مردم با بیان اینکه برای جبران خسارت صاحبان سهام صندوق پالایشی یکم که دچار زیان شده‌اند، پیشنهاداتی ارائه شد، تصریح کرد: باید مجموعه اقدامات در راستای ساماندهی بورس در دو سطح در دستور کار قرار گیرد. نخست آنکه موضوعات مربوط به این حوزه در سازمان بورس، شورای عالی بورس و سران قوا بررسی و درخصوص آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

پورابراهیمی اضافه کرد: دومین دستور کار اصلاح قانون بازار سرمایه است که با تحقق این مهم جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور ارتقا می‌یابد. همچنین رئیس سازمان بورس، عضو هیات دولت خواهد شد و اختیارات و مسئولیت‌های وی گسترده‌تر می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اصلاحات قانون بازار سرمایه به زودی در کمیسیون اقتصادی نهایی شده و گزارش آن در صحن علنی مجلس ارائه می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود با مجموعه اقداماتی که قرار است انجام شود و همکاری مجلس و دولت، مسیر برای بهبود شرایط بازار فراهم شود.

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بزک نمیر بهار میاد …

  • ناشناس

    نظری ندارم

  • ناشناس

    جناب پور ابراهیمی در بورس هزاران زندگی نابود شده چه تمهیداتی می تونه جبران کنه .حرف ده میلیون و این رقمها نیست .حقوقی ها پدر بورس و درآوردن .پولش هم رفت توی جیب امثال رئیس

    • مال باخته

      خدا لعنتشون کنه که مردم تشویق کردن برای خریدن پالایش یکم که من ۱۵۰۰ خریدن با ۹ میلیون ضرر دراومدم انشا الله این پولها را به دارو برای خودتان وزن وبچه هاتون خرج کنید

  • ناشناس

    سلام شمارا به این ماه عزیز قسم مسئولین به آنهایی که باضرر پالایش را فروختند هم سهام جایزه بدید توروخدا گنا ه دارن اونا به حساب اعتماد به دولت پالایش خریده بودند

  • E.m

    چقد لفظ قلم حرف میزنن لعنتیا!
    تا شما پشت میزین اوضاع همینه

  • ناشناس

    ضمن تقدیر که حداقل دراین فکر قرار گرفته اید هرچند اجازه اینکار را نمیدهند لطفا در فکر سهام شرکتهای عدالت باشید چون سهامداران دستشان کوتاه است شرکتها بخصوص بیمه دانا هرآنچه که تا کنون شرکتها سندسازی برای عدم نمایش سود میکردن این شرکت صورت همه را سفید کرده تفاوت سود این بیمه با دیگر بیمها هزینه ای کلان این شرکت با بقیه شرکتها مدیریت این شرکت چگونه میاندیشد آیا مقامات درجریانه هستن که کاری نمیکنن یا ایشان سرخود میتازد

  • علی

    هر کسی داره سهم رو باید سهم جایزه داد یا سهم پالایش رو ب ده هزار تومان رسوند . کلی سهامداری کردن حقشون نیست ک ضرر بدن

  • محسن

    خدایی بورس روکه دستکاری کردن که ملت رونابودکنن که کردن
    ولی اینکه سهمی باجایزه شده دوبرابر فایدش چیه؟جایزه روکه نمیشه بفروشی.بایدچکارکنیم؟راهکاری بدیدبتونیم جایزه روبفروشیم که شایدباخودسهم روی هم بتونن اصل پولمون روبرگردونیم

    • میلاد

      مگه الان سهام پارایش شمادوبرابرشده؟…

  • ناشناس

    از آن خبرهای در حد باور رسانه است چگونه ضرر شناسایی می شود برخی با سود فروختند برخی با ضرر برخی می توانند معادل سهمی که با سود فروختند پایین تر بخرند این طرح شدنی نیست و تاثیری بر بازار ندارد. تنها راه خرید معادل سهامی است که پالایش و پخش تابستان فروخت و کل بازار را به هم ریخت.

  • ناشناس

    کسانی که فروختمد هم بهشون سهم جایزه میدن