کد مطلب: ۵۶۹۲۸۷

جدایی ناگهانی مسی از بارسلونا

جدایی ناگهانی مسی از بارسلونا

باشگاه اسپانیایی بارسلونا رسما اعلام کرد که لیونل مسی از این باشگاه جدا می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، باشگاه بارسلونا با انتشار بیانیه‌ای رسمی از جدایی لئونل مسی خبر داد. باشگاه بارسا در این بیانیه توضیح داد که چه اتفاقی در مذاکرات برای تمدید قرارداد این مهاجم آرژانتینی افتاده است.

در بیانیه بارسا آمده است: با وجود اینکه بین باشگاه بارسلونا و لئو مسی به توافق رسیده بودیم و با قصد مشخص امروزِ هر دو طرف برای امضای قرارداد جدید، به دلیل موانع اقتصادی و ساختاری (مقررات لالیگای اسپانیا) نمی توان این قرارداد را رسمی کرد.

در مواجهه با این وضعیت لیونل مسی ارتباط خود را با بارسلونا ادامه نخواهد داد. هر دو طرف عمیقا متاسفند که در نهایت خواسته های بازیکن و باشگاه برآورده نمی شود.

بارسا از صمیم قلب از بازیکنی که در رشد این باشگاه نقش داشته تشکر می کند و برای او بهترین ها را در زندگی شخصی و حرفه ای آرزو دارد.

همه منتظر تمدید بودند

قرارداد پیشین ستاره آرژانتینی تابستان امسال به پایان رسید اما انتظار می رفت او پیش از آغاز فصل ۲۲-۲۰۲۱ قراردادی جدید با بارسا امضا کند.

مسی و نمایندگان او روز پنجشنبه برای آخرین بار با باشگاه مذاکره کردند و اگرچه هر دو طرف امیدوار بودند به توافق برسند و مسی در نوکمپ باقی بماند، اما طبق بیانیه بارسا و گزارشاتی که پیش از آن منتشر شده بود، این توافق حاصل نشد.

لیونل مسی تابستان گذشته و پس از مشکلاتی که با جوزپ ماریا بارتومئو، رییس وقت بارسا، پیدا کرد، درخواست جدایی از این باشگاه را داشت. اما بارتومئو که حاضر نبود کاپیتان اسطوره ای بارسا را از دست بدهد با توسل به بند جدایی ۷۰۰ میلیون یورویی و تهدید به شکایت و درخواست غرامت، مسی را مجبور به ماندن کرد.

اولویت تمدید بود

با برکناری بارتومئو و از زمانی که خوان لاپورتا ریاست بارسا را در اسفند ماه سال گذشته بر عهده گرفت، اولویت اصلی او تمدید قرارداد مسی بود و کاپیتان آرژانتینی نیز حاضر شد برای تمدید قرارداد از نیمی از دستمزدش صرف نظر کند.

در برهه ای گزارش شد که مسی و بارسا بر سر قراردادی پنج ساله و با کاهش ۵۰ درصدی دستمزد ستاره آرژانتینی به توافق رسیده اند.

سقف دستمزدهای لالیگا مانع اصلی بر سر عملی شدن این قرارداد بود که با وجود تلاش بارسا برای کاهش دستمزد دیگر بازیکنان و فروش ستاره هایی که دستمزد هنگفتی دریافت می کردند، در نهایت مانع از ثبت قرارداد کاپیتان اسطوره ای بارسا شد و رای به جدایی مسی از بارسا داد.

چالش عملی نشدن انتقال کریستین رومرو

همچنین موندو دیپورتیوو گزارش کرده است که عملی نشدن انتقال کریستین رومرو به نوکمپ یکی دیگر از نکات کلیدی بود که باعث شد مسی با کاتالان‌ها به توافق نرسد.

امضای قرارداد با مدافع میانی آرژانتینی آتالانتا، که به تازگی به همراه مسی قهرمان کوپا آمه ریکا شده است، یک درخواست صریح از سوی مسی برای تقویت منطقه دفاعی بود و عملی نشدن آن یک یکی از موانع بزرگ در به نتیجه رسیدن مذاکرات بوده است.

باشگاه چند هفته پیش تلاش کرد تا رومرو را به خدمت بگیرد اما با توجه به عدم امکان بارسا برای رقابت با پیشنهادات هنگفت دیگر باشگاه‌ها مانند تاتنهام، پیشنهاد بارسا با مبلغ ۴۰ میلیون یورو به علاوه ۱۰ میلیون پاداش از سوی اتالانتا پذیرفته نشد و رومرو در نهایت راهی تاتنهام شد.

باشگاه بعدی مسی کجاست؟

لئو مسی پیش از آغاز فصل جدید مقصد جدیدی برای خود انتخاب خواهد کرد، اما باید دید کدام یک از باشگاه‌های مشتاق امضای قرارداد با مسی می‌توانند هزینه خرید او را بپردازند.

گفته می‌شود پاری سن ژرمن و منچسترسیتی مشتاق جذب او هستند و همچنین این دو از معدود دو باشگاه‌هایی هستند که می‌توانند دستمزد این برنده شش توپ طلا را پرداخت کنند.

مسی همچنین پیشتر از تمایل خود برای بازگشت به باشگاه نوجوانی‌اش، نیولز اولد بویز، و به پایان رساندن دوران حرفه‌ای فوتبال خود در آن باشگاه صحبت کرده است.

تاریخ طولانی مسی و بارسا

مسی در ۱۳ سالگی به نوکمپ رفت و در سیستم جوانان بارسا پیشرفت کرد و اولین بازی خود را در سال ۲۰۰۳ در سن ۱۶ سالگی برای تیم اول بارسلونا انجام داد.

او در سال های بعد در بارسا شکوفا شد و اکنون به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ شناخته می شود. فوق ستاره آرژانتینی ۱۰ عنوان قهرمانی در لالیگا و ۴ قهرمانی در چمپیونزلیگ را به همراه تعداد زیادی جام های دیگر در این سالها در بارسلونا بالای سر برده است.

دیدن لیونل مسی در رنگ هایی به جز بلوگرانا در فصل جدید، چیزی است که چشم های هیچ فوتبال دوستی تا مدت ها به آن عادت نخواهد کرد.

منبع: ورزش سه

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیلی ناراحتم با این که رئالیم لیونل مسی رو دوست داشتم اما اون تو قلبم همیشه یه شماره ۱۰ در بارسا میمونه