کد مطلب: ۶۹۹۴۷۶

جدیدترین اخبار از سفر اربعین/ ۱۲۰ مصدوم ناشی از گرمازدگی در مرز خسروی

جدیدترین اخبار از سفر اربعین/ ۱۲۰ مصدوم ناشی از گرمازدگی در مرز خسروی

با توجه به نزدیکی اربعین شاهد افزایش بار ترافیکی در مسیر مرزها هستیم. مسافران در مرز چذابه سرگردان شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین اخبار درباره سفر اربعین را در این خبر بخوانید.

به بیش از ۱۲۰ مصدوم ناشی از گرمازدگی در مرز خسروی امدادرسانی شد.

محمدی، سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه:

امروز درپی تردد زائران اربعین از مرز خسروی به بیش از ۱۲۰ مصدوم ناشی از گرمازدگی در نقطه صفر مرز خسروی امدادرسانی صورت گرفت.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مستقر در مرز خسروی مبنی بر ازدحام جمعیت زوار اربعین حسینی در نقطه صفر مرزی بلافاصله تیم‌های عملیاتی قرارگاه مرز خسروی به محل اعزام شدند.

به سمت مرزها نیایند

به نقل از صداوسیما، رئیس ستاد اربعین گفت: توصیه اکید می‌کنیم افرادی که تاکنون حرکت نکرده‌اند، به سمت مرزها نیایند.

عراق با پیشنهاد ایران برای تسریع در تردد زائران موافقت کرد

وزیر کشور گفت: سرعت دادن به عبور زائران ایرانی از مرز جزو موارد مورد بحث با طرف عراقی بود در همین راستا از عراق خواستیم دراین امر تسریع شود و موافقت کردند تا راهکاری پیدا کنیم و طبق فرمول پیشنهادی، کار با سرعت بیشتری پیگیری شود.

اعلام شعب کشیک یک بانک برای فروش ارز اربعین در ایام تعطیل

به نقل از اقتصاد آنلاین؛ فروش ارز به زائران اربعین تا ٢۶ شهریورماه ادامه داشته و ١٢۵ شعب منتخب این بانک در روزهای کاری تا ساعت ١٨ آماده ارائه خدمات هستند و ٣٩ شعبه کشیک نیز در روزهای تعطیل​ برای ارائه خدمات فروش ارز به زائران اربعین در نظر گرفته شده‌اند.

همچنین به منظور رفاه حال خانواده‌هایی که به صورت گروهی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، فروش و ارائه ارز به صورت یکجا به سرپرست خانوار پس از ثبت اطلاعات اعضای خانواده در سامانه‌های مربوطه و احراز هویت آنان انجام می‌شود.

بانک صادرات ایران از طریق ١٢۵ شعبه منتخب خود در سراسر کشور تا سقف ١٠٠ دلار و تمامی شعب صرافی سپهر به زائران اربعین حسینی ١٠٠ دلار یا معادل آن به میزان ١۵٠ هزار دینار عراق با نرخ توافقی عرضه می‌کند.

خدمات جدید اپراتورهای تلفن همراه برای زائران حسینی اعلام شد

به نقل از ایسنا، پیش از این اپراتورهای تلفن همراه خدمات خود را برای کسانی که قصد شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین را دارند اعلام کرده بودند و درحال حاضر هم از جدیدترین خدمات خود برای زائران خبر داده‌اند؛ در همین رابطه ایرانسل با هدف تسهیل ارتباطات و دسترسی به اینترنت برای زائران اربعین، سه بسته جدید را به فهرست بسته‌های اینترنت رومینگ ویژه اربعین اضافه کرد.

این سه بسته جدید، شامل بسته ۷۵ مگابایتی با قیمت ۳۶ هزار تومان، بسته ۱۵۰ مگابایتی با قیمت ۶۶ هزار تومان و بسته ۳۰۰ مگابایتی با قیمت ۱۲۶ هزار تومان هستند.

خدمات جدید اپراتورهای تلفن همراه برای زائران حسینی اعلام شد

ایرانسل پیش از این، دو بسته دیگر، شامل بسته ۶۰۰ مگابایتی با قیمت ۲۵۰ هزار تومان و بسته یک گیگابایتی با قیمت ۳۹۰ هزار تومان را در این رابطه معرفی کرده بود. تمامی بسته‌های فوق، هفت روز اعتبار دارند و در مناطق تحت پوشش سه اپراتور کشور عراق، شامل Zain، Asiacell و Korek، قابل استفاده هستند.

بسته‌های اینترنت رومینگ، ویژه ایام اربعین، از طریق کد دستوری #۴*۱۱۱۱* و نیز سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من، قابل فعال‌سازی هستند همچنین مشترکان ایرانسل باید توجه داشته باشند که بسته‌های اینترنت، مکالمه و پیامک فعال در شبکه ایران، هنگام حضور در کشور عراق، قابل استفاده نخواهند بود و لازم است که در صورت نیاز، بسته‌های اینترنت ویژه رومینگ را فعال کنند.

خدمات جدید اپراتورهای تلفن همراه برای زائران حسینی اعلام شد

همچنین این اپراتور اعلام کرده است، با هدف یکپارچه سازی خدمات هوشمند دولتی، سامانه «ایران من» را برای تقویت زیرساخت‌های معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت کشور، از آذرماه ۱۴۰۰ توسعه داده است و هم‌اکنون آماده ارائه خدمات رایگان و بدون نیاز به اینترنت، به زئران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

بستری شدن زائران ایرانی در بصره

علی عابدی با بیان این که در مرزهای شلمچه و چذابه در قسمت عراق برای انتقال زائرین با کمبود وسایل نقلیه مواجه هستیم اظهار کرد: به علت شرجی بودن هوا و گرمای زیاد تعدادی از زائران دچار گرمازدگی شده و در بیمارستان بصره بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات بزرگ ما در این منطقه کمبود وسایل نقلیه برای انتقال زائران از مرز به سمت شهر های عراق است، افزود: پلیس عراق، حشد الشعبی و دیگر ارگانهای دولتی در عراق در حال کمک برای انتقال زائران هستند ولی امکانات متناسب با میزان ورودی زائران نیست.

سفر مخبر به مرز مهران

به گزارش ایسنا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور با استقبال حسن بهرام نیا استاندار ایلام وارد مرز مهران شد.بازدید از مرز مهران و مسیرهای اربعین در استان مهم‌ترین برنامه معاون اول رئیس جمهور در سفر به ایلام است.

سرگردانی مسافران در مرز چذابه

به دلیل نبود وسایل نقلیه در مرز چذابه انتقال زوار به سختی و کندی صورت می‌گیرد.

بلیت سفارشی نفروختیم

رامین حمزه مدیرعامل یکی از شرکت‌های هواپیمایی گفت: با هدف فروش بی‌واسطه، هیچ چارترکننده یا سایتی، در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ شهریور بلیت نخواهد فروخت.

عضو انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: با افزایش پن‌های باند و توسعه زیرساخت سایت، فروش اینترنتی را آسان ودر عین حال انتظارات ارگان‌ها و سازمان‌ها را محدود کرده و فروش سفارشی نداشتیم.

حمزه بابیان اینکه تا کنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ قطعه بلیت اربعین فروخته شد خاطر نشان کرد: از این تعداد هفت هزار قطعه که معادل ۷۰ درصد است به صورت اینترنتی به فروش رسیده است، پیش‌بینی می‌کنیم قشم ایر تا ۱۸ هزار زائر اربعین را در مسیر رفت پوشش دهد؛ و روزانه چهار تا شش پرواز را برای جابه‌جایی زائران در نظر گرفتیم.

ذخیره‌سازی سوخت برای اربعین

به نقل از خبرآنلاین، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: با اقدامات وزارت نفت، پیگیری‌های لازم برای ذخیره‌سازی سوخت انجام شده است تا در زمینه تأمین سوخت موردنیاز برای سفر زوار، کوچکترین مشکلی به وجود نیاید.

فلاحی در خصوص شلوغی جاده‌ها در ایام اربعین بیان کرد: در حال حاضر چندین مسیر برای تردد زوار وجود دارد؛ به عبارتی راه‌های رفت و برگشت از ورودی‌های جغرافیایی مختلف (مرزهای مهران، چذابه، خسروی و شلمچه) وجود دارد و همچنین جاده ایلام نیز تا زمان اربعین چند بانده خواهد شد.

ترافیک سنگین در مسیر اربعین

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره وضعیت محورهای منتهی به مرزهای خروجی کشور برای زائران اربعین نیز اظهار کرد: تردد به سمت این مرزها نسبت به روزهای قبل در حال افزایش است، اما در حال حاضر هیچ مشکل و گره ترافیکی خاصی در این محورها وجود ندارد. پلیس راهنمایی و رانندگی نیز از آمادگی کامل در این خصوص برخوردار است.

امور اربعین بر دوش یک استان است؛ ایلام نیاز به کمک دارد!

این نماینده مجلس با بیان اینکه کار اربعین نیاز به عزم ملی دارد و نباید همه بار آن را به دوش مسئولان ایلامی انداخت، گفت: در سفر وزیر کشور به ایلام پیشنهاد داده شد تا کارگروهی از وزاری مربوطه اعم از وزارت امور خارجه، وزیر کشور، وزیر نفت، وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شود و سپس از استانداران نیز برای تأمین نیازهایی نظیر ماشین آلات، اتوبوس و غیره کمک بگیرند. شهرداری تهران بابت حمل‌ونقل راحت‌تر زوار ۱۰۰۰ اتوبوس را تقبل کرده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه شرایط مرزها در این ایام با مواقع عادی سال متفاوت است، گفت: در صورتی که مسئولان ذیربط از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند، به دلیل کمبود امکانات زیرساختی در مرزها، با چالش‌های زیادی روبرو خواهیم شد ولی در صورت برنامه‌ریزی و اتخاذ رویکرد مسئولانه، قطعا اتفاق مثبتی خواهد افتاد.

وعده سازمان هواپیمایی محقق نشد

فلاحی با اشاره به اینکه تعداد پروازهای ایلام خیلی کم است، گفت: طبق جلسه‌ با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، به ما قول افزایش ۵پرواز به ایلام داده شد ولی تاکنون، این امر محقق نشده و تنها ۲ پرواز در روز صورت می‌گیرد؛ انتظار می‌رود حداقل تعداد پرواز شهرهایی که زوار بیشتری دارد افزایش یابد. لازم به ذکر است که لاین دوم فرودگاه ایلام تجهیز شده و آماده بهره‌برداری است؛ بنابراین در صورت افزایش پروازها فرودگاه، جواب‌گو خواهد بود؛ همچنین در این فرودگاه ظرفیت پرواز ایلام به نجف نیز وجود دارد.

قیمت‌های نجومی ماشین‌های برگشت امسال هم تکرار می‌شود؟

این نماینده مجلس در خصوص کمبود اتوبوس در برگشت و قیمت‌گذاری غیراصولی من‌درآوردی راننده‌ها توضیح داد: با استانداری صحبت شده تا دفتری در مرز برای نظارت بر نهادهای نظامی امنیتی وجود داشته باشد تا با دریافت کرایه‌های بالا در حق زوار ظلم نشود؛ البته گفته شده در مرز کشور با نصب بنر کرایه‌های مصوب شهرهای مختلف به اطلاع مسافران رسانده شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.