کد مطلب: ۷۰۰۷۴۹

آخرین اخبار از اربعین/ بازداشت ۶۲ دلال ارزی اربعین

حجم ویدیو: ۲.۰۳M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۱۵ دانلود ویدیو

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف بیش از ۴۶ میلیون دینار عراقی به همراه انواع کالای قاچاق در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سردار غلامرضا رضائیان رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات مضاعف به زائران عتبات عالیات در گردهمایی بزرگ پیاده‌روی اربعین و مقابله با هرگونه سوء‌استفاده احتمالی اقتصادی، طرح مبارزه با دلالان ارزی اجرا شده و تا پایان اربعین حسینی (ع) با اولویت استقرار در مرزها ادامه دارد.

به نقل از مشرق نیوز، وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در این مرحله از اجرای طرح ۶۲ فروشنده غیرمجاز ارز را در پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چذابه شناسایی و میزان بیش از ۴۶ میلیون دینار عراقی به همراه شش دستگاه خودروی سواری بنز، ۲۷۰ هزار عدد محموله دارویی، ۱۱ دستگاه تلفن همراه و ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: هچنین برای سهولت دسترسی زائران به وجه نقد با پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان بانک‌های عامل، ۱۰ دستگاه خودپرداز سیار در پایانه مرز شلمچه مستقر شد.

رضائیان با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از هموطنان درخواست کرد در صورت اطلاع و مشاهده هرگونه رفتار اقتصادی مشکوک موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و یا به همکاران پلیس امنیت اقتصادی مستقر در پایانه‌های مرزی گزارش دهند.

ابراز تاسف وزیر بهداشت از جانباختن زائران ایرانی

وزیر بهداشت کشورمان صبح امروز در تماس تلفنی با هانی العقابی، وزیر بهداشت عراق پیرامون همکاری دو کشور در ارائه خدمات کیفی سلامت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) گفتگو و تبادل نظر کرد.

به نقل از ایسنا، عین اللهی در گفتگوی تلفنی با هانی العقابی، ضمن تشکر و قدردانی از مهمان نوازی دولت و مردم عراق از زوار اربعین حسینی گفت: سلامت زائران اربعین برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و نیروهای سلامت ایران با همه توان در صحنه خدمت‌رسانی به زائران حضور دارند.

وزیر بهداشت کشورمان همچنین از حادثه انفجار یک دستگاه اتوبوس در پمپ بنزینی در مرکز شمالی عراق و جان باختن و مصدوم شدن شماری از زائران از جمله تعدادی از زوار ایرانی اظهار تاسف کرد و همکاری ویژه عراق در ارائه خدمات درمانی فوری به مصدومان این حادثه از سوی پزشکان ایرانی را مهم و ضروری خواند.

بازگشت پرحجم زائران در جاده‌های ایلام + فیلم

ویدئویی از وضعیت ترافیک در جاده‌های ایلام همزمان با بازگشت زائران اربعین حسینی را ببینید.

تخفیف ۵۰ درصدی بلیت اتوبوس اربعین لغو شد

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از توقف فروش اینترنتی بلیت اتوبوس برای برگشت زائران اربعین و همچنین لغو تخفیف ۵۰ درصدی بلیت خبر داد.

به نقل از تسنیم، حمیدرضا شهرکی گفت: تخفیف ۵۰ درصدی بلیت اتوبوس بنابر شرایط تغییر کرده و در شرایط کنونی با توجه به حجم بالای برگشت زائران قیمت بلیت اتوبوس براساس نرخنامه‌هایی که در مبادی مرزی منتشر شده است؛ محاسبه می‌شود.

اعلام تمهیدات ترافیکی مراسم راهپیمایى جاماندگان اربعین

مسیر راهپیمایى جاماندگان اربعین در تهران از میدان امام حسین تا حرم عبدالعظیم خواهد بود.

رحیمى، رئیس پلیس پایتخت:

بیش از ١٠٠٠ پلیس خانم در این ماموریت مهم حضور خواهند داشت.

تمام این مسیر‌ها باید از وجود خودرو‌ها پاکسازی و ممنوعیت توقف رعایت شود.

مسیر‌های پنچ گانه شامل میدان امام حسین، میدان جمهوری، امام زاده حسن، باقرشهر و جاده ورامین خواهد بود.

موکب‌ها از چهارشنبه کار خود را شروع می‌کنند.

اعزام جدید زائران اربعین مطابق سهمیه‌بندی مرزها

وزیر کشور با بیان اینکه تاکنون دو و نیم میلیون زائر به عتبات عالیات در عراق مشرف شده‌اند، گفت: اعزام‌های جدید زائران اربعین ، تدریجی و متناسب با ظرفیت ساختارهای عراق به صورت سهمیه‌بندی مرزها انجام می‌شود.

به نقل از همشهری‌آنلاین، احمد وحیدی در گفتگویی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت مرزها اظهار داشت: از مرز تمرچین در استان آذربایجان غربی بازدید کردیم که در این مرز یک فضای معنوی قوی حاکم است و برادران اهل سنت در حال پذیرائی از زایران حسینی هستند.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: این اتفاق مبارک اولین بار با همت استاندار و همکاری اقلیم کردستان صورت گرفت و موجب شد شرایط خوبی در این مرز فراهم شود.

وزیر کشور درباره وضعیت خروج زائران از کشور هم گفت: عزیمت به مرزها وضعیت متفاوتی دارد؛ در مرز تمرچین این آمادگی وجود دارد که حدود چند ده هزار زائر را به عراق راهی کنیم اما باید حساب شده عمل کرد.

وحیدی با بیان اینکه در حال حاضر اعزام زائران از مرزها روان است، گفت: مرز شلمچه با ازدحام مواجه است و زائران اتباع خارجی باید به تدریج و با توجه به هماهنگی صورت گرفته با دولت عراق به عتبات اعزام شوند.

وزیر کشور درباره تعداد زائرانی که به کشور بازگشتند هم گفت: تاکنون بیش از ۲ و نیم میلیون نفر به عتبات اعزام شده‌اند که قریب به ۷۰۰ هزار نفر از آن‌ها به کشور بازگشته‌اند.

وحیدی در تشریح اقدامات انجام شده برای بازگشت زائران عنوان کرد: حدود یک چهارم زایرانی که اعزام شده بودند، به کشور برگشته‌اند و این روند ادامه دارد.

وی گفت: در پایانه‌های مرزی اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه پیش‌بینی شده و قطارهایی هم در نظر گرفته شده است تا از خطوط ریلی زائران را به نزدیک‌ترین شهرها راهی کنند تا از آنجا به شهرهای دیگر توزیع شوند.

وی گفت: اعزام‌های جدید به تدریج و طبق سهمیه آغاز می‌شود، اگر مجددا هجوم جمعیت به مرزها صورت بگیرد قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد چرا که ‌ظرفیت‌های عراق پاسخگو نیست ولی مردم مطمئن باشند با اطلاع‌رسانی ‌و طبق سهمیه اقدام خواهیم کرد.

افزایش آمار زائرین دانشگاهی اربعین ۱۴۰۱

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هنگام بازگشت از زیارت کربلای معلی به صورت سرزده در محل موکب شهدای هسته‌ای دانشگاه ایلام و وزارت عتف واقع در پایانه مرزی مهران حضور یافت و از زحمات و خدمات خادمین موکب، تقدیر و تشکر کرد.

به نقل از ایسنا، کلانتری با اشاره به میزبانی منحصر به فرد مردم استان ایلام از زائرین اربعین حسینی ، بیان داشت: در مرز مهران تلاش‌های شبانه‌روزی مردم در خدمات‌رسانی خالصانه به زائرین اربعین، جلوه‌ای از اوج دلدادگی به سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین علیه‌السلام است، که می‌طلبد دانشگاه‌های مختلف کشور و بخصوص دانشگاه ایلام در راستای ایفای رسالت اجتماعی؛ پژوهش، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، هنری و اطلاع‌رسانی این حماسه بزرگ را در کانون توجه قرار دهند.

کلانتری با بیان اینکه تعداد زائرین دانشگاهی اعزامی به کربلای معلی در اربعین امسال نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش چشمگیری داشته است، یادآور شد: جامعه دانشگاهی ایران اسلامی با حضور گسترده خود در راهپیمایی اربعین و نیز خدمات‌رسانی به زائرین همراه با سایر اقشار مختلف مردم، در این رویداد جهانی مشارکت کردند، که ان‌شاء‌الله در سال‌های آتی با برنامه‌ریزی بهتر، شاهد درخشش افزونتر جامعه دانشگاهی در جریان برگزاری این حماسه خواهیم بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.