کد مطلب: ۷۴۴۷۶۸

اولیانوف: توپ مذاکرات در زمین غرب است

اولیانوف: توپ مذاکرات در زمین غرب است

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌ المللی در وین امروز دوشنبه در خصوص آخرین وضعیت توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی موسوم به برجام و مذاکرات رفع تحریم‌های ضدایرانی موضع گیری کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماینده روسیه در سازمان‌‌های بین‌ المللی در وین در این باره نوشت: اخیراً ایران چند بار آمادگی خود برای به نتیجه رساندن گفتگوهای وین پیرامون احیای برجام را تایید کرد و به درستی اعلام کرد که توپ در زمین غرب است.

اولیانوف: ایران به درستی اعلام کرد که توپ در زمین غرب است

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تازگی پس از بازگشت از اردن برای شرکت در اجلاس بغداد ۲، گفته بود: معتقدم وقتی که پای منع اشاعه هسته‌ای در میان باشد، هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد. کسانی که غیر از این فکر می‌کنند، فقط خودشان را گول می‌زنند. به همین دلیل است که به عنوان هماهنگ‌کننده، همچنان به کار برای احیای برجام بر اساس نتایج مذاکرات وین، ادامه می‌دهم.

آمریکا که اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ به طور یکطرفه از برجام خارج شده، همواره مدعی است که از ورود مجدد به توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند. از آوریل سال گذشته، آمریکا به همراه روسیه، انگلیس، چین، آلمان و فرانسه مذاکراتی را در وین با محوریت احیای برجام و رفع تحریم‌ها، با تهران آغاز کردند.

تروییکای اروپایی متشکل از انگلیس، فرانسه و آلمان آبان‌ماه سال جاری با صدور بیانیه‌ای مشترک بدون اشاره به انفعال در اجرای تعهداتشان در قبال توافق سال ۲۰۱۵ میلادی با تهران مدعی شده بودند که از همکاری ناکافی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگران هستند!

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کرامت سلیمی

    سرنوشت همین است که با برجام ما را بازی دهند و دست بیندازند.انتظار دیگری از موضوع برجام نباید داشت.حتی هنوز خیلی ها روی معنی برجام فکر نکرده اند که ” برنامه جامع اقدام مشترک ” واقعا چیست؟از ملتها که کاری برنمیاد که بخوان اقدام مشترکی کنند بلکه این دولتها هستند که باید یک اقدام مشترک انجام دهند.این اقدام مشترک چیست؟؟؟؟؟؟؟دولتها قرار است که به صورت هماهنگ چه بلایی بر سر ملتها بیاورند.؟؟؟؟ایا برنامه این است که ملتها را به جان هم بیندازند.؟؟؟ایا جنگ و قحطی بزرگی در کل دنیا قرار است رخ دهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • رضا

    خواهشاً اینقدر روسیه را مطرح نکنید که الان
    که قرن بیست و یکم است رویای امپراتوری سرخ
    را در سر دارد.اگر لیاقت دارید خودتان کشور را از
    این بن بست و فلاکت نجات دهید!؟؟