کد مطلب: ۷۵۹۹۰۸

جدیدترین اخبار زلزله ترکیه / تلفات زلزله افزایشی شد

جدیدترین اخبار زلزله ترکیه / تلفات زلزله افزایشی شد

رسانه‌ها از وقوع زمین‌لرزه جدیدی در منطقه «قهرمان مرعش» ترکیه خبر دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رسانه‌ها از وقوع زمین‌لرزه جدیدی در منطقه «قهرمان مرعش» ترکیه خبر دادند.

بنا به گزارش مرکز زمین‌شناسی ترکیه، زلزله‌ای به قدرت چهار و سه دهم ریشتر بار دیگر این منطقه را لرزاند.

تلفات زلزله ترکیه به حدود ۳۰ هزار نفر رسید

سازمان مدیریت حوادث اضطراری و بلایای طبیعی ترکیه اعلام کرد تعداد قربانیان زمین‌لرزه‌های قدرتمند هفته گذشته در جنوب این کشور به ۲۹ هزار و ۶۰۵ نفر رسیده و شمار مصدومان به147 هزار و 934 نفر رسیده است.

نجات مرد ۳۵ ساله در ترکیه ۱۴۹ ساعت پس از زلزله

۱۴۹ ساعت پس از وقوع زمین لرزه در ترکیه، مرد ۳۵ ساله‌ای از زیر آوار ساختمان فروریخته در "هاتای" ترکیه نجات یافت.

۸۰۰۰ ساختمان آسیب‌دیده در زلزله‌ ترکیه باید فورا تخریب شوند

وزارت محیط زیست ترکیه تاکید کرد: حدود ۸۰۰۰ ساختمانی که تحت تأثیر زمین لرزه های ویرانگر روز دوشنبه قرار گرفته اند، باید فورا تخریب شوند.

وزارت محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی ترکیه می گوید که تقریباً ۸۰۰۰ ساختمان در ۱۰ استان این کشور تحت تأثیر زمین لرزه های ویرانگر قرار گرفته اند و باید هر چه زودتر تخریب شوند.

همچنین گزارش‌ها حاکیست که دست کم ۶۰۰۰ ساختمان در ترکیه به طور کامل فروریخته و این پرسش را مطرح کرده است که آیا امکان جلوگیری از فاجعه‌ای در این ابعاد وجود داشته است؟

اوکتای در ادامه گفت: هدف اصلی ما این است که با تحویل مسکن دائم به آنها ظرف یک سال اطمینان حاصل کنیم که آنها به زندگی عادی بازگردند و دردهای بازماندگان در اسرع وقت التیام بخشیده شود.

کارشناسان در عین حال خواستار کنترل بیشتر کیفیت در طول ساخت و ساز ساختمان ها برای کاهش خطرات در این منطقه زلزله‌خیز هستند.

پروازهای کمک‌رسان به ترکیه و سوریه از عوارض ناوبری و فرودگاهی معاف شدند

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: به دنبال زلزله تاسف بار کشورهای ترکیه و سوریه و ارسال کمک‌های بشردوستانه توسط کشورهای جهان، با موافقت وزیر راه تمامی پروازهای بشردوستانه که از فضای ایران و فرودگاه‌های ایران جهت کمک رسانی به زلزله زدگان کشورهای ترکیه و سوریه عبور می‌کنند از پرداخت عوارض ناوبری هوایی و فرودگاهی معاف شدند.

ناسا ویرانی‌های زلزله ترکیه-سوریه را به تصویر کشید

ناسا می‌گوید زمین‌لرزه‌های فاجعه‌باری که در ترکیه و سوریه روی دادند، از یک گسل واقع در ۱۸ کیلومتری زیر سطح زمین سرچشمه گرفته و منجر به لرزش شدیدی شدند که تا صدها کیلومتر دورتر از مرکز زمین‌لرزه را تحت تاثیر قرار داد.

بر اساس داده‌های جدید ماهواره رصدخانه زمین ناسا، این زمین‌لرزه‌ها از یک گسل واقع در ۱۸ کیلومتری زیر سطح زمین منشاء گرفته‌اند و منجر به لرزش قوی و شدیدی شده‌اند که صدها کیلومتر دورتر از مرکز زلزله را تحت تاثیر قرار داده است.

اریک فیلدینگ، ژئوفیزیکدان در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا می‌گوید: این‌ها زمین لرزه‌های بسیار بزرگ و قدرتمندی بودند که در یک سری طولانی از گسل‌ها تا سطح زمین گسیخته شدند و لرزشی بسیار قوی را در یک منطقه بسیار بزرگ ایجاد کردند که بسیاری از روستاها و شهرهای پر جمعیت را تحت تاثیر قرار دادند.

کمک ناسا از فضا

نقشه تخمین آسیب و داده‌های ماهواره‌ای با مؤسساتی مانند وزارت امور خارجه ایالات متحده، امدادرسانی جهانی میاموتو و بانک جهانی توسط اعضای منطقه برنامه علوم کاربردی علوم زمین ناسا با همکاری شرکای بین‌المللی به اشتراک گذاشته می‌شود.

این گروه در تماس‌ها و هماهنگی‌های مستمر و سازمان‌دهی شده توسط آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده برای تعیین الزامات ذینفعان منطقه‌ای و کمک به توسعه دانش برای کمک به تلاش‌های بازیابی و امداد شرکت می‌کند.

شانا مک‌کلین که این برنامه مشترک را مدیریت می‌کند، می‌گوید: ما از نزدیک این رویداد را زیر نظر داریم. علاوه بر نقشه‌برداری از آسیب‌ها توسط ماهواره‌ها، ما از ماهواره‌ها برای ردیابی خطرات افزایش یافته رانش زمین، قطع برق و رویدادهای آب و هوایی که می‌توانند چالش‌هایی را برای تلاش‌های امداد و نجات ایجاد کنند، استفاده می‌کنیم.

ناسا در حال به‌روزرسانی سکوی نقشه‌برداری خود در لحظه با تصاویر و محصولات داده مربوط به زلزله است، زیرا با آن، اطلاعات جدیدی برای ارزیابی آسیب و حمایت از تلاش‌های امداد و نجات در منطقه در دسترس قرار می‌گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی کرمیان

    قابل توجه دولت هایی که زیاده ازحد ازکوره درمی روند

  • ناشناس

    چراقبل از فاجعه یا اتفاق زلزله اطلاع رسانی نکردین اگه واقعا اطلاعات داشتین ومی دونستین .

  • ناشناس

    مگه نمیدونید مدیریت بحران ما همبشه خودش هم غافلگیر میشه اینجا ایران به گل نشسته شده متاسفانه……

  • خ

    این زلزله مصنوعی است دانشمند آمریکایی گفته که دستگاه هارپ نمیتواند درعمق 18کیلومتری نفوذ کرده و مواد مذاب راتحریک کند نیازی نیست که مواد مذاب راتحریک کند می تواند آبهای زیرزمینی را بجوش بیاورد و زلزله ایجاد کند