کد مطلب: ۷۴۰۴۶۶

برجام در دستور کار واشنگتن نیست

برجام در دستور کار واشنگتن نیست

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: احیای توافق برجام نه در دستور کار واشنگتن و نه در کانون توجه ما است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، می‌گوید که موضع دولت آمریکا در قبال احیای برجام از چند ماه پیش تاکنون تغییری نکرده است و این امر همچنان در کانون توجه ‌آمریکا نیست.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، می‌گوید که موضع دولت آمریکا در قبال احیای برجام از چند ماه پیش تاکنون تغییری نکرده است و این امر همچنان در کانون توجه ‌آمریکا نیست.
به گزارش «انتخاب»؛ کربی این اظهارات را روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری تلفنی در پاسخ به پرسش‌های مکرر خبرنگاران در مورد ویدیویی که به تازگی از یک مراسم مربوط به یک ماه پیش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، بیان کرد. در آن ویدیو جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در پاسخ به فردی که از او می‌پرسد آیا می‌تواند اعلام کند که «برجام مُرده است»، گفته بود که برجام «مرده» است، اما به دلایل زیادی که شرح آن طولانی است نمی‌تواند آن را اعلام کند.

این ویدیو از یک رخدادی در ایالت کالیفرنیا است که در چهارم نوامبر مطابق با سیزدهم آبان‌ماه رخ داده است.

این مقام رسانه‌ای شورای امنیت کاخ سفید ادامه داد: «احیای برجام در دستور کار ما نیست….. ما به صراحت می‌گوییم که به این زودی توافقی حاصل نمی‌شود. بنابراین آن‌چه ما در حال حاضر روی آن تمرکز کرده‌ایم راه‌های عملی برای مقابله با ایران است که شامل احیای برجام نیست. البته ما پیشرفتی هم در این زمینه در آینده نزدیک نمی‌بینیم.»

کربی افزود: «هیچ‌کس صحت این ویدیو را زیر سوال نمی‌برد و من فکر نمی‌کنم که ما در مورد آن تحقیق کنیم. اظهارات رئیس‌جمهوری با همه گفته‌‌های ما بسیار مطابقت دارد. ما درباره برجام گفته‌ایم که در حال حاضر تمرکز ما بر آن نیست و در دستور کار ما نیست و این دقیقاً همان چیزی است که رئیس جمهوری به آن اشاره می‌کند.»

جان کربی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد دیدار روز سه‌شنبه جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در حاشیه اجلاس کمک به عراق در اردن و پرداختن به موضوعات مختلف، از جمله احیای برجام، گفت: «هیچ شکافی در موضع ما و اتحادیه اروپا در قبال ایران وجود ندارد.»

او ادامه داد: «ما نمی‌خواهیم شاهد یک ایران دارای توانایی نظامی هسته‌ای باشیم و رئیس جمهوری به صراحت گفته است که به ایران اجازه چنین کاری را نمی‌دهد. البته بدیهی است که یک مسیر مسالمت‌آمیز به سمت آن نتیجه، منافع همه را بهتر تامین می‌کند.»

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.