کد مطلب: ۸۱۰۷۶۰

مذاکره دولت بایدن با سنای آمریکا درباره لغو تحریم‌ها

مذاکره دولت بایدن با سنای آمریکا درباره لغو تحریم‌ها

منابع خبری آمریکایی از برگزاری جلسه محرمانه دولت بایدن با سنای آمریکا درباره ایران و لغو تحریم‌ها خبر دادند. این جلسه امروز عصر برگزار خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز عصر جلسه محرمانه‌ای با حضور نمایندگان ارشد دولت جو بایدن در کنگره این کشور درباره ایران برگزار می‌شود.

در شرایطی که مواضع ضد ایرانی آمریکا و تعلل آن برای بازگشت به تعهدات برجامی خود ادامه دارد، دولت جو بایدن در یک نشست محرمانه در ساختمان کنگره برای سناتورهای آمریکایی جلسه توجیهی درباره ایران برگزار می‌کند.

وبگاه خبری-تحلیلی «پالتیکو» روز گذشته گزارشی به نقل از هفت تن از کارکنان کنگره و مقام‌های آمریکایی منتشر کرد و در آن خبر داد که یک جلسه محرمانه با موضوع ایران در کنگره برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش، وندی شرمن قائم مقام وزارت خارجه آمریکا، «مورگان مویر» نائب رئیس سازمان اطلاعات ملی، «برایان نیلسون» معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی، «استفان کهلر» رئیس بخش استراتژی، سیاستگذاری و برنامه‌های ستاد مشترک نیروهای مسلح در این جلسه حاضر شوند.

مقام‌های ارشد دولت جو بایدن قرار است روز سه شنبه ساعت ۱۶ (به وقت محلی واشنگتن) در جلسه محرمانه در کنگره حاضر شده و سناتورهای آمریکایی را در جریان آخرین خبرها درباره ایران قرار و به سوالات آنها پاسخ دهند.

میچ مک کانا رهبر اقلیت سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی چند ماه قبل از دولت جو بایدن خواسته بود که یک جلسه توجیهی برای سناتورها با موضوع ایران برگزار کند.

رهبر سناتورهای جمهوری‌خواه در توضیح چرایی ضرورت برگزاری این جلسه مدعی شده بود که «تهدید ایران در دوره ریاست جمهوری جو بایدن، شدیدتر شده است».

پالتیکو در گزارش خود خبر داد که وندی شرمن نفر دوم وزارت خارجه آمریکا از فرصت این نشست توجیهی و محرمانه برای مطلع کردن سناتورها درباره آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای با ایران استفاده خواهد کرد.

«یک دستیار مجلس سنا وابسته به حزب دموکرات» که نخواست نامش منتشر شود، گفته است که در مذاکرات هسته‌ای (با ایران) پیشرفت حاصل شده است. این مقام ناشناس آمریکایی، توضیح بیشتری در این باره نداد.

بنابر گزارش پالتیکو، در این نشست همچنین درباره مسائلی از قبیل «تهدیدات کلی ایران علیه ایالات متحده و شرکای منطقه‌اش آن به طور خاص اسرائیل و همچنین حمایت تهران از تروریسم» صحبت خواهد شد.

تدارک دولت جو بایدن برای برگزاری جلسه توجیهی با حضور سناتورها در شرایطی رسانه‌ای شده که دولت بایدن به رغم ادعاها درباره مخالفت با مواضع دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و جمهوری‌خواه آمریکا درباره ایران و توافق هسته‌ای برجام، همچنان همان سیاست‌های قبلی را دنبال کرده و نشان داده است برای به نتیجه رسیدن مذاکرات لغو تحریم‎‌های ایران اراده سیاسی ندارد و همزمان به کارزار فشار حداکثری علیه ایران ادامه می‌دهد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.