کد مطلب: ۶۳۷۶۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مالکان خودرو بخوانند / کدام خودروها نوروز امسال جریمه می‌شوند؟

مالکان خودرو بخوانند / کدام خودروها نوروز امسال جریمه می‌شوند؟

رئیس اورژانس کشور گفت: «انجام سفرهای نوروزی حتما با تزریق دو دز واکسن کرونا امکان‌پذیر است. در غیر این صورت خودروهایی که مالکان شان دو دز واکسن را تزریق نکرده‌اند از سوی پلیس جریمه می‌شوند.»

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمتر از یک هفته، سال ۱۴۰۰ تمام می‌شود. برخی سفرهای نوروزی را آغاز کرده‌اند. افرادی که واکسن کرونا نزده‌اند و با خودروی شخصی قصد سفر دارند باید منتظر جریمه باشند.

ستاد ملی کرونا امسال سفرهای نوروزی را مجاز اعلام کرد. اما مسافرانی که واکسن نزده‌اند از طریق سامانه ایران من شناسایی می‌شوند. مسافرانی که سه دز واکسن زده‌اند یا از دز دوم آنها کمتر از سه ماه می‌گذرد، امکان سفر دارند. واکسن‌نزده‌ها امکان خرید بلیت برای سفر را ندارند.

برخی هم با خودروی شخصی قصد سفر دارند. اما مالکان خودروهای شخصی که واکسینه نیستند هم جریمه می‌شوند. جریمه‌ای معادل یک میلیون تومان. در حال حاضر شش تا هشت میلیون نفر در کشور واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند. از این میان حدود دو میلیون نفر از آنها صاحب پلاک خودرو هستند.

جریمه کسانی که دز واکسن نزده‌اند

حالا هم جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور به ایسنا گفت: «انجام سفرهای نوروزی حتما با تزریق دو دز واکسن کرونا امکان‌پذیر است. در غیر این صورت خودروهایی که مالکان شان دو دز واکسن را تزریق نکرده‌اند از سوی پلیس جریمه می‌شوند.»

او با بیان اینکه مردم تصور نکنند که کرونا تمام شده، ادامه داد: «بیش از ۳۵۰ مرکز شبانه‌روزی در سراسر کشور آمادگی تزریق واکسن را به متقاضیان دارد و من توصیه می‌کنم که حتما تزریق واکسن را جدی بگیرید.»

جریمه واکسن‌نزده‌ها دو برابر می‌شود؟

آنطور که پیش‌تر محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت به تجارت‌نیوز گفت، این جریمه در صورت پرداخت نشدن، امکان دو برابر شدن دارد.

سامانه ایران من به وزارت بهداشت متصل است. در این سامانه وضعیت واکسیناسیون و ابتلا به کرونا و قرنطینه ثبت است. این سامانه به برخی وزارت‌خانه‌های دیگر از جمله وزارت کشور و راه و شهرسازی نیز متصل است.

پیش‌تر حسین قاسمی، دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت محدودیت جدید تردد از بیستم اسفندماه اجرا می‌شود. بر این اساس پلاک های خودروهایی که در سامانه ایران من ثبت‌نام نکرده و واکسیناسیون آنها تایید نشود از ۲۰ اسفند در صورت تردد بین جاده ای جریمه می شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مالک واکسن بزنه؟افراد توی ماشین ناقل ومبتلا نیستند؟

  • شاهپور فتحی

    سلام یکی ماشین رو تازه خریده و هنوز تعویض پلاک نکرده و صاحب پلاک هم واکسن نزده باشه چی میشه ؟ طرح خیلی ناقصیه و فقط بهانه ای برای جریمه کردنه

  • ناشناس

    همش الکی خیلیها اومدن ورفتن جریمه هم نشدن

    • ناشناس

      ما شدیم ماشین ب اسم ما نبود