کد مطلب: ۶۶۹۸۸۲

جزئیات آتش‌سوزی آبشار مصنوعی گرگان

جزئیات آتش‌سوزی آبشار مصنوعی گرگان

بعد از ظهر امروز آبشار مصنوعی واقع در منطقه جنگلی ناهارخوران گرگان بر اثر بی احتیاطی یک مسافر دچار آتش‌سوزی شد و در آتش سوخت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از ظهر امروز آبشار مصنوعی واقع در منطقه جنگلی ناهارخوران گرگان دچار آتش‌سوزی شد و در آتش سوخت.

آتش نشانی اعلام کرده است که مواد به کار رفته در طراحی این آبشار موجب گسترش حریق و سوختن آن شده است.

موسی‌الرضا صفری در گفتگو با مهر اظهار کرد: ساعت ۱۴:۳۷ امروز چهارشنبه اول تیرماه، نگهبان آبشار مصنوعی در محل ناهارخوران با آتش نشانی تماس گرفت که بلافاصله مأموران ایستگاه عملیاتی ۶ به محل اعزام شدند.

وی افزود: بعد از چهار دقیقه تیم اول وارد صحنه آتش سوزی شده و با مواجهه با آتش سوزی گسترده در محل آبشار عملیات اطفا را آغاز کردند و تیم دوم و تیم محیط زیست در ادامه برای کمک در انجام عملیات اطفا آتش سوزی اضافه شدند و در پایان کمتر از ده دقیقه آتش سوزی مهار شد.

صفری یادآوری کرد: با بررسی میدانی صورت گرفته مشخص شد، مسافری که اهل شهرستان سبزوار بود، در پشت آبشار در محدودی جنگلی آبشار بیتوته کرده بوده که متأسفانه گاز پیک نیکی آن‌ها دچار حریق می‌شود و این مسافر گاز را به سمت آبشار پرتاب می‌کند تا آتش پیک نیکی را خاموش کند اما پیک نیکی به جای آب به بدنه آبشار که از جنس فایبرگلاس بود اصابت کرد و موجب حریق گسترده می‌شود.

رئیس آتش نشانی شهرداری گرگان بیان کرد: اگر این مسافر حول نمی‌شد و اصلاً به پیک نیکی مشتعل دست نمی‌زد، آتش به خودی خود، مهار و خسارت میلیاردی به بیت‌المال وارد نمی‌شد.

وی از اجرای طرح شهر ایمن، توسط آتش نشانی گرگان خبر داد و افزود: به منظور آشنایی شهروندان در هنگام مواجه با حوادث، آتش نشانی گلستان کلاس‌های آموزشی در مساجد، محلات و ادارات استان برگزار و نکات ضروری و حیاتی را به هم استانی‌ها آموزش می‌دهد تا حوادث احتمالی با کمترین خسارت مالی و جانی مهار شوند.

صفری ادامه داد: آتش نشانی شهرستان گرگان این آمادگی را دارد که هر ارگان و مسجدی که درخواست دهد، مربی جهت آموزش شهروندان اعزام کند و از مردم درخواست کرد در این کلاس‌ها شرکت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.