کد مطلب: ۴۴۱۹۶۳

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

با اعلام نحوه توزیع ۱۰ هزار میلیارد برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری میزان دریافتی آنها ۷۲۵ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ایام نوروز بود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۱۵٫۸ تا ۷۷٫۳ درصدی‌ حقوق امسال بازنشسته‌های کشوری و لشکری به منظور اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داده بود؛ حالا معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، جزئیات ساز و کار توزیع ۱۰ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اعلام کرده است.

افزایش ۱۵ درصدی حقوق همه شاغلان و بازنشستگان

آن طور که محمد باقر نوبخت از طریق صفحه اینستاگرام خود توضیح داده است، در نشست مشترک با نمایندگان تشکل های بازنشستگی مقرر شد در مرحله اول به حقوق همه شاغلان و بازنشستگان ۱۵ درصد اضافه شود. در مرحله بعد کارمندانی که ۳۰ سال سابقه کامل دارند اگر با ۱۵ درصد افزایش به حداقل دریافتی دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نرسیدند همه آنان مشمول افزایش حقوق تا حد نصاب دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهند بود.

توزیع ۱۰ هزار میلیارد برای ۲۰ گروه شغلی بازنشستگان کشوری

وی با بیان اینکه برای ۲۰ گروه شغلی بازنشستگان کشوری حدود۱۰ هزار میلیارد تومان توزیع خواهد شد تا همسان‌سازی به شکل عادلانه انجام شود، افزود: برای افرادی که در گروه‌های یک تا پنج قرار گرفتند از یک میلیون و ۱۳۵ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۹۴ هزار تومان به دریافتی شان افزوده می‌شود.

نوبخت ادامه داد: برای گروه دوم که شامل سطوح ۶ تا ۱۱ است، از ۷۲۵ هزار تومان تا ۷۸۱ هزار تومان افزایش پرداختی اعمال خواهد شد.

وی گفت: برای گروه سوم که در سطوح ۱۲ تا۱۶ هستند، بیش از ۸۰۰ هزار تومان افزایش در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: برای افرادی که در گروه ۱۷ تا ۲۰ قرار گرفته‌اند از ۹۰۰ هزار تا ۹۵۶ هزار تومان افزایش پرداختی اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ هزار تومان به افرادی که همسان‌سازی در مورد آنها اعمال می‌شود افزایش پرداخت اعمال می‌شود، افزود: بر این اساس این افزایش برای یک میلیون و ۳۱۱ هزار نفر اعمال می‌شود. همچنین برای بازنشستگانی که در سنوات اخیر بازنشسته شده‌اند حدود ۷۰۰ هزار تومان افزایش پرداختی اعمال می‌شود.

به گفته نوبخت این روش به تصویب اکثریت به اتفاق نمایندگان تشکل‌های بازنشستگی کشوری و لشکری رسیده و به نظر می‌رسد به عدالت نیز نزدیک باشد.

وی با بیان اینکه، در فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری (در مواد ۶۶ و ۶۷) شغل و شاغل تعریف شده است، اضافه کرد: در ماده ۱۰۹ قانون مذکور نیز جدولی مشخص شده که بازنشستگان را بر اساس آخرین وضعیت شغلی دسته‌بندی کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس این دسته‌بندی گروه‌های بالاتر امتیازات و حقوق‌های بیشتری نیز دریافت می‌کند؛ در نتیجه برای رعایت عدالت در توزیع منابع موجود برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای پنج گروه اول بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش پرداختی لحاظ شد.

افزایش سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخش دوم مباحث خود با اشاره به نحوه افزایش سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان گفت: برای بازنشستگان کشوری سقف ۶۰ هزار تومان خدمات بیمه تکمیلی در سال ۱۳۹۸ به ۱۴۰ هزار تومان امسال افزایش می‌یابد و بر این اساس بیمه تکمیلی نسبت به سال ۹۸ حدود ۲,۵ برابر خواهد شد، این افزایش در حالی است که نسبت به سال قبل بازنشستگان نباید سهمیه بیشتری بپردازند.

به گفته وی در ضوابط اجرایی بودجه ۱۳۹۹ ماده‌ی گنجانده خواهد شد تا دستگاه‌های اجرایی مجاز باشند امکانات رفاهی خود را که به شاغلان ارائه می دهند در اختیار بازنشستگان نیز قرار دهند.

خبر خوش به بازنشستگان تامین اجتماعی

نوبخت در بخش نهایی توضیحات خود از صفحه اینستاگرام با بیان اینکه این سازمان طرحی را برای کمک به همسان‌سازی حقوق مشمولان تامین اجتماعی تدوین کرده است، افزود: به لحاظ قانونی وظیفه همسان‌سازی حقوق مشمولان تامین اجتماعی بر عهده سازمان تامین اجتماعی است، اما با توجه به وظایفی که بر عهده سازمان برنامه و بودجه قرار دارد، این سازمان در روزهای آینده مسئولان سازمان امین اجتماعی را دعوت خواهد کرد تا آن ها برنامه خود برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این بخش را ارائه کنند.

وی افزود: بر اساس برنامه سازمان برنامه و بودجه این سازمان در نظر دارد برای تامین منابع لازم برای همسان‌سازی حقوق مشمولان سازمان تامین اجتماعی، بخشی از بدهی دولت به این سازمان را پرداخت کند.

دکتر نوبخت تاکید کرد: آماده‌ایم بخشی از بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی را با واگذاری اموال و سهام بپردازیم مشروط بر اینکه همه آنها صرف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این سازمان شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری هم در پست اینستاگرامی خود در این باره نوشت: امسال میانگین افزایش حقوق بازنشستگان کشوری ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود و حداقل حقوق بازنشستگان این صندوق با سنوات کامل دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.اکبر افتخاری با اشاره به اینکه همسان‌سازی در گروه‌های پایین‌تر به شکلی است که حداقل حقوق، برای افراد با سنوات کامل (۳۰سال) دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود، افزود: همان طور که قبلا اعلام شده، مجموع دو رقم «۱۵درصد افزایش حقوق» و «همسان‌سازی»، به طور میانگین حدود ۸۰۰ هزار تومان است که از فروردین‌ماه جاری اعمال می‌شود.

منبع: خراسان‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یک‌مستمری‌بگیر

    سلام، دولت و تامین اجتماعی که در پرداخت حقوق بازنشستگان مشکل دارد چرا عده جدیدی را به این مجموعه اضافه می‌کند که قبلاً حقوقشان قطع شده است برای نمونه همسران بازنشستگانی که طبق قانون در صورت ازدواج دیگر نمی‌توانند از مستمری همسر فوت شده شان استفاده کنند چرا اکنون با وجود ازدواج به این مجموعه اضافه شده‌اند
    آیا تصویب یک قانون کلی بدون در نظر گرفتن جزئیات و استثنائات می‌تواند یک قانون خوب برای عموم باشد.این قانون از نظر همسر چندم بودن، فرزند داشتن،شرایط مالی ،و…باید مورد بررسی قرار می گیرد چگونه می شود که یک زن از همسر فوت شده‌و همسران بعدی حقوق بگیرد و حتی همسران بعدی اش را با حقوق همسر فوت شده است تامین کند اما دختر همان بازنشسته که در زمان حیات‌پدرش‌از نفقه همان دختر برای بازنشستگی اش کنار می گذاشت و در جیب تامین اجتماعی میریخته اجازه ازدواج ندارد پس بین این دو تفاوت قائل نشوید، یا هر دو یا هیچکدام

  • احمد

    اقای عزیزاین مبلع که پیش خودت حساب کتاب میکنی این ماه واریز میشه یا ن اردبیشت واریز میشه هرچه این مملکت که ما داریم سرتح اصلان معلوم‌نیست

  • ناشناس

    حکم جدید حقوقی خود رادیدم به غیر از ۱۵درصد افزایش سنواتی سال۹۹ نه خبر از همسان سازی بود نه چیزی حقوق این جانب که سه ملیون و پانصددرسال۹۸ بود فقط از ۱۵درصد ۵۰۰تومان اضافه شده و همسان سازی صفر این همه نوبخت و دیگران به دروغ گفتند همسان سازی اجرا میشود کو ده هزار میلیاردی که میگفتند چه طور شد ای دروغگوها خدا ازتون نگذره که همه رو دیوونه کردید

  • ناشناس

    ۳۰۰تومان روتون شد،عیدی به بچه بدی قهر میکنه

  • ناشناس

    اصلان درست نیست من بااین حقوق که نمی توانم
    امورات زندگیم را بگذرانم درست نیست یکی اینکه
    کانون بازنشستکان تامین اجتمایی بیمه تکمیلی رابا بیمه اتیه سازان قراردادبسته که نه حق ویزیت
    ونه حق دارو رانمی دهد چیزی برای خرج کردن نداریم

  • ناشناس

    مادرگروه بازنشستگان حامی نداریم انهاییکه برای حقوق ما تصمیم می گیرندهمه شاغل هستند انها که ازدرد بازنشسته ها خبر ندارند دولت داره حقوق ما بازنشسته ها را باهم همسانسازی میکنه هی گفتند همسان سازی منهم فکرکردم چه خبرامروزکه حکم خودرادیدم حقوق پارسالم بیشتر از امسال افزایش داشته این چه نوع عدالتیه.من باپست مدیریت بازنشسته شدم البته سال 97.فقط می دونم تا بوده همین بوده .والا انهایی که الان حقوق بازنشستگی شان پایینه اینقدر توی خط فقر نبودند .ما را درهمان سطوح پایین با افزایش در صد کم حقوق هر سال انقدر نگه می دارندتا ما هم به سرنوشت انها در چند سال اینده دچار شویم.دولت مثل اینکه مفهوم همسان سازی را اشتباه متوجه شده

  • ناشناس

    من بازنشسته یک مهر ۹۸ آموزش وپرورش هستم نه رتبه بندی شاملم شد نه ۵۰ درصد افزایش ونه همسان سازی گناه کردم بازنشسته شدم که ازاینجا رانده از اونجا مانده پس این همه خبر همسان سازی با بودجه ۱۰ میلیاردی چه شد واقعا ماامسال نه شاغل محسوب شدیم ونه بازنشسته ببین چقدر حقمون پایمال شده چه کسی باید رسیدگی کند

  • محمد

    دیروز تعدادی از نمایندگان مجلس در خصوص تسری اعتبارات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری به بازنشستگان به آقای روحانی نامه نوشتند…تا اینجای کار می گوییم دست شما درد نکند اما متاسفانه بار دیگر در این نامه بازنشستگان تامین اجتماعی نادیده گرفته شده اند!
    ….و این نمایندگان تنها برای بازنشستگان “کشوری “در خواست افزایش حقوق50درصد نمودند و در این نامه به صراحت گفته شده است با توجه به افزایش75درصدی حقوق بازنشستگان کشوری در خواست می شود مانند کارمندان عادی، 50درصددیگر به حقوقشان اضافه شود !!!!! یعنی اگر این50درصد هم مورد موافقت قرار بگیرد که حتما می گیرد (چون همگی مدیران ونمایندگان و بزرگان تحت پوشش بیمه کشوری و یا لشکری هستند. وبرای تامین آتیه خود این افزایش را اعمال خواهند کرد)بازنشسته کشوری امسال چیزی حدود100درصد افزایش حقوق خواهد داشت!! ومتاسفانه باز هم سر بازنشستگان تامین اجتماعی بی کلاه می ماند که هنوز یک ریال به حقوقشان اضافه نشده است!
    یک نفر باید به حضرات و خبرگزاری ها و صدا و سیماو.. بفهماند که آقایان؛ بازنشستگان تامین اجتماعی بنابر دلایلی نادیده گرفته شده اند..لطفا این همه تبعیض در حق بیمه شدگان تامین اجتماعی را تمام کنید…..

  • دلتا 744

    با سلام با توجه به اینکه عده ای از بازنشستگان پیام می فرستند که باز هم معلوم نیست که آیا گوش شنوایی برای شنیدن و اجرای مشکلات داشته باشند بنده خودم بازنشسته لشکری هستم که در سال 94 بازنشسته شدم با توجه به اینکه 30 سال از خدمتم در دوران شاغلی گذشته متاسفانه و با بدشانسی پرداخت مدیریت خدمات کشوری به بنده تعلق نگرفته و با کمال تعجب ما رو جزء فصل دهم قرار دادند و هر وقت که همسان سازی اتفاق می افته همسان سازی به ما تعلق نمی گیره و امسال 99 باز هم همسان سازی برای بازنشستگان فصل دهم انجام نشد واقعاً نمی دونم بفهم معنی همسان سازی چیست و حتی آقای نوبخت اصلا مفهوم همسان سازی رو متوجه شده در صورتی که همسان سازی به این خاطره که حقوق بازنشستگان چه کشوری و چه لشکری و بازنشستگان تامین اجتماعی با توجه به تورم و گرونی موجود باعث کاهش شکاف بین شاغلین با بازنشستگان صورت بگیرد یکی رو زیاد کردی دیگری رو اصلا خواهشاً در این خصوص اقدام عملی انجام بدین و یک تجدید نظر و حتی بازنگری صورت بگیره واقعا همه بازنشستگان با مشکل روبرو شدن با تشکر

  • کریم

    بازم سلام شماها که تصمیم میگیرین برایه بازنشستها مخصوصا شرکت مس آیا میدانید بازنسستگانه شرکت مس همشون سرطان میگیرن از زمانی خودم بازنشست شدم سال ۹۲ همکارانم که سرطان گرفتن صیف الله نکوئی ..حاجی نکوئی وووبخوام اسم ببرم توماری میشود سرطان پانکراد وسرطان گردن وسرطان کبد وووبعدش دارو میگیری بیمه تکمیلی پول دارو نمیدهد ودستگاه تنفسی سی پک میگیری که نصفه نیمه تنفص کنی من جمله حودم دستگاه سی پک دارم شبها اگه نزنم خواب نمیرم خواب رفتنم هم دوساعت هستش وبابت این دستگاهها هیچ بیمه ای پولش رانمی دهد .میدونین چند دادم بابتش ۲۷ ملیون و هر فیلترش سیصد هزارتومانه دو هفته یک فیلتر میخواهد .وشماها هم که حقوقمان رو مثل بقیه بازنستگان لا اقل اضافه نمی کنید چه رصد به قانونهایی که نوشته شده وباید اضافه میشد ونشد وووتکلیف ما چی میشود هر چی پول میگیریم گذشته از گرفتاریهایی همه بازنشستگان دارن ما گرفتاریمان بیشتر هستش و هر روز مرگو به چشم خودمان میبینیم فقط بتونیم تنفس کنیم وبرایه این ریه وکبد و دستگاه گوارش هر چی پول دارو میشه هیچی پولش رو بیمه نمیدهد بیمه تکمیلی ودستگاهی میگیری برایه زنده ماندن پولشه نمیدن ووما چه جوری باید زندگی کنیم …