کد مطلب: ۶۳۴۸۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرپرستان خانوار بخوانند/ مردم منتظر چه پول‌های جدیدی باشند؟

سرپرستان خانوار بخوانند/ مردم منتظر چه پول‌های جدیدی باشند؟

مجلس در روزهای اخیر جزئیاتی از بودجه سال ۱۴۰۱ را مصوب کرده که برای خانوارها مهم است، از مالیات بر خودروهای لوکس، افزایش وام و یارانه تا افزایش حقوق گروه‌های مختلف.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده برخی از مهم‌ترین جزئیات آن که برای خانوارها اهمیت بیشتری مشخص شد.

مالیات بر خودرو

خودروهایی که ارزش آن از یک میلیارد تومان بیشتر باشد مشمول پرداخت مالیات می‌‌شود.

افزایش حقوق بازنشستگان

بر اساس مصوبه مجلس حقوق کلیه بازنشستگان در سال آینده ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. اما این افزایش ۱۰ درصدی مشروط به این است که حقوق دریافتی بازنشستگان در سال آینده زیر پنج میلیون تومان نباشد.

حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده پنج میلیون تومان است. این حداقل حقوق شامل کلیه بازنشستگان می‌شود. وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی.

بازنشستگان تامین اجتماعی برای تعیین حداقل حقوق و میزان افزایش آن باید منتظر جلسه شورای عالی کار باشند.

نرخ خرید تضمینی گندم

نمایندگان مجلس دولت را مکلف به خرید تضمینی گندم به میزان ۹۵۰۰ تومان برای هر کیلو کردند.

افزایش یارانه برای برخی از خانوارها

یارانه فرزندان خانوارهایی که بیش از دو فرزند دارند سه برابر می‌شود. این خانوارها باید در چهار دهک اول قرار داشته باشند و هیچ کدام از والدین کارمند دولت نباشند.

حذف یارانه بگیران

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان مکلف است حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون، نسبت به حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد اقدام کند.

افزایش حقوق سربازان

حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیر عملیاتی حداقل شصت درصد(۶۰%)، حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی حداقل هفتاد و پنج درصد(۷۵%) و حقوق سربازان متاهل نود درصد(۹۰%) حداقل دریافتی کارکنان نیروهای مسلح مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین می شود.

مشمولین غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای سی سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی(سربازی) به صورت رایگان معاف می‌شوند.

تخصیص سهام به متولدین در سال ۱۴۰۱

نمایندگان دولت را مکلف کردند که به فرزندانی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ به بعد در استان هایی با نرخ باروری پایین به دنیا می آیند، سهام اختصاص داده شود.

سرنوشت دلار ۴۲۰۰ تومانی

مجلس دلار ۴۲۰۰ تومانی را به صورت مشروط حذف کرد. دولت اگر تصمیم بگیرد که دیگر ارز به نرخ ترجیحی اختصاص ندهد، باید به جای آن کالابرگ الکترونیکی خرید کالاهای اساسی بدهد.

افزایش وام ازدواج

مبلغ وام ازدواج زوجین ۲۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است. مبلغ وام ازدواج برای مردهای زیر ۲۵ سال و زنان زیر ۲۳ سال، ۱۵۰ میلیون تومان است.

وام ازدواج سایر زوجین، ۱۲۰ میلیون تومان است که در مجموع به ۲۴۰ میلیون تومان می‌رسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ???????

    • ناشناس

      به خدا من چهارتا بچه دارم اجاره ن شین هم هستم خواهش میکنم یارانه بچه ها رو سه برابر کنیدبخدا ارمون موتوری مونده تو دلم تا برسه ب ماشین مگه تو خواب ببینم که ماشین دارم کمک کمک کمک

    • ناشناس

      کمک کمک کمک

  • ناشناس

    ??

  • ناشناس

    اونایی که دوتا بچه دارن کارمند نیستن درامد ندارن تکلیف چیه بخدا خونه وماشین هم نداریم ایا ما جز دهک پایین جامعه نیستیم بخدا وضع مالی اونایی که سه تا یا بیشتر بچه دارن ازمنی که دوتا بچه دارم بهتره چرا چون مستاجر نیستن ماشین ودرامد کافی هم دارن