کد مطلب: ۷۴۳۲۳۷

جزئیات مهم از لایحه بودجه سال ۱۴۰۲/ نرخ ارز ۲۳هزار تومان؛ حقوق ۷ میلیون

جزئیات مهم از لایحه بودجه سال ۱۴۰۲/ نرخ ارز 23هزار تومان؛ حقوق 7 میلیون

براساس پیگیری‌های انجام شده کل بودجه سال ۱۴۰۲، در مجموع به ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و گفته شده که بودجه عمومی دولت ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت‌ها نیز ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درآمدهای مالیاتی حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با احتساب درآمدهای حاصل از عوارض گمرکی به ۸۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

در بودجه نیز شاهد افزایش حقوق ۲۰ درصدی هستیم البته همچنان مدل دقیق این افزایش مشخص نیست و در نهایت باید دید که در مجلس چه تصمیمی در این خصوص گرفته می‌شود.

براساس شنیده‌ها پیشنهاد ابتدایی نرخ ارز در بودجه ۲۶ هزار تومان بوده که مورد موافق قرار نگرفته است. براین اساس به نظر می‌رسد که نرخ ۲۳ هزار تومان که در بودجه سال گذشته نیز قرار گرفته بود در بودجه سال آینده نیز قرار خواهد داشت.

اخبار دریافتی از لایحه بودجه ۱۴۰۲ حاکی است، دولت برای سال آینده کف حقوق کارمندان را هفت میلیون تومان در نظر گرفته است. این درحالی است که در بودجه ۱۴۰۱ حداقل حقوق کارمندان دولت حدود پنج میلیون تومان بوده است.

در حالی پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت در سال اینده مطرح شده که مدل این افزایش هنوز مشخص نشده که به شیوه پلکانی معکوس انجام می‌شود یا خیر.

منبع: تسنیم

برای مطالعه بیشتر گزارش دعوای پینگ‌پنگی دولت و مجلس بر سر بودجه را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تاثیر گذار بود

  • ناشناس

    مثل سال قبل ، اگر قیمت دلار را ۴۲ تومن بگیریم دقیقا مثل سال قبل تقریبا ۴۷ میلیارد دلار بودجه امسال هست .
    درآمد مالیاتی ۱۷ میلیارد دلار ، درآمد از عوارض گمرکی ۲.۹ میلیارد دلار ، درآمد نفتی هم احتمالا رو ۲۶.۸ میلیارد دلار در نظر گرفته شده ! . درامد غیر نفتی ۱۸.۶ میلیارد دلار امسال برآورده شده.
    بودجه عمرانی امسال هم احتمالا مثل سال قبل ۸ میلیارد دلار در نظر گرفته میشه . اما هر سال مثل همین حالا میان میگن ۷۳ درصد بودجه وصول نشده در عوض صرف پرداخت بدهی های دولت شده !!!!!! اون ۲۷ درصد وصول شده هم اونایی که اختلاس و رانت میشه رو بزاریم کنار صرف یا مسکن مهر میشه یا مجتمع صنعتی مثل پالایشگاه و کارخانه فولاد و….
    بخش خصوصی هم نه حمایت میشه دو سوم شون هم با این قیمت دلار و تحریم های بانکی و صنعتی ورشکست شدن که حداقل اگر دولت نمیتونه ، بخش خصوصی ۲ تا ۳ میلیارد دلار سالی سرمایه‌گذاری کنه رو بخش زیرساختی . فاینانس هم که نگم کی جرئت داره یک ریال پول بیاره تو ایران .
    درسته مثلا ما اگه بخواین یک ورزشگاه بسازیم ۶۰۰ میلیون دلار، باید از محل بودجه عمومی دولت ( همون ۴۷ میلیارد دلار سالی ) پرداخت کنیم البته تو ۴ ۵ سال ، ولی بزرگراه و جاده ، فرودگاه ، بیمارستان ، هتل ، برج ، مدرسه و برخی سازه های مدرن مثل بر فرض اپرا سیدنی یا همچین چیز هایی هم اگر سود و تسهیلات توش باشه تماما میشه به بخش خصوصی واگذار کرد ، اگه نشد هم این دو مورد را میتوان ساخت توسط دولت .
    مهم اینه دولت :
    ۱. اقتصاد و از بین برده و ریال بی ارزش ترین پول دنیا کرده.
    ۲. فساد افزایش داده و رتبه ایران تو فساد از ۱۷۷ کشور به رتبه ۱۵۰ رسانده
    ۳. از نظر زیرساختی هم هرچی بوده قبل انقلاب ساخته شده و یکی از فرسوده ترین کشور ها تو خاورمیانه ایم
    ۴. بی ارزش ترین پاسپورت جهان هم که مال ماست
    ۵. جز چین و روس هم در رو به رو همه کشور ها بستیم .
    ۶. توریستی هم در حالی که ترکیه سالی ۳۰ میلیارد دلار ارز وارد کشور می‌کنه ما سالی چند میلیارد دلار هم از دست می‌دیم و از نظر امنیت هم با عراق و شمالی مقایسه میشیم.
    و… خیلی جالبه نهاد های مذهبی تو کشور سالی ۳۰۰ میلیون دلار بودجه دارن بعد ورزشگاه آزادی که آبروی فوتبال ایرانه و داره از بین می‌ره یک ریال بودجه نداره تا حداقل یک پیمانکار مثل Breu Happold یا Arup یا Gensler و…. که بهترین ورزشگاه های دنیا میسازن بیاد بازسازی کنه .