کد مطلب: ۲۱۹۳۶۶

جزئیات مذاکرات برای توسعه ۲۲ میدان نفتی و گازی

جزئیات مذاکرات برای توسعه 22 میدان نفتی و گازی

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه مذاکرات برای توسعه ۲۲ میدان نفتی و گازی کشور ادامه دارد، جزئیات این مذاکرات را تشریح کرد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه مذاکرات برای توسعه ۲۲ میدان نفتی و گازی کشور ادامه دارد، جزئیات این مذاکرات را تشریح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، غلامرضا منوچهری در مراسم امضای قرارداد بهبود بازیافت افزایش تولید و بهره‌برداری میادین نفتی آبان و پایدار غرب بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های زاروبژنفت روسیه و دانا انرژی ایران با بیان این که یک سال‌ونیم پیش، تفاهم اولیه برای مطالعات میادین آبان و پایدار غرب به دست آمد، گفت: امروز توانستیم با عملکرد خوبی که شرکت زاروبژنفت داشت، این قرارداد را منعقد کنیم. در طول یک ماه گذشته شرکت ملی نفت و شرکت زاروبژنفت به‌صورت مداوم و تا دیر وقت با یکدیگر مذاکره می‌کردند و این مذاکرات در شب گذشته تا ساعت ۲ بامداد ادامه داشت.

وی با تاکید بر اینکه اسناد مورد نیاز تهیه و تدوین شده است، اظهار کرد: در این قرارداد طرفین باید ۱۵۷ امضا کنند. همچنین حدود ۱۷ ضمیمه قرارداد باید امضا شود. هر دو تیم حرفه‌ای و پرتلاش بودند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: امروز سند ارزشمندی در اختیار داریم که می‌تواند برای شرکت‌های روسی با ارزش باشد زیرا می‌توانند به قراردادهای جدید نفتی ایران مشرف شوند.

امضای حدود ۲۰ قرارداد با شرکت‌های زاروبژنفت و گازپروم‌نفت

منوچهری در ادامه از امضای حدود ۲۰ قرارداد (MOU) برای ۲۰ میدان با شرکت‌های زاروبژنفت و گازپروم‌نفت خبر داد و گفت: مطالعات یکی پس از دیگری تمام می‌شود و وارد مذاکره می‌شویم. برای مثال مطالعات میدان منصوری به مراحل نهایی رسیده، همچنین مطالعات میدان یاران نیز به مراحل نهایی رسیده و قرارداد به زودی امضا می‌شود.

وی ادامه داد: مذاکرات در آب‌تیمور پیشرفته اما به دلایلی کند شده است. مذاکرات میدان‌های چنگوله و دهلران پیشرفت خوبی داشته و قرارداد میدان‌های سپهر و جفیر به‌زودی منعقد می‌شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که مذاکرات میدان‌های آذر، مارون، بنگستان و کوپال به خوبی پیش رفته است، گفت: مذاکرات میدان یادآوران به‌تازگی شروع شده است. مذاکرات میدان‌های بلال و فروزان در مرحله خوبی قرار دارد و امیدواریم مذاکره برای توسعه میدان فرزاد B با هندی‌ها به نتیجه برسد. جمعاً مذاکرات برای توسعه ۲۲ میدان ادامه دارد.

منوچهری با بیان اینکه حدود ۳۰ قرارداد EPC در حال تکمیل اسناد برای مناقصه است، گفت: اولین مناقصه‌ها انجام شده است. در سال آینده کار فشرده‌ای انجام می‌شود و سال آینده یک سال پررونق برای صنعت نفت است.

وی با اشاره به قرارداد توسعه میادین آبان و پایدار نفت گفت: هزینه این قرارداد ۶۷۰ میلیون دلار است که ۱۰ درصد آن هزینه غیر سرمایه‌ای و غیر مستقیم است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه هر دو میدان در حال تولید هستند، افزود: تولید هر دو میدان به‌زودی افت می‌کند و هدف این قرارداد توسعه و حفظ تولید است. تا ۱۰ سال آینده ۶۷ میلیون بشکه به تولید این میادین اضافه می‌شود.

منوچهری با اشاره به حضور شرکت دانا انرژی در این قرارداد گفت: دانا انرژی به انتخاب شرکت زاروبژنفت بوده است و مستندات قرارداد برای انتقال تکنولوژی ساخت داخل و غیره انضباط خوبی دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.