کد مطلب: ۵۶۶۹۰۰

جزئیات پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن

جزئیات پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن

بانک مسکن به ابهامات مربوط به افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان و چگونگی دریافت آن پاسخ داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق اعلام بانک مسکن، افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان در حالی در روزهای اخیر به شعب بانک ابلاغ شده است که هم اکنون تعداد قابل توجهی از افراد ساکن در روستاها با یک سوال مهم مواجه هستند. این سوال آن است که از چه مسیری می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کرده و در چه زمانی و طی چه فرآیندی این تسهیلات به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

با توجه به آنکه روش دریافت تسهیلات مسکن در روستاها و همچنین ضوابط مربوط به آن همچون سقف تسهیلات، نرخ سود، مدت بازپرداخت، رقم اقساط ماهانه و … متفاوت از تسهیلات مسکن در شهرها است، روستاییان با این سوال مواجه هستند که چگونه می‌توانند در فهرست واجدان شرایط این تسهیلات قرار بگیرند و جزئیات وام مسکن ۱۰۰ میلیونی چیست.

مهمترین نکته‌ای که در ارتباط با تسهیلات ساخت مسکن در روستاها می‌توان به آن اشاره کرد این است که این تسهیلات نوعی تسهیلات حمایتی است. به این معنا که نرخ سود این تسهیلات یارانه‌ای است و برخلاف رایج ترین روش پرداخت تسهیلات مسکن در شهرها - تسهیلات از محل اوراق - که با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به متقاضیان پرداخت می‌شود، این تسهیلات با سود یارانه‌ای و پرداخت مابه التفاوت سود از سوی دولت با هدف نوسازی واحدهای مسکونی در روستاها به واجدان شرایط اختصاص می‌یابد.

سود تسهیلات مسکن روستایی چند؟

این موضوع یکی از مهمترین امتیازهای تسهیلات مسکن روستایی است. سود تسهیلات مسکن روستایی پنج درصد است که ارزان‌ترین تسهیلات بانکی در حوزه مسکن محسوب می‌شود.

گام اول برای دریافت این تسهیلات دریافت معرفی نامه از سوی روستاییان متقاضی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. متقاضیان واجد شرایط برای ساخت مسکن در روستاها می‌توانند با دریافت معرفی نامه از بنیاد مسکن و ارائه آن به شعب بانک مسکن نسبت به تشکیل پرونده و قرار گرفتن در صف متقاضیان دریافت وام روستایی اقدام کنند.

نکته مهمی که در ارتباط با این تسهیلات می‌توان به آن اشاره کرد آن است که تسهیلاتی که در قالب تسهیلات ساخت جهت نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی به متقاضیان پرداخت می‌شود قابلیت فروش اقساطی برای یک دوره زمانی ۲۰ ساله دارد.

بر این اساس، مدت زمان مشارکت مدنی برای ساخت مسکن در روستاها تا ۲۰ واحد مسکونی حداکثر ۱۸ ماه است اما در صورتی که این تعداد از ۲۱ واحد مسکونی بیشتر شود تا ۲۴ ماه این مدت ادامه خواهد یافت. این موضوع یک امکان قابل توجه برای ورود انبوه سازی و ساخت وسازهای حرفه‌ای به روستاها را نشان می‌دهد.

همچنین، حداکثر مدت دوران مشارکت مدنی سه سال تعیین شده است که قابلیت فروش اقساطی برای یک دوره بازپرداخت ۲۰ ساله را دارد.

ضوابط پرداخت تسهیلات مسکن روستایی

براساس ضوابط بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، مهلت قانونی برای شروع به کار و پرداخت مرحله اول تسهیلات حداکثر شش ماه پس از انعقاد قرارداد با بانک خواهد بود.

علاوه بر امکان دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، امکان دریافت تسهیلات جعاله همزمان با دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی در صورت تقاضا از جانب تسهیلات گیرنده وجود دارد.

بانک مسکن در توضیح دیگر جزئیات وام مسکن ۱۰۰ میلیونی افزوده است سقف تسهیلات جعاله برای این گروه از متقاضیان ۱۰ میلیون تومان از محل اوراق ممتاز، با سپرده، بدون سپرده و یا به صورت توام به ازای هر واحد مسکونی تعیین شده است.

دریافت این تسهیلات از آنجا که جزو تسهیلات حمایتی و یارانه‌ای محسوب می‌شود، برای هر خانوار متقاضی، صرفا برای یکبار میسر است. بنابراین آن دسته از متقاضیانی که پیش از این اقدام به دریافت این تسهیلات کرده‌اند دیگر مشمول دریافت این تسهیلات نیستند.

این ضابطه برای رعایت عدالت در توزیع تسهیلات یارانه‌ای و بهره مندی همه متقاضیان از این امکان در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام بنده رحمت لله دریایار فرزند احمد به شددت وام نیاز دارم خودم تهران سرایدارم حقوقم چهارمیلیون تومان است خرجی خونه راکفاف نمیده از مسعولین تقازه عاجز را دارم

  • علیرضا

    به من واسه ۶۰متر چهل میلیون از سپه دادن یه پانزده میلیون هم از کشاورزی نزدیک به سی میلیونم خودم داشتم الانکه نگاه میکنم سقفشو زدم دیکه گچش با سیمکشی لوله کشی و درب و پنجرش مونده که وامم تموم شد. و الان سه ماهه دارم قسط میدم یه ۴۱۲ هزار یکی و یه ۱۸۰هزارم یه قسط دیگش هست هنوز خونم تکمیل نشده که پرداختش شروع شده بخدا میفهمیدم اصلا دنبالش نمیرفتم الان موندم که چطوری تکمیلش کنم. خواستیم صاب خونه بشیم که هیچ الان ۶۰۰هزار هم پول قسطاشو باید بدم. بخدا درماه سه میلیون درامدمه الان موندم که چه اشتباهی من کردم

  • ناشناس

    آخه صد ملیون پول سیمان یه ساختمان میشه

    • ناشناس

      صدتومن برای ساخت وسازکامل نیست برای تعمیرخونه میدن توروستانه برای ساخت صفرتاصد

    • مجید

      داداش واسه گرفتن همین 100 تومن هم ما تا الان 10 تومن رشوه و کوفت و زهرمار دادیم تا بتونیم بگیریم. اگه همین رو مثل بچه آدم میدادن خوب بود ولی از هفت خوان رستم باید گذر کنی تا این وام رو دریافت کنی. سه تا ضامن معتبر از کجا بیاریم آخه؟؟؟

  • تانی

    یعنی با صدتومن خونه تکمیل شده تحویل میدن؟

  • ناشناس

    بنده سال ۹۰وام مسکن روستایی گرفتم ۱۲ونیم میلیون تقسیطی کردمش سالی ۱۲۸۰۰۰۰هرارتومان ۲سال متوالی اقساطو ریختم سال سوم تالان ۱۴۰۰است موفق به پرداخت اقساط نشدم هرچندتسویه اقساط سال۱۴۰۳است بشرطی که مرتب اقساطو بایدواریزکنی ۱۲و۵۰۰باسودش ۱۷و۵۰۰میشه الان که بانک تجارت مراجعه کردم بانک مبگه ۲۸و۵۰۰بایدپرداخت کنی تاتسویه بشه اصل وامو ۱۲و۷۰۰واریزکردم الان برای ۱۶میلیون دیرکردش موندم باحقوق کارمندی والان پشیمانم چراوام مسکن گرفتم چراقیمت مصالح نجومی شده فقط خدا بدادملت مظلوم ایران برسه خداکند ریس جمهورمنتخب کاری برای ۶۰درصدجمعیت فقیرکشورکاری بکند بخداخسته شدن ملت

  • ناشناس

    سلام بنده۲۰ سالی میشه که تو تهران مستاجر هستم تصمیم گرفتیم به شهرستان بریم وخونه بسازیم العان که یک خانواده۴ نفره هستیم وزمین مسکونی هم بنده خداپدر همسرم به صورت رایگان در اختیارمون گذاشته با۱۰۰ ملییون تا زیر سقف هم نمیتونم ببرم چرا مملکتمون باید به این روز بیفته خواهرم سه سال پیش با۱۳۸ ملیون تو جشنواره تهران ی خونه۷۰ متری خریدالعان میبرن ۲میلیارداما العان من با۳۰۰تومان هم نمیتونم ی خونه ۷۰متری بسازم مسولین چرااااا؟؟؟

  • ناشناس

    شمارو قسم به عزیزانتان این ۱۰۰میلیونو حداقل بدون دردسر به ما بدین هر چند ربا توش هست ولی به گردن ما نیست شمارو به امام حسین قسم میدم این وامو بدین به جوونا با قسط کم گناه دارن ? مرگ بچهاتون قسم این وامو بدین