کد مطلب: ۶۰۸۲۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیات کامل دامدار کارت/ وام دامداران نقدی است یا غیرنقدی؟

جزئیات کامل دامدار کارت/ وام دامداران نقدی است یا غیرنقدی؟

براساس جدیدترین طرح وزارت کشاورزی با بانک تخصصی این حوزه، قرار است به دامداران در قالب دامدار کارت وام پرداخت شود. جزئیات کامل این وام چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار است به دامداران کارت اعتباری خرید علوفه داده شود. وزیر جهاد کشاورزی در این خصوص گفته است : اختصاص دامدار کارت برای تامین هزینه‌های دامداران روستایی و عشایری است و امیدواریم این کارت بخشی از هزینه‌های دامداران را پوشش دهد.

جزئیات دامدار کارت به این شرح است:

مبلغ وام: به گفته وزیر کشاورزی، مبلغ در نظر گرفته شده برای هر دام سبک ۳۰۰ هزار تومان و برای هر دام سنگین ۷۰۰ هزار تومان است. به طور مثال کسی که ۱۰۰ دام سبک داشته باشد ۳۰ میلیون تومان است.

همچنین دامداری که ۱۰۰ دام سنگین داشته باشند ۷۰ میلیون تومان در قالب کارت اعتباری دریافت می‌کند اما سقف دریافت این وام ۵۰ میلیون تومان اعلام شده است.

براساس اقدام وزارت جهاد کشاورزی جامعه دامداران روستایی می‌توانند متناسب با نوع دام خود کارت‌های تسهیلات با مبلغ ۱۰، ۲۰ و ۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

نرخ سود: به گفته مدیر عامل بانک کشاورزی، این اعتبار با نرخ ترجیحی ۱۲ درصد پرداخت می‌شود.

زمان بازپرداخت: از آنجایی که گفته شده ارائه تسهیلات در این فصل سال از اقدامات کوتاه‌مدت محسوب می‌شود، مدت زمان بازپرداخت این وام یک ساله برآورد می‌شود.

ضمانت: مدیران بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ضامن این کارت‌های اعتباری توضیحی نداده‌اند اما گفته شده که دامدار کارت شبیه کشاورز کارت است.

بانک کشاورزی در خصوص کشاورز کارت به تجارت‌نیوز گفت که برای اعطای این کارت‌ها به یک ضامن نیاز هست، بنابراین به احتمال زیاد دامدارانی که برای دامدار کارت به بانک مراجعه می‌کنند نیز باید یک ضامن معرفی کنند.

نقدی یا غیرنقدی: این وام در قالب کارت خرید نهاده دامی برای تهیه علوفه، ذرت، کنجاله و جو در اختیار دامداران قرار می‌گیرد. بنابراین اعتبار این کارت قابل برداشت به صورت نقدی نیست و برای خرید خوراک دام استفاده می‌شود. کشاورز کارت نیز به صورت نقدی نبود و کشاورزان باید به تعاونی‌ها مراجعه می‌کردند و کالاهایی مثل سَم می‌خریدند.

مبلغ هر قسط: سقف برداخت این وام ۵۰ میلیون تومان است، با نرخ سود ۱۲ درصد و اقساط ۱۲ ماهه پرداخت می‌شود. مبلغ قسط وام ۵۰ میلیون تومانی حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. اگر دامداری ۱۰ میلیون تومان وام بگیرد باید هر ماه حدود ۹۰۰ هزار تومان قسط بدهد.

بودجه پرداخت این کارت‌های اعتباری مبلغ دو هزار میلیارد تومان است و قابلیت تکرار دارد، یعنی دامداران می‌توانند با بازپرداخت این وام دوباره از آن استفاده کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    اینا فکر میکنن با گدا طرفن؛ دو سال شکم ملتتون و زنو بچتون ما دامدارا داریم پر میکنیم ؛ وگرنه از گشنگی بهم رحم نمیکردید؛ ده تن ده تن بار خالی میکنیم صد میلیون کارت میکشیم شما حرف از وام سی میلیونی میکشید اونم با سود ؟!؟! جو ۹ تومنی و سویا ۱۰ تومنی اینقدر داریم که به پامون بیافتید برای خرید

  • ناشناس

    اره دیگه اینجوری حمایت کنید تا دامدارا بیشتر ضرر کنن باو دیگه بسه خدایی

  • ناشناس

    این وام دامدار نمی گیرد افراد سودجو با داشتن کارت جعلی وام را می گیرد واجناس را احتکار وگرانی بوجود میاورد

    • ناشناس

      کسی که این وام رو میگیره از دامدار بدبختتره مجبوره چرا دامدار نمیگیره چون ب نفعش نیس هیچ ب ضررش هم هست

  • سعید

    برای پرداخت وام ب دامدار های شهرستان کلات نادر برای ۵/۲۴به بعد میگن میدونید نابودی یعنی چی . والا اگه ما پناهنده بودیم با ما این کار رو نمی کردن از هر نظر

  • ناشناس

    ایا این وام دامداری تا سقف صد ملیون هم میرسد

  • ناشناس

    هیچ دامدار عاقلی ده میلیون وام نمیگیرد ماهی یک میلیون قسط بدهد با کدام درامد لطف کر دن در حق دام دار دلم برای خو دمان میسوزد

  • ناشناس

    بابا تمومش کنید به خدا طره خنده داریه

  • ناشناس

    برای هرکاری وام هست ولی برای دامداری سنتی که اکثرا قشر ضعیف هستن هیچ وام و تسهیلاتی نیست.

  • ناشناس

    کسی که این وام رو میگیره از دامدار بدبختتره مجبوره چرا دامدار نمیگیره چون ب نفعش نیس هیچ ب ضررش هم هست

    • ناشناس

      سلام من ساکن روستاییه به خدا روستایه ما ۳۰منزل گوسفندان دارند الان ۷ منزل گوسفندا دارن چون قیمت گوسفند خیلی پایینه و علف خییلی گرونه مجبور شدند فروشتن رفتم وام بگیرم گفتن وام ۱۰ ملیون و قسط هر ماه ۹۰۰ هزار تمان بنزرتون چکارکنم والله نمیدونم چکارکنم اکر میفروشمش کاری ندارم اگر حل هست بگو بمن

  • ناشناس

    سلام این وام دامدار کارت ها تمدید هم دارن الان دو سال دامداران ورشکسته شدن چطوری این ۵۰ میلیون پرداخت کنند اگه میشه پیگیری کنید ببینید میشه تمدید شون کرد یانه