کد مطلب: ۳۱۶۸۲۶

جنگ تجاری صنعت گوشت خوک در آمریکا و چین را نابود می‌کند

جنگ تجاری صنعت گوشت خوک در آمریکا و چین را نابود می‌کند

مدیرعامل یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده گوشت خوک آمریکایی گفت: در نتیجه جنگ تجاری آمریکا با چین سود این شرکت به شدت کاهش یافته است.

کن ماسچوف مدیرعامل یک شرکت تولید کننده گوشت خوک تحت مالکیت یک شرکت آمریکایی گفت: جنگ تجاری آمریکا با چین سوددهی این شرکت را کاهش داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: شرکت متبوع وی سرمایه‌گذاری 30 میلیون دلاری در یک پروژه داخل آمریکا را لغو کرده و احتمالا بخشی از فعالیت‌های خود را به خارج از آمریکا منتقل خواهد کرد.

ماسچوف می‌گوید‌: سرمایه‌گذاری در داخل آمریکا هم اکنون مزخرف خواهد بود چرا که چین و دیگر کشورها علیه محصولات کشاورزی آمریکا اقدام تلافی‌جویانه در برابر جنگ تعرفه‌ای اعمال کرده‌اند.

از طرف دیگر در چین نیز یک شرکت تولید کننده گوشت خوک بخش قابل توجهی از دام‌های خود را در ماه می به کشتارگاه ارسال کرد تا از ضرر ناشی از اعمال تعرفه چین بر واردات محصولات کشاورزی از آمریکا و در نتیجه افزایش هزینه‌های تولید را به حداقل برسانند.

مدیرعامل این دامداری گفت: دیگر پرورش آنها منطقی به نظر نمی‌رسید.

دوئل تجاری چین و آمریکا در حال نابود کردن صنعت پرورش خوک در هر دو کشور است و به ضرر فعالان این حوزه در دیگر کشورها از جمله برزیل، کانادا و کشورهای اروپایی تمام شده است.

برخلاف دیگر حوزه‌های اقتصادی که جنگ تجاری به نفع یکی و به ضرر دیگری تمام شد شاهد آن هستیم که صنعت پرورش خوک در اکثر نقاط جهان شاهد کاهش شدید سوددهی بوده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.