کد مطلب: ۶۳۳۲۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین اخبار اقتصادی جنگ روسیه و اوکراین/ روسیه به دنبال تعلیق صدور گاز/ تداوم افزایش قیمت طلا و نفت

آخرین اخبار اقتصادی جنگ روسیه و اوکراین/ روسیه به دنبال تعلیق صدور گاز/ تداوم افزایش قیمت طلا و نفت

آغاز جنگ روسیه و اوکراین، بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داد. آخرین اخبار از بازارهای طلا، انرژی و رمزارزها و رویدادهای اقتصادی مربوط به این جنگ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نهمین روز جنگ روسیه و اوکراین در جریان است و اقتصاد و بازارهای جهانی تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند.

نوسانات قیمت طلا، نفت و بیت‌کوین

اونس در روزهای اخیر در کانال ۱۹۰۰ دلاری در نوسان است. در لحظه تنظیم این خبر، قیمت جهانی طلا همچنان روند افزایشی دارد و به ۱۹۵۸ دلار رسیده است.

قیمت نفت ، نیز در پی نگرانی‌ها از مختل شدن صادرات نفت روسیه تحت تاثیر تحریم‌های غربی، روند افزایشی را ازسرگرفت ( ایسنا ).

در این لحظه، هر بشکه نفت برنت به قیمت ۱۱۴٫۸ دلار معامله می‌شود.

ترس بازار رمزارزها از جنگ هسته‌ای

بیت‌کوین طی دیروز و امروز، حدود ۴،۵ درصد ریزش کرد و حالا در محدوده ۴۱ هزار دلار معامله می‌شود.

ژاپروژیا، بزرگ‌ترین سایت هسته‌ای اوکراین به دلیل جنگ آتش گرفت و مقامات اوکراین گفتند: اگر این سایت منفجر شود اثرش چند برابر چرنوبیل است. دوباره یکی دیگر از ریسک‌های جنگ روسیه و اوکراین دامن بازار رمزارزها را گرفت. ترس از انفجار این نیروگاه دوباره بازار رمزارزها را منفی کرد.

اکثر ارزهای دیجیتال بازار در ۲۴ ساعت گذشته ریزش کردند، اما تعداد محدودی از رمزارزها روندی معکوس داشتند. مثلا ارز دیجیتال waves برخلاف بازار در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۵ درصد رشد کرده است ( تجارت‌نیوز ).

بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز ، قیمت بیت‌کوین در لحظه تنظیم این خبر همچنان کاهشی است و با نرخ ۴۱۶۰۳ دلار معامله می‌شود.

اخبار اقتصادی جنگ روسیه و اوکراین

نفت روسیه تحریم نمی‌شود/ احتمال نفت ۱۸۵ دلاری

-رکورد قیمت گاز در اروپا شکسته شد. قیمت گاز در اروپا بیش از ۲۴۰۰ دلار در هر هزار متر مکعب محاسبه می‌شود و به بالاترین سطح خود رسیده است.

-کاخ سفید با طرح پیشنهادی سناتورهای آمریکایی در مورد ممنوعیت واردات نفت از روسیه مخالفت کرد. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: منافع راهبردی ما در کاهش عرضه انرژی در جهان نیست. این امر باعث افزایش قیمت بنزین در پمپ‌های بنزین برای مردم آمریکا در سراسر جهان می‌شود زیرا عرضه موجود انرژی کاهش می‌یابد ( ایرنا ).

- جن ساکی: تحریم‌های فلج‌کننده اقتصادی را که برای ایران اعمال کرده بودیم، برای روسیه در نظر گرفته‌ایم. با افزایش تحریم‌ها، دنبال فلج کردن اقتصاد روسیه هستیم (بورس‌نیوز).

- ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا: در صورتی که روسیه از عملیات نظامی خود در اوکراین دست بردارد، تحریم‌های جدید غرب علیه روسیه لغو می‌شود ( ایسنا ).

- صدراعظم آلمان توقف واردات گاز از روسیه را اعلام کرد. شولتز تاکید کرد که آلمان همچنان سوخت، نفت و زغال سنگ روسیه را دریافت می‌کند (اسپوتنیک).

- بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی می‌کند در صورت ادامه اختلال در عرضه نفت روسیه و تاخیر در حضور نفت ایران در بازار، قیمت نفت به ۱۸۵ دلار در هر بشکه برسد ( همشهری آنلاین ).

-در حالی که کشورهای اروپایی اوایل هفته جاری آسمان خود را به روی هواپیماهای روسی بستند، چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز (جمعه) گفت که حریم هوایی کشورش به روی هواپیماهای روسیه باز است (اقتصادآنلاین).

روسیه به دنبال تعلیق صدور گاز و انرژی

-وزارت کشور روسیه روز جمعه به شرکت‌های تولید‌کننده انرژی در این کشور توصیه کرد که صدور گاز و دیگر منابع انرژی را موقتا به حالت تعلیق درآورند. روسیه یکی از مهمترین تولیدکنندگان انرژی در جهان محسوب می‌شود. کشورهای اروپایی و برزیل از جمله مهمترین واردکنندگان انرژی از روسیه هستند (یورونیوز).

-سخنگوی کاخ کرملین: تحریم‌های کشورهای غربی هیچ تأثیری بر موضع‌گیری روسیه نمی‌گذارد. دیگر نمی‌توان آمریکا را شریک و همکار مسکو خواند (فارس).

بازارهای جهانی تحت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین

بازارهای بورس اروپا باز هم سقوط کرد

- بمباران و اشغال بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا به دست روسیه و بیم خطر انفجار اتمی در در بامداد جمعه سبب شد بازارهای سهام اروپا روز دیگری را با کاهش شدید آغاز کنند. در طول هفته، بازارهای اروپایی بین ۴ تا ۷ درصد سقوط کردند ( یورونیوز )

- کارشناسان انتظار دارند حمله روسیه به اوکراین حداقل ۴۰۰ میلیارد دلار در سال جاری برای اقتصاد جهانی هزینه داشته باشد (اقتصاد آنلاین).

قیمت جهانی گندم رکورد ۱۴ سال گذشته را شکست

- درگیری بین روسیه و اوکراین، به عنوان بزرگترین صادرکنندگان گندم دنیا، قیمت این محصول را به بالاترین رقم از ۲۰۰۸ رسانده و احتمال بالا رفتن قیمت موادغذایی در جهان را افزایش داده است ( اقتصادآنلاین ).

- سازمان ملل اعلام کرد که دست کم یک میلیون نفر در مدت یک هفته پس از حمله روسیه به اوکراین فرار کرده‌اند. یک مقام رسمی هشدار داد که «با چنین سرعتی» این روند مهاجرت می‌تواند به «بزرگترین بحران پناهجویان در قرن حاضر» تبدیل شود ( ایسنا ).

محدودیت‌های فناورانه در روسیه و اوکراین

-شرکت مایکروسافت اعلام کرد که فروش محصولاتش در روسیه را به حالت تعلیق در می‌آورد. شرکت «ایر بی ان بی» نیز روز پنجشنبه اعلام کرده بود که فعالیت‌هایش در روسیه را متوقف می‌کند. بسیاری از غول‌های صنعتی و دیجیتال مانند بوئینگ پیش از این از توقف فعالیت‌های خود در روسیه خبر داده بودند ( یورونیوز ).

- ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی که پس از حمله روسیه اینترنت ماهواره‌ای را در اختیار مردم اوکراین قرار داده است، نوشت: استارلینک تنها سیستم ارتباطی غیر روسی است که هنوز در بخش‌هایی از اوکراین کار می‌کند، پس احتمال مورد هدف قرار گرفتن بالاست. لطفا با احتیاط استفاده کنید (جماران).

- شرکت گوگل اعلام کرد تبلیغات فروش آنلاین روسیه را متوقف کرده است. این ممنوعیت، استفاده از موتورهای جستجو و یوتیوب را نیز دربر می‌گیرد (ایرنا).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.