خبر مهم:

کد مطلب: ۶۸۰۷۳۰

جهیزیه ایرانی چند؟/ بازار لوازم خانگی در رکود

جهیزیه ایرانی چند؟/ بازار لوازم خانگی در رکود

کف قیمت خرید جهیزیه ایرانی به نزدیک ۵۰ میلیون تومان و حداکثر سقف آن به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کف قیمت خرید جهیزیه ایرانی به نزدیک پنجاه میلیون تومان رسیده است.

دنیای‌اقتصاد نوشت، بازار لوازم خانگی این روزها با رکودی چشمگیر و قابل توجه روبروست.

بسیاری از دارندگان واحدهای صنفی می‌گویند تنها مراجعان این روزها را زوج‎‌های جوانی تشکیل می‌دهند که قصد خرید جهیزیه دارند و تغییر لوازم خانگی و تبدیل به احسنت آن مدتهاست از دستور کار خانوارها خارج شده است .

مهم‌ترین دلیل بروز این اتفاق افزایش شدید قیمت لوازم خانگی است.

کسبه می‌‎گویند گرانی‌ها حجم خرید لوازم خانگی ایرانی را افزایش داده اما حتی قیمت لوازم خانگی ایرانی نیز در قیاس با یکی - دو سال قبل رشد چشمگیری را تجربه کرده‌اند .

اخیرا تسهیلاتی با عنوان خرید اعتباری کالا از سوی بانک‌ها به مشتریان داده می‌‎شود، اما به نظر می‌رسد حتی اعطای این تسهیلات نیز نتوانسته است بازار لوازم خانگی را تحت‌تاثیر قرار داده و حجم خرید را بالا ببرد.

خرید آشپزخانه تمام ایرانی برای عروس چند؟

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره هزینه خرید لوازم خانگی ایرانی برای جهیزیه گفت: طبیعتا لوازم انتخابی افراد با توجه به سطح درآمدی متفاوت است. اما کف قیمت خرید لوازم خانگی ایرانی از سی میلیون تومان در سال گذشته به بیش از چهل و پنج میلیون تومان در سال جاری رسیده است.

به گفته وی لوازم آشپزخانه ایرانی شامل اجاق گاز، جاروبرقی، ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر، پلوپز و اقلامی از این دست است. اما برخی کالاهایی چون ماشین ظرفشویی، چرخ گوشت و مایکروفر و … را به این فهرست اضافه می‌‎کنند .

پازوکی گفت: اگر کسی بخواهد جهیزیه ایرانی برای آشپزخانه بخرد باید حداقل کف چهل و پنج میلیون تومان و حداکثر سقفی در محدوده دویست میلیون تومان را در نظر بگیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: اکنون در بازار، اجاق گازهای شانزده تا هفده میلیون تومانی، یخچال‌های ساید بای ساید، یخچال‌های دوقلوی شصت میلیون تومانی، لباسشویی هفده تا هجده میلیون تومانی و ماشین ظرفشویی هفده تا نوزده میلیون تومانی به وفور وجود دارد. این قیمت‌ها بالاست و مشتریان چندانی ندارند.

اکبر پازوکی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت فروش لوازم خانگی گفت: این بازار با رکودی سخت و سنگین روبروست . البته این اتفاق امروز نیفتاده است و از چهار سال قبل که ترقی قیمتی در این بازار آغاز شد شاهد کاهش قابل توجه خریداران بودیم.

پازوکی افزود: قدرت خرید لوازم خانگی در مردم کم شده است و طبیعی است که در این شرایط ما مشتریان چندانی نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کمبود کالایی در بخش لوازم خانگی وجود ندارد، گفت: مشکلی برای تولید لوازم خانگی در کشور وجود ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    داری شوخی میکنی کف قیمت 50 تومان الان فقط یخچال و ماشین لباسشویی میشه 50

  • ناشناس

    اجناس‌ایرانی‌خیلی‌گران‌وبی‌کیفیت‌هستند‌جوان‌ها‌با‌چه‌‌و
    انگیزه‌کا‌لای‌ایرانی‌بخرن‌اول‌زندگی‌ودست‌خالی‌جنس‌ایرا‌نی
    گران‌هیچ‌چاره‌ای‌ندارن‌بی‌انصافیه‌خیلی‌